Ăsta o să fie un articol un pic mai tehnic, dar util pentru cei care vor să învețe Davinci. Să coloreze corect Davinci. Mai nou, dacă stăm pe telefoane și edităm LOG de ce să nu o facem cum trebuie? Pfoai, ce mi-a plăcut proiectul ăsta.
Ar putea face parte din categoria: azi am învățat, dar de fapt, sunt mai multe opțiuni ce cred că sunt utile. Nu le-am descoperit eu, însă le-am adunat din stânga și din dreapta și le-am adaptat pentru mine.
Acum mi se pare că am ajuns la o formă destul de bună pentru profilul meu de culoare și cred că am avansat destul de mult cu colorizarea. Normal că nu e perfect pentru că n-am multă tehnică, nu știu să combin culorile atât de frumos ca alții. Partea bună este că acum observ că mai este nevoie de un pic de albastru pe umbre, un pic de roșu pe zona de mijloc și așa mai departe. Partea și mai bună este că… inclusiv la calibrările de televizoare te ajută asta. Dar oricum acolo deviațiile sunt tot mai mici încât n-are sens să vă bateți capul. Și chiar trebuie ochi format.
Să revenim la Davinci, mulți promovează ideea de cât mai puține noduri pentru o colorizare, dar și mulți sunt în cealaltă extremă. Pentru simplificare este OK să ai puține, însă este bine să ai și un pic de control individual. Pentru că, punctual, te mai poți ajuta cu lucruri.
Aș avea câteva tweak-uri utile:
Saturația
Pentru saturație, ca să alterez tot mai puțin din imagine, încerc să schimb Color Space-ul în HSV. Unii folosesc HSL și apoi manipulez doar din Gain saturația, nu din tot panoul. Luminanța o las pe 0. Ba chiar vă recomand să puneți pe 0 din opțiuni. De la Davinci 20 aveți setare pentru așa ceva. Proiecte-> Setări Generale -> Color.
Acum sunt opțiuni noi care folosesc pe același principiu: Color Slice și Chroma Warp. Însă, eu nu m-am adaptat la ele atât de mult.
Balansul de alb
Câți nervi mi-a făcut albul ăsta, de-a lungul timpului. Dar am evoluat și am fixat foarte multe la mine. Cert este că am vrut perfecțiune și m-am băgat să editez la virgulă. Nici naiba nu observă astea, dar știu că trebuie să fac pasul spre OLED și pe monitoare.
Ei bine, am descoperit recent o treabă foarte tare, pe principiul saturației doar că nodul ăsta îl punem în Gamma-> Linear.
O a 3 a chestie pe care am găsit-o când corectam fața unui clip a fost să pun corecția de culoare într-un Adjustment Layer. Da, știu că pierd anumite beneficii, nu mai am un preview exact, însă doar așa poți face bulk anumite setări. Ca de exemplu, Face Refinement se analizează manual și ai da click-click la fiecare cadru. M-a disperat 2 ani treaba asta până am găsit workaround-ul.
Salutare, acum vreo 15 ani, ma ocupam la nivel de incepator sa fac editari video cu Pinnacle. Intre timp anii au trecut si acum am in balanta Premier Pro sau DaVinci!?! Am cateva filmari care as vrea sa le editez in DaVinci(pare mai „prietenos” decat Premier Pro” , nu stiu daca se merita sa cumpar o tastatura dedicata pentru acest soft sau sa merg pe acest controller Elgato Stream Deck XL!?! Ce echipament dedicat recomanzi la nivel de incepator ? Multam fain
Tastatura și DaVinci. Nu ai nevoie de accesorii ca începător.
Tastatura dedicata sau cea normala ?
Nu ai nevoie de Speededitor