V-am povestit că am schimbat contabilitatea, iar luna asta e una de tranziție până înțeleg câteva lucruri. Pentru mine, la servicii, citind destul de mult, am o vagă impresie despre ceea ce trebuie făcut. Zic de sistemul real, de lucruri ce trebuie să se pună cap la cap mai simplu.
Contabila actuală e mult mai dispusă la comunicare și la „digitalizare”. De la cealaltă am primit un teanc de hârtii. Și deh, cred că a vrut să scape de mine, din moment ce mi-a triplat cotația. Probabil vede și ea că zona de PFA-uri se digitalizează destul de mult și vrea să se îndrepte mai mult spre SRL-uri, acolo unde serviciile lor sunt obligatorii.
Dar la prestări servicii mi se pare că e… mai mult decât ușor pentru ei. Unde mai pui că, cu toată birocrația și erorile de la stat, am descoperit că unele declarații sunt banale. Puteți descărca și voi o 394. Dacă introduceți datele OK în SAGA cu câteva click-uri puteți rezolva. Chiar și ANAF estimează completarea la câteva minute. Așadar, „cost of doing business” pentru activitatea redusă e împărțită la consultanță. Și după 12 ani cu aceeași contabilă parcă e bună și o perspectivă nouă. Mai mult mă dispera ideea de a face totul pe hârtie când până și Oblio îți oferă suficient de multe informații, la un export distanță. Am colegi care au făcut subcont contabilului și se descurcă el. Aici nu s-a putut. De asta zic că adaptabilitatea și procedurile vor mai dura.
Dar, deocamdată sunt și pași mici și nu neapărat ieftini. Solo este o idee de automatizare, dar pentru bază. Nu am folosit niciodată, dar dacă cumva își vor face link între facturare, extrase de cont și contabilitate, pac, lucrurile vor fi wow.
Gândiți-vă că deja apar bonuri în eFactură. Repet, vorbim de prestări servicii, să nu săriți pe mine că e viața mult mai grea cu SAF-T, cu eTransport.
SmartBill văd că are un modul destul de OK pentru contabilitate, aștept și răspunsul Oblio.
Însă, odată ce statul reușește să facă lucruri mai OK, iar privatul să vină cu idei și servicii, cred că partea de contabilitate pentru PFA o să dispară și o să avem strict consultanță în zona asta. Vă dați seama că eu, că voi, n-o să fim la curent cu legislația și chiar și așa n-o să putem să gândim ca statul.
Mai mult, trecând de treaba cu campania electorală, perspectiva pentru anumite declarații este să dispară, inclusiv să vină o declarație unică precompletată.
Aș vrea să văd că dau 200-300 de lei lunar și să vină un soft să zică: gata, sincronizăm X cu Y, tu te ocupi să-ți introduci partea de date și aia e. Acum suntem la nivelul în care: emitem factură, exportăm, verificăm în extrase, completăm registre, nu e nimic integrat. Un soi de integrare are Saga, însă e mai mult pentru contabili și gândită pentru 2010. Plus că varianta lor web sau… in cloud văd că e rudimentară, raportat la recenzii.
Tot ce mă rog este să nu se întâmple o digitalizare ca la ONRC. Poate că în backend le-o fi OK, dar ca utilizare… te scarpini, maică, te scarpini rău!
Adaugă un comentariu