Ieri am pierdut un pic vremea. Un pic mai mult. Câțiva idioți au ieșit din casă, cam rar, ce-i drept… și-au nimerit în Carrefour. Ne-am dus țintiți pe un scuter și pe o trotinetă electrică, dar am dat de-o bicicletă electrică.
Îmi scapă numele ei, dar merita toți banii. Era în jur de 4000 de lei și, în spate, pe portbagaj, avea acumulatorul.
M-așteptam să împingă ea și eu să stau ca prostul. Dar nu, avea 5 trepte de viteză, electrice, ce se activau în funcție de cât de repede pedalai tu.
Practic, trebuie să vă imaginați că e un Dorel ce vă împinge din spate tot timpul. Foarte tare senzația, dar era destul de voluminoasă pentru mine. Mi-ar fi ocupat cam mult spațiu.
Faza cea mai tare a fost când am încercat să mergem pe trotinetă. Era o tâmpenie micuță, de copii cred, pe la 7-800 de lei legată parțial(nu puteai viral, iar restul prinse în țarc și pe față și pe spate).
Evident că am luat-o și-am pornit-o să ne dăm cu ea. Evident că era cât pe ce să facem material de Youtube pentru că și aceasta se activa în funcție de cât de mult împingeai cu piciorul. Uite așa am reușit să dărâmăm un raft mic(colegu` o julitură), iar eu să decolez cu roata din față.
Cred că m-aș putea obișnui și cu o trotinetă, dar să fie pe măsura mea. Dar clar nu ai același control și mi se pare mult mai periculoasă o trotinetă față de o bicicletă. În plus, nu te văd ceilalți din trafic la fel de bine cum te-ar vedea cu o bicicletă. Eu cred că-s mai multe lucruri pozitive pentru biciclete. Sigur, există și problema greutății și a pliabilității.
Cu bicicleta electrică faci treabă maxim.
toro a zis
Daca vrei a face miscare renunta la mijloacele(electrice) descrise de tine . Gandaste-te ca acumulatorul nu tine o vesnicie si costa cam cat dai pe bicicleta/trotineta. Cumperi o scula pe acu.masina gaurit, flex etc. si te trezesti dupa o vreme (1an max.) ca nu mai tine acumulatorul decat f.putin. Un acumulator este egal sau chiar mai scump decat toata scula .Deci ….
Marius Cucu a zis
Fac mișcare și fără bicicletă. Mi-ar fi utilă să mă deplasez prin oraș când nu e ploaie sau vânt 🙂
Cosmin a zis
Nu se merita o bicicleta sau trotineta electrica. Parerea mea este mai misto este o bicileta normala. 😀
Marius Cucu a zis
Am normală, dar n-am spațiu pentru ea la bloc. E pe la țară. 🙂
ice4you a zis
Am studiat si eu problema, dar am abandonat’o cand am aflat fiabilitatea si mai ales costul acumulatorilor replace.
Sorin a zis
Trotineta. Clasica. Este mai ieftina, greutate mica, pliabila si usor de carat. Este tinereasca, am vazut chiar si domni la costum facindu-si vint. Si te invita sa faci miscare. Varianta electrica, sau bicicleta electrica este fix opusul, mai ales te invita sa NU faci miscare, fiind utile doar pentru cei comozi…
Lucian a zis
o bicicleta pliabila e foarte buna…se stringe si nu ocupa spatiu..
Malin a zis
Pe la noi se cocheteaza cu un Ninebot/Segway. Sunt destul de interesante si fiabile, cel putin pentru cerintele noastre.
Acum ramane de vazut daca ne luam birou la oras ca sa mergem cu el din parcare pana la birou si invers 😀
Marius Cucu a zis
Segway-ul pare mai stabil. Nu l-am încercat, deja se uita toată lumea la noi 😀
ice4you a zis
Toate bune si faine … da cand vezi cat costa unul parca nu iti mai trebuie. Mai are rost sa repunem in discutie si faza cu …
„Durata de viață a bateriei: 1-3 ani”
Iar o baterie e in jur de ~1000EU and upto … multumesc dar mai bine o bicicleta cu pedale … d’aia clasica.
Costin a zis
Subrezindu-ma vazind cu ochii, mi-am luat o Victoria Casario s.h. cu nr. cicluri barterie 75 max.80 (..zice vinzatorul). Evident echipata cu bateria minima de 9Ah.
Ma duce lejer 45-48km, dar nu lenevind asa cum s-ar putea crede. Are 5 niveluri de ‘assist’ de la ‘aproape deloc’ pina la ‘foarte mult’. Cu alte cuvinte tot trebuie sa dai din picioare, de tine depinzind cit de mult vrei sa fii ajutat.
Imi este extrem de utila la intoarcerea de la serviciu cind trebuie sa urc un deal de vreo 250m cu o panta de ~30 grade. Un dus intors + piata, cam 7-8 km/zi.
Evident ca fabricantul are de vinzare si o baterie pt. premianti, de 13,6Ah si care costa modesta suma de 760 EU (fara transport), ceea ce intradevar duce la costuri cam mari. Si totusi, daca fac un calcul elementar, costurile transportului ajung undeva pina la 0,25EU/zi, ceea ce, oricine trebuie sa recunoasca, nu-i mult deloc.
Problema e investitia initiala…
Din fericire au intrat kinejii pe felie, si-au dat seama ca-i o piine buna de mincat si au scos niste clone destul de asemanatoare, undeva la 280 EU, ceea ce chiar suna bine. Tipii garanteaza atit calitatea acumulatorilor cit si nr. de cicluri inc/desc.
Ma mai gindesc.
Victor Bălaj a zis
Suna bine.