Povesteam acum ceva timp că afilierea trebuie să învețe și dădeam exemplu că prin UK sau prin Italia anumite forme de transport au sisteme de recomandare. Noi suntem la clasa de începători și abia CFR-ul are o aplicație pentru a cumpăra bilete de tren.
Nu știu în ce măsură este folosită că, eu de câte ori sunt în stație nu îmi permit să comand online, deși sunt unul dintre militanții ideii de a interacționa cât mai puțin cu un ghișeu. Doar că drumurile mele cu trenul sunt în 3 direcții: Buzău, Brașov, București. Mai des spre ultima. Nu știu niciodată ce tren nimeresc, dacă e CFR sau privat așa că aplicația e inutilă pentru mine. E ok interfața, dar dacă mă limitează la cumpărarea biletelor, mai bine nu.
Eh, probabil că guvernul are pe listă digitalizarea și zonei feroviare că ei se gândesc să facă o aplicație la care să fie activi toți jucătorii din piață, atât CFR, cât și privați și să poți comanda dintr-o singură aplicație totul.
Astfel, vom avea un fel de ghișeu unic:
- vânzarea de legitimații de călătorie la orice tren, indiferent de operatorul de transport de călători public feroviar care îl operează;
- rezervarea locurilor la trenurile oricărui operator de transport de călători feroviar;
- decontul veniturilor între operatorii de transport de călători.
Iar pe lângă asta vom avea și un bilet unic integrat, chiar dacă vorbim de trenuri private sau de CFR. Îmi imaginez anul 2030 în care aplicația va fi gata și va veni controlorul să ne verifice codul QR, fix ca în 2020, în Italia.
Mâine poimâine vor cumpăra și trenuri noi.
Costin a zis
Si mie imi place genul SF.