Din ciclul oamenilor care sunt mult mai în temă decât mine pe treaba cu mașinile, asta pentru că nu înțeleg de ce aș face 300 de km în 5 ore când ai putea să faci 2000 de km în aceleași 5 ore, cu tot cu mersul la aeroport, aș vrea să vă întreb o chestie.
Să zicem că există o pană la o mașină. E un fel de jeep, mai exact un Santa FE. Scrie și 4×4 pe ea, dar nu știu dacă e atât de relevant că deh, mașina circulă prin orașe și destul de rar în exterior. Plus că e automată.
Pana aceea a făcut să fie cauciucul irecuperabil și trebuie schimbat. E un pic de daună pentru că țin minte că eu am comandat niște Michelin pe la începutul pandemiei. Adică n-aveau mai mult de 2 ani „încălțările vechi”.
Prin folclor se vorbește de faptul că, dacă schimbi un cauciuc, mai ales de pe spate, să le schimbi pe ambele. La comun cum s-ar zice.
De ce?
Ah, dacă ajută cu ceva, nu știu dacă au fost făcuți 15000 de km cu cauciucurile vechi.
Mihai Andrei a zis
Aveam pretentii de la tine (de aceea te si urmaresc), ca macar sa stii ca “Jeep” este o marca de masina, nu un tip de caroserie auto. La fel de bine puteai sa spui BMW Santa Fe, Dacia Santa Fe etc… Sa-ti traiasca suv-ul Santa Fe!
Marius Cucu a zis
Nota de subsol: când scriu d-ala urmează o ironie. ? Am mai scris și jip, tot ironic, depinde de context.
Stefan a zis
In general e bine sa ai cauciucuri identice pe fără, nu pe spate, datorita comportamentului usor diferit pe diferite suprafețe, la frânare, sau chiar în viraje, ce ar putea cauza pierderea controlului mai ales la viteze ridicate sau în situații la limita.
Vorbind din punct de vedere practic, aceasta posibilitate este destul de infima, dacă nu ești vreun Hamilton, totuși când am pățit faza cu cauciucul am cumpărat unul identic sau cât se poate de asemănător și le-am mutat pe amândouă pe spate, punându-le pe cele identice și uzate la fel de pe spate pe fata.
La 4×4 nu știu cât de mult msi contează asta, eu as zice ca mult mai puțin.
Marius Cucu a zis
Exact asta știam și eu din popor. Mai știu că la mașina aia nu s-a activat 4×4 decât de câteva ori, numărând pe degete. Ce-i drept, eu le-am comandat pe cele vechi, aparent au trecut 3 ani de zile, credeam că-s mai noi de atât.
ice4you a zis
E #dacat inca una din legendele producatorilor pentru a isi spori vanzarile. Daca guma e in conditii bune, adica cu o uzura de pana in 50%, nu ai nici un motiv sa le schimbi pe amandoua odata.
Marius Cucu a zis
Nu vindea omul ăla. Nu a vândut decât o pană făcută ce n-a ținut nici până la prima cotitură. A luat o tablă și s-a tăiat cauciucul.
Daniel M. a zis
La unele modele de masini dotate cu sisteme de tractiune integrala ce nu poate fi dezactivata / tractiune care este controlata electronic de un calculator, am inteles ca trebuie sa le schimbi „ambele patru” / am o cunostiinta posesor de BMW Xdrive,a facut pana in Grecia,a schimbat doar anvelopa cu pricina si la intoarcere dupa vreo 2XXX de kilometri parcursi i sa stricat acel calculator care controla sistemul Xdrive din cauza ca nu erau toate cele 4 anvelope la fel,costul unei astfel de reparatii undeva in jur de 1500-2000€.
Probabil ca in functie de tipul de tractiune cu care este dotata masina ar trebui sa ai toate cele 4 anvelope aproximativ identice ca si uzura, greutate,etc..la tractiuni fata sau spate va trebui sa ai identice cele 2 anvelope de pe fiecare axa …
In cazul masinilor mai vechi daca faci pana poti schimba doar o anvelopa dar important este ca anevolele de pe fata sa fie identice pentru un mai bun control al masinii…
Probabil cand vei avea in „subordine” o sotie si mai multi copii vei intelege de ce unii aleg varianta deplasarii cu masina si nu cu avionul / vorbim de o familie cu venituri normale !!!
Marius Cucu a zis
Parcă e 2011-2012, nici mai știu exact, oricum nu e modelul nou. Cred că nu are senzori d-ăștia peste tot.
La prima vedere, după ce le-am schimbat, cele de pe față păreau mai tocite, probabil de la frâne. De schimbat, s-au schimbat toate 4 odată, înainte de pană.
Daniel M. a zis
Sistemul inteligent de Xdrive de la BMW cred ca a,aparut prin anii 2003.
Se tocesc mai repede anvelopele de pe puntea cu tractiune !!!
Marius Cucu a zis
Da, dar nu la Santa Fe. Eu am completat despre mașina în cauză. Nu știu istoria BMW-ului, nu sunt chiar pasionat de mașini. 😛
Andrei Daniel a zis
Daca diferenta de uzura dintre cauciucul ramas si unul nou nu este mare adica sa fie de doar 2-3 mm,nu ar trebuii sa fie nici-o problema.Dar ca sa fie si mai ok,muta setul cu pricina pe fata si pune pe spate cauciucurile dupa fata care au uzura egala.La masina ta in regim de 4×2 mai mult ca sigur trage spatele.
Marius Cucu a zis
S-a făcut rocadă între timp, dar mai uzate erau cele de pe față și unul dintre cele vechi a ajuns pe rezervă.
pascaru_val a zis
Ai primit raspunsuri foarte corecte si pertinente, mai adaug si eu, desi presupun ca e tarziu, ca la 15.000 km/3 ani pentru o Anvelopa MICHELIN (dupa parerea mea -cea mai buna si mai logeviva marca de anvelope din lume) o mai poti tine fara probleme (si in siguranta) 3 ani. Eu as schimba doar anvelopa taiata.
Marius Cucu a zis
Michelin Alpin 3 dacă țin bine minte. Luate 2 bucăți, făcut rocadă între timp spate cu față(în spate a fost pana). Eram curios să văd ce zice lumea, în general, despre asta. Eu am fost la vulcanizare. 🙂
Daniel Bis a zis
Si eu am facut pana la o anvelopa pe fata si temporar am pus una uzata.
Pentru ca si celelalte au peste 5 ani vechime (desi nu sunt nici macar 50% uzate pentru ca rulajul a fost in jur de 5.000 km/an) am decis sa le inlocuiesc pe toate 4.
Dar m-am lovit de o anomalie legata de preturi:
– Crossclimate 2 205/55 R16 94V = 409 lei
– Crossclimate 2 205/45 R17 88W = 666 lei
Practic in conditii aproape identice preturile sunt cu cel putin 50% de la 16 la 17, desi cred ca au greutati asemnatoare pentru ca inaltimea de 55 la 16 compenseaza inaltimea de 45 la 17.
Poate imi spune si mie cineva care e explicatia!? Poate e vorba de “raritatea” tipului de anvelopa?
Specific ca si la 205/50 R17 pretul e asemanator ca la 205/45 R17.
Oare de ce?
Iulian a zis
Ca fie o simetrie?
Stefan a zis
Daca cealalta anvelopa nu este uzata nu are rost sa le schimbi pe amandoua
Florin a zis
Vezi putin ce zice tipul asta. Sunt si anvelope dedicate pt masini 4×4 sau pt anumite marci.https://www.youtube.com/watch?v=COA630Juf_U&list=PLhYlvJtHMlK3LxZlcOJawxXoM01eD78Uk&index=43&t=449s
Adrian Pana a zis
Nu e nici o problema să pui o anvelopă nouă în condițiile pe care le-ai descris tu. Orice diferență este preluată de diferențial. E de preferat să fie pe spate iar dacă e pe față să fie pe dreapta cel mai nou ca să nu accentueze efectul dat de forma drumului. La BMW se strică pt că sunt proaste și se strică un subansamblu din plastic, nu are treabă vreun calculator cu dimensiunea anvelopei. Din contră, având în vedere că există senzori de rotație ar fi de așteptat să reacționeze eventual la situația asta și nu să se strice. Și la Santa Fe roțile motoare sunt pe față ca la toate SUV-urile din categoria asta. Dacă se pierde aderența pe față se trimite cuplul către spate.