Mi se pare incredibil unde am ajuns față de anii trecuți. Cred că scriu de prin 2015-2016 despre curierii de la noi, mai buni, mai proști, mai nesimțiți.
Mi s-au pierdut colete mari, de sute de milioane, am primit amenințări amuzante precum: nu o să îți mai aduc coletul la timp pentru că nu mi-ai răspuns ieri la telefon și tot felul de experiențe.
Lucrez de acasă și, în 99% dintre cazuri și curierii știu asta. Cred că sunt clientul perfect pentru ei asta pentru că în 99% dintre cazuri știu să mă găsească și să îmi dea coletul instant. 1% îi las pentru faptul că nu las bacșiș decât foarte, foarte rar. Am putea trece la nu.
Mai nou, plătesc cu cardul pe cât se poate. Am experimentat și NFC-ul la Cargus. Senzațional băiatul.
Nu am sute de comenzi pe zi, dar se întâmplă să am și 3-4 colete la zi. Mai ceva din China, mai un colet de la vreun brand, mai un pachețel. D-astea.
Anul ăsta s-au schimbat ceva băieți de la Fan Curier pe aici încât era haos. Haos susținut cu băieți care nu știau ce au de făcut. Chestii banale: amânat colet pentru ziua următoare sau amânat de ridicat. De obicei, fac eu asta din aplicație, dar se întâmplă și să nu le observ sau chiar să nu se uite ei peste modificări.
Aplicațiile de curierat mi se pare că s-au îmbunătățit constant de vreo 2 ani încoace. Parcă e o concurență.
Sameday
Ai live tracking și îți estimează numărul de colete pe care le mai are până să ajungă la tine. Se întâmplă de multe ori să nu se respecte, dar marginea e mică.
DPD
I-am lăudat la început. La ei am văzut prima dată că poți urmări coletul chiar dacă nu din aplicație. Nu îi folosesc atât de des, dar a venit Temu și am început să primesc multe din China de la ei. Doamne, ce aplicație și interacțiune proastă cu omul ăla. Vrăjeală de 2 bani să cobori să iei coletul. Scuze peste scuze, uitat să scaneze, pierdut colete. I-am făcut de câteva ori pe plac până am intrat în el. Apoi i-am dat feedback. Vedem dacă o să se ia cineva de el. Dintre toți de pe zona mea, DPD mi se pare că sunt cei mai slabi ca servicii.
Fan Curier
Au făcut o treabă atât de simplă și eficientă. Ai colet pe numărul ăla de telefon: uite-l în aplicație. La fel e și la Sameday și e atât de util.
Cargus
E un băiat pe zona mea de nu înțeleg ce caută în curierat. Respectuos din toate punctele de vedere, te întreabă de la telefon dacă ai cash sau card, dacă să vină sau nu cu imprimanta.
Dar primesc prea puține colete cu ei, așa că nu m-am interesat dacă au pus și ei opțiunile astea.
Însă, da, aplicațiile chiar își fac treaba în mare parte. Adică până acum nu le găseam utilitatea, dar uite că pot introduce lucruri care fac diferența.
Iolanda a zis
Cu Sameday am avut ceva probleme la un moment dat. Nu actualizau statusul cum trebuie și când am schimbat adresa de livrare, am făcut-o degeaba. Problema este că nu poți s-o schimbi decât când este în preajma adresei din comandă.
Cu Fan lucrez cel mai bine. Amîn agendă nr. de telefon al curierului din zona noastră și comunic direct cu el.
Cu DPD-ul la fel.
Cu Cargus am avut probleme mari. Adus coletul la depozit și mi-a venit sms să-l ridic din depozit pentru că nu am fost acasă. What? A doua zi mă sună și mă cheamă la 2 străzi distanță, spunându-mi că nu găsește adresa, strada mea fiind una principală în cartier. Am stat trei sferturi de oră pe telefon să mă cert cu el. Am sunat la Cargus și am relatat situația, iar cea din call center a relatat ce-a vrut ea, nu ce i-am spus eu. Apoi am scris și mail în care am pus sreenshot cu apelurile și cu durata lor.
Depinde de curier.
Pe cel de la Cargus l-au schimbat, nu l-am mai văzut.
Cristi a zis
Daca n-ar conduce masinile de parca ar cara organe pentru transplant ar fi si mai bine.
Marius Cucu a zis
Păi se grăbesc să ne aducă produsele. :))
Iulian M a zis
Totul e Ok dar prețul dacă vrei să expediezi ceva este enorm de mare, și mă refer aici la obiecte mici. Am expediat o chestie mică cuiva și mi-au cerut 50 de lei de la Suceava la București. În timp ce cu Poșta Română ar fi fost mult mai ieftin, pe la 15 lei undeva.
Mălin a zis
Habar n-aveam că există așa ceva. Oricum, e absurd să ai aplicație de la fiecare curier. E mai OK să facă cineva o aplicație pentru toți curierii.
Marius Cucu a zis
Nu cred că ar da cineva acces la date sensibile ca sa faci o aplicație de genul.
Mălin a zis
Nu e o problemă de acces ci de percepție. În urmă cu ceva vreme am făcut un mic studiu și am coroborat niște idei. Oamenii se satură să aibă sute de aplicații care să facă același lucru. Gen o aplicație pentru Amazon, una pentru eMag, una pentru Elefant etc. E contraproductiv. Eu la eCommerce folosesc exclusiv Amazon și mi-e indiferent cât e prețul altundeva. De altfel de asta au avut succes comparatoarele de prețuri și agregatoarele de oferte că e totul la grămadă. S-a intrat într-o fază pe care specialiștii o numesc application fatigue. E la fel și cu Netflix vs Disney+ vs HBO etc. și fix la fel cu cele un milion de rețele sociale. De fapt pe rețele sociale se vede cel mai bine treaba asta. Există oameni care preferă preponderent Facebook, alții Instagram, alții X alții reddit șamd. Suntem foarte puțini pe toate astea la grămadă.
Marius Cucu a zis
Pe asta o înțeleg, dar aici la curierat chiar nu văd cum ai putea uni în o singură aplicație sau eliminarea ei complet.