Spuneam acum ceva timp că au crescut prețurile de producție pentru tot ceea ce înseamnă panouri de televizoare și, probabil, electrocasnice, în general. Dar cum eu urmăresc mai mult piața de televizoare îmi ajung mai ușor știrile despre TV-uri la ochi.
Una dintre știri spune că Panasonic renunță să mai producă televizoare low end în Vietnam și India și vor externaliza spre TCL câte ceva, pe low end. Televizoarele high end și premium vor fi realizate tot în Japonia. Bine, la sfârșitul zilei cred că aceștia au în Japonia doar cercetarea, iar dezvoltarea efectivă să se facă în țări adiacente. De exemplu, la mine veneau produse asamblate în Cehia. Cred că o perioadă au fost și în Polonia, nu mai țin minte exact.
Ideea de bază este alta, ușor, ușor tot ce fac japonezii pierd în fața competiției chineze și sud coreene. Probabil și cultura lor face să nu facă marketing-ul atât de agresiv al celorlalți.
Când vorbești de dezvoltarea tehnologiei poți să vorbești de Panasonic, când vorbești despre volume, dacă ne uităm la britanicii de la Omdia, Panasonic au fost pe 12 în lume cu 1.8 marketshare. Probabil că și-au asumat faptul că sunt nișă.
Florin a zis
În zilele noastre Marketing-ul a devenit mult mai important, decât produsul în sine!
Doar el face diferența atunci când vorbim de volumele de vânzări.
Pato Basil a zis
Era o vreme când și sharp erau japonezi :). Nu prea ai cum sa fii in competiție cu chinezii pe low budget