În ultima vreme am început să fiu mai aproape de ceva magazine de pe la noi și branduri.
Până acum mi se părea o barieră grea de trecut, să ajungi să discuți cu oameni, să vezi strategia.
Încă tind să cred că sunt oameni în online care nu înțeleg conceptul de afiliere, așa cum ar trebui. Ba chiar încă sunt oameni care vin din offline, din marketing-ul tradițional care nu înțeleg principiile online-ului.
Tocmai de aceea înțeleg cum unii aleg să taie din costuri, să taie din comisioane. Parcă îi văd cu tabelul în față și cu costurile privind afilierea versus alte medii de promovare și văd factura aia mare: meh, de ce nu tai eu de aici?!
Păi… marketing-ul ăla afiliat cam aduce conversie și e treaba omului de afiliere să aducă o conversie finală, nu o estimare așa cum ai pe alte medii.
Și la cum am observat că se schimbă oamenii de pe-o lună pe alta în domeniu, cred că trebuie reamintit și tras de mânecă de fiecare dată.
Dar pentru asta trebuie să ajungi la oamenii de decizie. Și e cam greu! Foarte greu!
Pe de-o altă parte, cred că treaba asta ar trebui explicată și de intermediari, adică de agenții. Mai ales că sunt domenii în care afilierea cu greu poate ajuta. Cel puțin, eu, oricâte argumente aș fi avut… n-am știut să dau o strategie optimă. Iar dacă treaba nu funcționează acolo… se duce vorba că treaba nu merge. Și cifrele zic total altceva.
Iulian a zis
Internetul este viitorul. De fapt este prezentul. Iar cei care nu înțeleg asta au de pierdut. Vânzările și la mine au început in marea lor majoritate sa-mi vina din online. Iar cine nu înțelege ca online-ul este viitorul in ceea ce privește multe dintre chestii nu are decât de pierdut.
Vânzările care vin de aici se aduc cu multă munca poate și multe nopți nedormite și bătăi de cap. Nu e ca și cum ai butona un laptop și totul vine de la sine. Se gândesc articole, se gândesc strategii. Iar cei care nu oferă inde-ajuns in așa fel ca și promoter-ul sa trăiască se vor trezi ca au rămas fără…