A trebuit să depun niște bani cash în firmă. Implicit, am ajuns la bancomatele de la BT. Știți de câte ori am extras sau depus de la BT de vreo 12-13 ani de când am cardul de firmă la ei?
Acum a fost prima dată la depus. În august am încercat să depun după ce mi-a venit cardul fizic acasă. Așadar, numărăm o dată și o dată? Sau de 2 ori?
Cert este că am avut fix 2 ocazii să fac ceva greșit după „gusturile ATM-ului”.
În august am schimbat PIN-ul sau așa am crezut. Ce să vezi, în timp ce încercam să schimb PIN s-a blocat bancomatul. A dat un soi de blue screen, s-a închis, mi-a mâncat cardul și aia a fost. S-a dus. La vreo 5 minute sau chiar mai puțin bancomatul a repornit ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic. Cardul a rămas înfipt acolo, iar BT-ul m-a sunat mult și bine. N-am avut nevoie de cardul fizic pentru că am dat de cel virtual, direct din BT Pay și… i-am ignorat.
Zilele trecute trec să alimentez cardul de firmă. Trebuia făcută o plată urgent în ziua X. Sor-mea s-a băgat în seamă cu un nene de la ATM(era bancomat exterior, de sediu).
Din glumele cu domnul de la ATM: știți, poate se blochează bancomatul, poate „ne fură ăștia banii”. 2 secunde mai târziu, ce credeți?
„Vă rugăm să retrageți bancnotele neacceptate”
Tot discutam cu omul: „știți, nu puteți într-un bancomat să introduceți mai mult de 200 de bancnote”. Facem un calcul, eram pe aproape, dar sigur n-am depășit.
Cât mai schimbăm o vorbă și aflăm că ING are fix același tip de bancomat… poc, își dă shutdown ATM-ul. 27 000 de lei blocați.
Ne-au luat toate transpirațiile. Plata trebuia făcută în ziua aceea.
Mergem cu domnul ATMist înăuntru: „le-au luat banii, s-a blocat ATM-ul”. 20 de minute mai târziu ATM-ul era desfăcut și acum, povestindu-vă, mi-e ciudă că n-am filmat felul rudimentar în care s-a blocat ATM-ul.
Cu ocazia asta am aflat că durează până la 14 zile până se pot rezolva situațiile. Noi am avut mare noroc că, deh, suma aia cash ca să o pot depune n-o făceam de pe o oră pe alta, iar de bani aveam nevoie în fix în acea zi.
Cu un buletin la ghișeu, undeva la 3-4 ore erau banii disponibili în cont. Chiar dacă fizic, banii din ATM au fost scoși în fața noastră de ATMist, este o întreagă procedură de verificare a banilor, a soldului, etc. Mare noroc a fost că am depus la ATM de sucursală și că am putut rezolva mult mai repede totul.
Din ce am înțeles, nu este nicio problemă dacă se blochează la un ATM normal. Se sună la numărul de pe spatele cardului și se rezolvă.
Și dacă tot am stat acolo încercând să rezolvăm cu plata, m-am gândit să întreb și de cardul rămas în ATM în august. Nu știu nici ei pe unde mai este, dacă mai este pe undeva. Cert este că și tipa de la ghișeu și-a făcut treaba, a mai făcut un comision mic, am mai deschis un card pe persoană fizică, am 3 IBAN-uri acum pe persoană fizică: 1 atașat cardului, 1 virtual și 1 în pom.
Mă gândesc că dacă mă duc a 3 a oară la un bancomat BT o să se întâmple ceva cu sediul. Dispare, habar n-am.
later: Am avut nevoie să depun încă o dată bani la un bancomat de la ei. Doar 1 funcționa din 3 pe care le-am luat la rând.
John a zis
Depinde de banca,cei care avem la alea Austriece avem alta problema.Daca bancnotele sunt putin indoite la un colt sau sunt mai vechi,nu le primeste bancomatul,si ti le returneaza.Mesaj ,bancnote neacceptate.I-mi spuneau ATmistii si Angajatii Raiffeisen ca noile bancomate de acum au un sistem de protectie,din cauza asta au montat aparatul ala afara,plus ca chiar daca ei nu lucreaza in weekend ,poti intra pe holul unde este bacomatul de depus banii cu cardul, chiar si in weekend.Acum sa-mi retina banii ,inca nu am patit!Sa-mi inghita cardul,am patit acum vreo 6 ani,de vreo 2 ori,dar l-am recuperat!Pentru alte servicii :semnatura digitala,transfer,etc.mai merg pe la BRD,nici acolo nu am patit inca ceea ce scrie in acest articol!
Andrei Bucur a zis
Vezi ca vreau sa iau actiuni la BT, te anunt inainte sa mergi a treia oara, poate cad actiunile ?
Marius Cucu a zis
Ah, da, mai nou am văzut că au și contactless, dar banii tot se blochează acolo…
Postolachi Dumitru a zis
E ciudat cu IBAN-urile de la bănci… indiferent despre care ar fi vorba… eu i-am făcut un card băiatului că mi se pare mai la îndemână să aibă doar o aplicație în telefon decât să-i dau cash bani de buzunar și am avut impresia că la contul meu curent pot atașa încă un card… ei bine nu s-a deschis un nou cont curent cu IBAN separat pentru acel card… la BT și e printre puținele dăți când îmi vine să-mi dau cu Tesla în ouă… pentru că acum 20 de ani și ceva la același IBAN atașam mai multe carduri pe care setam limite de plată… acum n-ai pus bani în contul curent al copilului, n-are bani de buzunar… mi se pare un pic contraproductivă abordarea dar n-am ce face… până acum m-am înțeles bine cu ei… a, mai e și BT Go… unde insistă să nu facă nimic decât ceea ce știu ei mai bine… adică să ignore clientul și bunul simț… păcat că ideea din spate este excelentă… implementarea lasă de dorit…
danT a zis
De ce insisti sa lucrezi cu BT-ul?.
Totul la ei este invechit si rudimentar.
Am si eu un cont la ei vechi, in care intra alocatia copilului, de lene a ramas la ei, nu m-am mai dus sa il schimb. de fiecare data cand vreau sa fac iban transfer imi ia comision, daca depun in cont bani – comision incasare 5 lei.
LA ing nu am comisioanele astea pe PF.
La PJ o fi alta politica, habar nu am, dar totusi, as plati un ban in plus ca sa nu ma duc cu frica la banca ca nu reusesc sa fac ceea ce imi doresc, apoi sa mai stau cu ei 4 ore ca sa isi rezolve problema.
John a zis
Totusi ramin la ideea ca cea mai proasta Banca,a fost si va ramine ING,actualul NN.Am renuntat acum citiva ani la pensia privata de la ei ,dupa ce am citit ultimul contract,inclusiv la toate serviciile lor.Pe scurt ING ,niste tepari.Asa ca ,cu toate intimplarile de care am auzit , nu cred ca BT sunt inca o banca cu probleme prea mari,gindindu-ma la problemele pe care le-am avut in trecut cu ING .
George a zis
Asta-mi aduce aminte de o fază pățită tot cu BT: mi-a fost „capturat cardul”, era weekend, așa că am așteptat ziua de luni să-l pot recupera. În aceeași zi a trebuit să depun niște bani. Bag cardul în ATM, pun codul pin, primesc chitanță: cardul dumneavoastră a fost capturat. Mulțumesc, cred?
Iulian M a zis
Mi-am închis contul la BT acum câțiva ani din cauza unor funcționare.