Anul trecut, ANPC anunța regulament nou pentru consumatori, în special pentru Black Friday. Anul acesta vedem și prima amendă de 50 000 de lei pentru Altex.
Știm deja că la Altex practică Black Friday pe tot anul încercând să strice combinațiile celor de la eMAG.
Comunicarea e ceva de genul:
„Astfel, în data de 9 noiembrie 2021, prin accesarea site-ului www.altex.ro, comisarii ANPC au constatat faptul că operatorul economic promova produse ca fiind la reducere de preț, fără a aplica reducerile din prețul de referință (cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus). Echipele de control ANPC au depistat peste 1.000 de produse cu abateri de preț, afișate pe site“, se arată în comunicatul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului.”
Amenda nu este mare, dar propunerea de suspendare a site-ului este mai importantă decât o amendă de 10 mii de euro. Ăia sunt bani de marketing pe care îl cheltuie către un Google sau un Facebook, mai dureros ar fi să le taie site-ul. De fapt, întrebarea ar fi alta: există precedent pentru suspendarea temporară a unui site?!
Citește și: Mail de la ANPC pentru a reclama reduceri false de Black Friday
Citește și: Alte 11 magazine amendate.
Black Friday pentru mulți înseamnă vânzări pe care le faci în prima jumătate de an. De aceea se pun la masă toți cei din industrie să promoveze. Ba chiar anul ăsta i-am văzut la TV pe toți, magazine Altex filmate, cei de la Evomag au vorbit, Esteto, eMAG are publicitate peste tot.
Cel mai mișto este răspunsul care, sper să nu fie scos din context:
reprezentații Altex au afirmat, cu ocazia discuțiilor pe acestă temă, că “nu pot fi corecți într-o piață în care nimeni nu e”.
În fiecare an, din ce am urmărit, Altex și eMAG fac cei mai mulți bani, ar fi interesant de văzut dacă unul dintre competitorii direcți ies din competiție.
Voi vă dați seama cum ar fi ca ANPC să lucreze pe termen lung? Nu ar mai avea nevoie de PR.
Apropo de asta, am un script care actualizează produsele de la diferite magazine online. Situația e generală, cresc prețurile peste tot, de Black Friday, așa cum se vede aici.
ionica a zis
Exact. Numa altex sa plateasca? Hai cu suspendarea si a celorlalti.
Marius Cucu a zis
Măcar din ăia mici, dacă nu ăștia mari…
Marius Cucu a zis
Comunicatul de la ANPC.
Dragos a zis
Asteptam ca cei de la ANPC sa fie vigilenti si pe data de 12.11…asta daca nu e vinerea scurta si nu lucreaza, daca ma intelegeti?
Pepi a zis
si eu sunt total de acord cu tine.
Marius Cucu a zis
Eh, probabil o să fie program scurt. Așa, dacă era, îi lua la rost pe toți. Cu un pic de atenție, toate magazinele mari fac la fel.
Adrian Bolocan a zis
Au, au, au, asta-i că nu o vrut să-mi repare controlleru că n-aveam bon. Blestemele mele, cum ar veni…
Marius Cucu a zis
Ah, tu ai luat controller-ul ăla Genesis de la Altex?
Păi eu am așteptat și 5 săptămâni să soluționez banalități la Altex. Răbdare!
Costin a zis
Bre, sa scoata inafara legii orice alta promotie denumita ‘black friday’ cu exceptia zilei de vineri cu pricina.
Asa cum se procedeaza pa peste tot.
Ii zici ‘b.f.’ intr-o miercuri din aprilie?
Pirnaie o luna si site-ul inchis alta luna!
Ca sa nu mai zic de astia pentru care-i vinerea tot anul.
Pai ce ma-sa, si Vinerea Mare-i tot odata pa an, nu?
Daniel a zis
Acest lucru înainte de Black Friday are potențialul de a destabiliza toate campaniile finalului de an, departamentele comerciale urmărind respectarea în campanii mai mult a celor mai mici prețuri din ultimele 30 zile, iar prețurile de listă se pot modifica deseori, mai ales în această perioadă care este marcată de repetate scumpiri de la furnizori care s-au aglomerat toate mai ales cu ocazia aprovizionărilor pentru vânzările din ultimul trimestru al anului.
Parca vezi ca maine-poimane toate magazinele vor trece prin cloudflare si se vor bloca toate scripturile de genul Pricy.
Adrian Bolocan a zis
Mă gândesc acum… oare cum ar fi ca suspendarea site-ului sa fie facuta pe repede inainte, chiar pe data de 12?
Marius Cucu a zis
E ambiguă treaba, nu scrie nicăieri în comunicat, dar ar fi de porc să se întâmple asta.
Costin a zis
Lucratura eMag cumva? 😉
Marius Cucu a zis
Nu avem de unde să știm, dar parcă au ghicit să facă mișcarea cu preț recomandat de producător.
Cert e că dacă sunt 2-3 mișcări d-astea în campaniile de reduceri, poate o să se mai regleze piața.
Jdjdjsjs a zis
Eu nu inteleg cum de cei de la eMag nu sunt amendati. Aaaabsolut toata lumea stie ca ofertele astea nu sunt oferte. Toata lumea stie ca taierile sunt din burta. Si nu vorbesc doar de black fraierday ci de majoritatea promotiilor lor. Pana cand ii mai lasam sa ne ia de prosti ?
Marius Cucu a zis
Păi da, dar până la urmă, fiecare e liber să ia din altă parte. În plus, eMAG are campaniile de presă cele mai mari. Cine să țipe la ei?
Paul a zis
eMag nu mai afișează % cum face Altex. Pe eMag acum cel puțin este PRP, prețul cu roșu și „diferența” care este reducerea defapt. Au implementat asta de 2 luni cred.
Marius Cucu a zis
Eu am descoperit undeva pe 5-6 octombrie asta. E posibil să fie acoperiți cu mișcarea asta.
Dragos a zis
Simplu: Altex este o firma cu capital 100% romaneasca, iar Emag este o multinationala, sustinuta de fortele “binelui” care trebuie protejata
Marius Cucu a zis
Să nu exagerăm cu treaba românească versus multinaționale. Și Dedeman e românesc și n-are nimeni cu ei și alții.
Gabriela a zis
Cea mai mare prostie cu PRP-ul. Cine nu lucreaza in domeniul vanzarilor, nu isi da seama de pacaleala si chiar crede vrajeala reducerilor aplicate din PRP.
Marius Cucu a zis
O chichiță din care unii au de câștigat. 😉
Gabriela a zis
Da si din pacate, multi pun botul! Nu iti urmaresc blogul, nu stiu daca ai, dar ar fi interesant si un articol despre PRP! ?
Marius Cucu a zis
Este un link in articol, am anunțat de asta in urma cu o luna.
Gogu a zis
Prost este cel ce dă, nu cel care cere ???
Dacă nu s ar mai înghesui lumea sa cumpere „la reducere”, n ar mai fi o problema ?♂️
Marius Cucu a zis
E ok până la urmă și cu astfel de știri, lumea se educă să cumpere când are nevoie.
Vasi a zis
În unele cazuri reducerile sunt reale, trebuie doar urmărite îndelung și comparate. Eu de exemplu că tot sunt în căutarea unei mașini de spălat urmăresc de ceva timp câteva modele și le compar cu alte site-uri. La una din modele primesc azi mail de la emag că va fi la reducere pe 12, de la 1.799 lei la 1.099 lei. Verific același model la ALEX și stupoare, acolo costă 2.050 lei. Windows 10 la fel, trebuie să-l instalez unui amic și la ALTEX era vreo 500 lei, la emag 203 lei. La alte produse e tocmai invers. De aia zic, trebuie urmărite mult timp înainte de a cumpăra.
Marius Cucu a zis
Ăla 203 de la eMAG nu e sigur direct de la Microsoft. Prețul pentru o licență este în jur de 500 de lei. La fel de simplu, dacă vrei o cheie, o poți căuta pe ebay la 2-3 euro. E la fel ca alea de 200 de lei.
dam167 a zis
Dacă aștepți destul timp apar modele noi și evident că se ieftinesc alea mai vechi. Eu n-aș putea să urmăresc luni de zile niște produse de consum. Una e să mai aștepți o lună sau două pentru că urmează o campanie de reduceri (cum e BF), alta e să tot compari prețuri 6 luni – pur și simplu nu merită pentru mine. Alții își mai iau și țepe cu fake-uri sau produse resigilate, pentru câteva sute de lei pur și simplu nu merită bătaia de cap. Una e să ai buget mic și să cauți lucruri care se încadrează, alta e să ținești lucruri scumpe la prețuri mici – observ că sunt oameni care credeau că cumpără adidași Polo ASSN cu 100 de lei.
Oarecum la capitolul țeapă aș băga și licența aia de Win, probabil cineva vinde cu 200 de lei ce vând alții cu 60. Eu am fost și mai deștept, am cumpărat o licență de-asta dubioasă la preț întreg (am preferat-o pentru că, cică, era electronică și primeam prin mail codul) și am primit certificat de autenticitate din Cehia. Așa că aș prefera să dau 500 în loc de 200 și să încurajez bișnița sau practicile din zona gri.
Marius Cucu a zis
Nu știu dacă putem să ne punem în postura celor care nu își permit lucruri. Eu am mereu buget de backup pentru achiziții, dar sunt oameni cu situații și situații. Am amic care se chinuiește din primăvară să se decidă la un monitor. Asta în condițiile în care vrea să dea 8000 pe unul, iar el nu face editare sau lucruri de care chiar să aibă nevoie, să aibă ochiul format pentru așa ceva.
Fiecare cu stilul lui.
dam167 a zis
Am fost și eu în situația de a nu-mi permite, nu despre asta e vorba. Amicul tău n-o să găsească un monitor similar la 5 mii dacă mai stă 6 luni și așteaptă, aia e ideea. Nici eu nu-mi permit acum așa un monitor și fie caut unul care intră în buget, fie o las baltă o perioadă, că oricum vor apărea altele noi pe piață. Mă refer aici la intervale lungi de timp, că dacă cauți acum un monitor e normal să te uiți în jur după campanii de reducere.
Marius Cucu a zis
Mai mult ca sigur nu depinde de el, tocmai d-aia e nehotărât. Dacă îi crăpa ce are acum sigur erau alte discuții.
Vasi a zis
Răbdarea cred că e punctul meu forte. Cât despre windows 10 am luat cu licență în cutiuță lângă stik-ul cu windows, același pe care îl mai comandasem de vreo 3 ori și mereu la alte prețuri, chiar și la 450 lei. Ăsta îl cumpăr instant oricând am nevoie, îmi ajut prietenii cu instalarea. În schimb mașina de spălat o urmăresc de vreun an, făcea un zgomot infernal, știam că va da colțul. Am și acum „la favorite” peste 100 de lucruri, de la componente PC, la tensiometre, ceasuri etc și le urmăresc mereu evoluția. Cred că am dus chestia asta la nivel de hobby.
Pheno a zis
Cand se face reclama la produse pentru Craciun inca din luna martie-aprilie, cum se cheama? Dar cand exista Black Friday 365 de zile pe an? Din partea mea sa-i desfiinteze definitiv, nu doar sa-i amendeze, pe toti ciorditorii si profitorii. ANPC-ul ar trebui sa oblige toti comerciantii, sa afiseze istoricul evolutiei/involutiei/fluctuatiei preturilor, pe ultimii 2-3 ani, pana in prezent. Poate reuseste vre-un smecher de la vre-un magazin fizic sau online sa-mi explice cum de mai are o valoare, un pret, un produs pe care il ieftineste zilnic de ani intregi, si cum de nu-l da gratis? La fel de bine s-ar putea stabili legal (ANPC) ca in perioada de o luna pana la Black Friday, niciun magazin sa nu-si mai doseasca marfa sau sa o scumpeasca, ci sa inghete preturile, iar in Vinerea Mare, sa faca reduceri reale, pe care le poti compara cu fostele preturi. Pana atunci, va dau un pont. Absolut toate magazinele de pe Terra, inclusiv cele din Romania (Romania e de pe alta planeta), ieftinesc o parte din produse (chiar majoritatea produselor), doar de pe la mijlocul lunii februarie pana pe la mijlocul lunii martie. Cine vrea sa afle de ce, sa ma intrebe.
dam167 a zis
Magazinele se adaptează la piață, toate restricțiile alea sunt stupide; consumatorul trebuie doar să se educe. Dacă nu s-ar vinde n-ar mai băga nimeni bani în campanii de genul BF, dar lumea asta face: stă și bălește la obiecte până vede xx% reducere, iar procentele alea trebuie să fie cât mai mari. 2-3 ani? apar complet alte chestii, ori cauți să cumperi ceva ori o lași baltă. Mai bine cumperi ceva când îți dorești/ai nevoie și folosești un an produsu ăla în loc să cauți să fii victorios că l-ai luat cu nu știu cât mai ieftin. Dacă ești dispus să aștepți luni chiar dacă îți permiți ceva înseamnă că nu ai nevoie/nu-ți dorești obiectul ăla.
Nu știu în alte țări cum e, dar la noi lumea vrea să ia lucruri scumpe cu reduceri foarte mari, ori nu ai cum să faci asta fără să pierzi bani – spoiler, nimeni nu vrea să piardă bani. Ce reduceri reale? de ce și-ar tăia un magazin serios din profit doar ca să fie x fericit? sau să fie BF așa cum își imaginează unii?
Costin a zis
@ Pheno – Ceva legat de stocurile prinse in anul contabil care atunci se termina / incepe ? 🙂
Pheno a zis
Am explicat mult mai clar decat s-a inteles.
klaudiu a zis
Pe mine ma amuza treaba cu „nu pot fi corecți într-o piață în care nimeni nu e”, si nu înțeleg. Dacă au observat că piața nu este corectă, de ce nu au reclamat?