Ia să vă pun un pic cu mintea la contribuție că situația din zilele astea e groasă. De data asta nu se dă un Logan, ci se dă un Santa Fe, model 2009? Diesel.
Se dă o autostradă (bine că avem puține de la mare, o identificați repede), un pic de apă pe la vasul de expansiune și adio. Platformă. 1200 de lei negociați până în Ploiești. Scăpat ieftin.
Eu sunt deconectat total, adică știți că nu dau 2 bani pe mașini și din punctul meu de vedere pot trăi fără ele. Nu și restul lumii.
Așadar, ce ziceți se mai repară sau… motor nou?! Pardon, mașină nouă…
Robinson Chera a zis
Fiind veche clar as lua una noua chiar dacă ,, nu se mai fac ca pe vremuri “.
Depinde și de câți km faci pe an, ce pretenții ai, eu unul fac cam 15k km/an dintre care 6-7k doar vara în concediu și am ales o mașină nouă, nu regret decizia 🙂
Marius Cucu a zis
Are putini km, sub 200k.
Necula Costin a zis
Orice se poate repara pe lumea asta: conteaza mult cat costa si ce implica acest lucru, mai exact. Aproape 200000 km nu sunt nici multi dar nici putini kilometri. Si totusi masina are lejer 15 ani, deci te poti astepta in viitor si la alte surprize. Neplacute. Mai exact o poti repara acum, la ceva, si sa pice … altceva. Depinde si ce bani ai / sau nu ai pregatiti pentru reparat sau … masina noua ( sau alta masina cat mai noua si cu kilometri putini ). Bafta !
Lau a zis
Orice se repară! Problema care se pune este dacă rentează sau nu, în funcție de costurile totale și riscurile de rigoare să-ți mai pice una-alta apoi. Și eu am un Sorento din 2007, pe care îl conduce mai mult soția, și, deși mă seacă la plata impozitului anual, mă ține liniștit că o știu în siguranță. Față de cutiile astea de chibrituri / chinezării care au tot apărut și sunt prin trafic…clar nu există termen de comparație.
Stai să vezi și cu electricele, să treacă încă 3-4-5 ani peste ele, să vezi bubuieli.
Nu știu dacă ai văzut cum a explodat trotineta tânărului de la Iași, care i-a dărâmat efectiv peretele exterior al apartamentului și i l-a aruncat în fața blocului.
Așa că…viitorul sună “bine” rău! :))
Marius Cucu a zis
Mi s-a povestit de treaba cu trotineta. Am pățit cu laptopul, mă aștept să fie oricând asta.
Daniel a zis
Shit… am un golf electric de 5 ani … oare bubuie?
Aberatii mai mari nici ca pot citi.
Lau a zis
Să-l stăpânești sănătos și fără incidente, Daniel!
Faptul că eu sau tu nu am avut o problemă până acum, nu înseamnă că nu este o problemă globală destul de mare (da, numărul celor afectați este mai mare decât crezi. Și, nu, nu este paranoia.)
Abia acum s-a descoperit un tip de baterii ce nu-s inflamabile, deci se va reduce acest risc, în timp.
Dar, în același timp, îți garantez că este o problemă reală și este bine să fii în gardă tot timpul.
S-auzim numai de bine!
Petre a zis
“un pic de apă pe la vasul de expansiune și adio”
Daca nu e dus motorul (gripat) se repara, daca nu, alt motor SH.
Marius Cucu a zis
De asta a fost aleasă varianta platformă, să nu cumva să se ducă de tot motorul.
Daniel a zis
Vasul de expansiune este cu apa+antigel. Daca a intrat ulei in antigel atunci trebuie desfacut motorul si de vazut ce trebuie schimbat pe acolo. Posibil sa ajungi la rectificare de chiuloasa si la alte operatiuni care implica prelucrari mecanice.
Un service iti poate face un deviz in functie de ce e dus.
Marius Cucu a zis
E dusă de ieri. Așteptăm. Mulți au zis că nu se bagă, probabil erau cârpaci.
ice4you a zis
Nu se baga pentru ca de obicei e munca multa si degeaba.
John a zis
Rectificare de chiulasa,sau schimbarea garniturii de chiulasa se recomanda ,doar daca motorul sa supraincalzit.Indiferent daca este benzinara sau diesel,la fel se intimpla!Daca nu a fost motorul supraincalzit se poate repara mai usor,depinde de mecanic.Intr-un cuvint schimbi vasul de expansiune si gata,daca ai avut inspiratia sa opresti masina la timp,si nu a intrat ceva ulei prin sistem!In momentul in care se supraincalzeste,pot fi duse si camasile pistoanelor(pot crapa,se intimpla insa foarte rar,ca este diesel),segmentii,pompa de apa,etc.Acum au tot felul de senzori si module,din cauza asta nu au curaj unii” mecanici” sa umble.Cauta un servis autorizat!Pe mine m-au lasat: modulul de la frina ,discurile si placutele,in ianuarie !Intr-o saptamina au rezolvat.Am mers la ITP si pac revenire,respinsa!Acum merge ceas!Noroc ca aveau si servis,etc.Pentru diagnostic frina 100 de lei,etc. Deci au si pret pentru manopera!
Pheno a zis
Orice sistem facut de mintea/mana omului, poate „bubui” sau nu, iar asta se intampla de cand s-a inventat roata. Nimic nu face exceptie de la regula asta. Din domeniul „bubuielilor” de varf, la mare rang, sunt super bolizii Ferrari non-electrici. Panicam poporu’ cu televizoru’… Nimic nu e etern.
ice4you a zis
E o problema cunoscuta la modelul ala. In teorie trebuie sa o vada un mecanic, in practica s’ar putea sa iasa mai bine cu un alt motor, sau, iti trimit eu una ce o tin de pomana, facem pret bun. :))
Marius Cucu a zis
Culmea, au văzut-o mai mulți mecanici chiar înainte de problema asta. Toți au mers pe bâjbâite.
Ai motor de trotinetă?! 😀
ice4you a zis
E o troti SantaFE cu totul. 😀