Nu știu dacă știți, dar eMAG efectiv cumpără advertoriale peste tot. De la bloguri la presă națională, la presă locală. Nu e rău lucrul ăsta, sunt advertoriale SEO, oamenii au deplină libertate să scrie ce doresc, doar că trebuie să se țină pe un subiect anume.
eMAG pompează și foarte mult în reclame. Marele lor avantaj a fost că au fost primii.
Cel.ro care a intrat într-o umbră în ultima vreme acum ceva ani avea un PBN de toată frumusețea. O rețea de site-uri făcută să obțină link-uri cât mai importante. Așa credeau ei că se vor bate cu eMAG. Nu le-a prea ieșit, aveau și probleme cu serviciile.
La masa bogaților a încercat și Evomag să vină și să cumpere articole. O fac de vreo 2 ani, mai timid, probabil nu sunt suficienți bani alocați pentru a prinde toată piața.
Eh, marea mirare mi-a fost când am văzut că Altex fac și ei fix același lucru. Evident că ei au fost ultimii la masă, pe online, la cât de mari sunt pe offline, în mediul online pur și simplu n-au fost niciodată competitivi. De la site-ul nepus la punct pentru o bună perioadă de timp până la fel de fel de proceduri tâmpite. Românești!
N-am prea comandat în ultima vreme de la ei, dar lucrurile par a se mișca OK, cel puțin din punctul de vedere al layout-ului. Cât timp nu mai au un sistem de afiliere activ nu pot să îi urmăresc așa de ușor
Sunt curios unde se va duce bătălia asta. Ani de zile s-au bătut în bugete strict pe PPC, acum sunt vremuri mai grele, vânzări mai puține, disperare mai mare. Un alt punct de reper este cel al notificărilor pe care le dă eMAG în platformă. Când se întâmplă asta în sesiunile de campanii clar nu le pleacă stocurile așa cum și-ar dori ei.
Eu zic că mișcările acestea SEO trebuiau făcute de mai mult timp și… constante, nu doar când dai de greu. Va fi interesant ce se va întâmpla în primăvară când vânzările vor avea o curbă diferită. Acolo cred că e testul suprem.
Redoo a zis
E, nu cumpără chiar peste tot…
Știi cum …Hai mămică că p-astea două le mai am…să plec și eu acasă
Adrian Bolocan a zis
Am observat și eu că eMAG are advertoriale multe mai peste tot, mai ales pe blogurile mari. Dar de la restul nu am prea găsit.
Marius Cucu a zis
Au început și ei timid, probabil nu au aceleași bugete.
ionică a zis
Eu nu am primit nici un advertorial ?
Adrian Bolocan a zis
nici eu, of
Marius Cucu a zis
Și la mine strugurii ie acri.
dam167 a zis
N-am observat că sunt advertoriale la eMag, pe care bloguri ai văzut? /s
Altex și Media Galaxy n-au prea știu niciodată ce vor. Au mizat tot mai tot timpul pe magazine mari, unde chipurile poți merge și vedea produsele, dar când ajungeai acolo vedeai că de fapt nu sunt așa multe, sau nu e ce te interesează. Serviciile au fost mai tot timpul slabe, nu găseai vânzătorii la rafturi, iar comenzile de multe ori mergeau prost. La un moment dat au pus accent pe online, inclusiv cu încurajările de a comanda online sau a rezerva în magazin, dar în același timp se lăudau că deschid magazine mari cu multe produse – unde aceeași poveste, nu erau nici așa multe, ba nu erau pe stoc, ba trebuia să comanzi online (în magazin, pentru că ceva era disponibil exclusiv online) și tot așa.
Per ansamblu sunt ok, uneori au prețuri bune, dar pe mine mă irită chestia asta combinată între online și showroom. De exemplu prin 2017 sau 2018 am cumpărat un PS4 Pro, de BF. La eMag era 1400 de lei, dar produs vedetă, deh, stocuri suficiente care se terminau în jumate de oră (n-am prins, că m-am foit vreo 30 min dimineața), iar la Altex era 1700 de lei, dar cât să ajungă la toată lumea. La vremea aia era 1800-2000 de lei și eu eram hotărât să cumpăr și dacă nu prindeam nu știu ce reducere. Aveau reduceri și la accesorii și jocuri, pentru mine a fost o experiență ok, dar în magazin erau cozi și probleme – probabil comenzi, retururi etc.
Pentru mine eMag e primul, la restul mai verific prețurile când vreau ceva anume. Poate o să-mi iau și Genius, că am tot cumpărat lucruri mici pe care nu le-am găsit în altă parte (gen muzică).
Daniel Bis a zis
Da, Emag e de departe cel mai bun si cel mai mare pe piata online.
Nu e perfect dar … cine e?!
Merita Genius.
Eu am cumparat o gramada de nimicuri pe care altfel nu le cumparam pentru ca ma costa jumatate transportul si nu se renta.
Plus ca poti sa il imparti cu „un membru al familiei”
dam167 a zis
Eu nu cumpăr așa des de la eMag, de-aia tot ezitat la Genius. Chestiile mărunte pe care le cumpăr fie nu le găsesc prin magazine, fie mă dor la comoditate (de exemplu un spray pentru curățat clima sau alcool izopropilic). Sau găsesc prețuri bune la muzică (CD sau discuri de vinil), iar transportul e semnificativ (20 de lei la un CD de 35-40?).
Daniel Bis a zis
Pai tinand cont ca e 100 lei pe an si daca faci chiar si o comanda la 2 luni tot iesi pe plus.
Si chiar daca nu are Genius, cu livrare la easy-box cu 10 lei tot iesi bine.
Daca il mai imparti cu cineva … poti sa zici ca e aproape gratis
Marius Cucu a zis
Pe toate, promovează strict categoriile. Uite, azi, în feed, e ăsta și asta, dar are efectiv pe toată lumea, inclusiv tot ce ține de ziare locale online. 🙂
Pato Basil a zis
La aia mici Mai castiga de pe affiliate :)) daca mai e cineva care nu foloseste nofollow.
N-am mai scris un advertorial de mult timp.
Marius Cucu a zis
Păi în trecut mai toți aveau dofollow și le era util și de acolo. Bine, e un pic discutabil că e link fără prea mare autoritate, dar cert era că erau multe. Acum toți au trecut pe nofollow și nu prea îi mai ajută.
Postolachi Dumitru a zis
Cucule tu mai crezi în SEO? La eMAG brandul face toți banii… poți să cumperi advertoriale și la NYT că nu ajută atât de mult pe cât crezi… cel mai probabil sunt niște bugete de spart și nimic mai mult.
Marius Cucu a zis
Se face push pe categorii, nu e doar brand. Ai fi uimit, dar încă mai contează link-ul. Nu în proporție atât de mare ca înainte, dar contează. E drept, pe micronișă ajungi singur în top, dar pe măsură ce toți sunteți la un nivel încep să conteze și ceilalți metrici.
Postolachi Dumitru a zis
Nu știu cum procedează alți cumpărători dar eu cumpăr aproape totul via eMAG… am liste cu ce produse am nevoie, liste cu ce-aș vrea dar nu-i necesar și cumpăr atunci când consider că e prețul pe care mi-l permit 🙂
Marius Cucu a zis
Eram un pic fugit de lângă telefon și oamenii s-au dus în direcția asta despre cumpărat de la eMAG, mai ales cei cu aprobare automată 🙂 . Deh, eu am vrut o discuție mai tehnică despre SEO, nu despre ce se cumpără și dacă de la eMAG sau alții.