A venit recorder-ul. Ar fi greșit să fac recenzie unei asemenea jucării pentru că, în momentul ăsta, îl văd ca fiind avion pentru ceea ce aveam eu nevoie. Da, sub nicio formă nu este în categoria celor care erau la serviciu, pe vremuri, însă, puteam să îmi fac treaba și cu microfonul de la cameră, dacă mă gândesc bine.
Fiecare cu hobby-urile lui. Oricum, e plin Youtube-ul de recenzii.
A fost zi de mentenanță și am încercat să îmbunătățesc workflow-ul. Bine, râdeam în sinea mea că eu n-am un script scris, însă, îmbunătățesc partea tehnică pentru ca să… ce?!
Dar facem pas cu pas lucrurile.
La începutul anului nu aveam un cablu, acum toate se încarcă dintr-un singur loc sau se alimentează din alt loc. Acum e bine, bine, totul e organizat și, cel mai bun lucru, nu mai pățesc ca sunetul să fie ars din cauză de baterii încărcate pe jumătate. La vechiul microfon nu știam când se duc bateriile, iar nah, dacă nu pot monitoriza în mod activ, poc apar probleme și trebuie să o iei de la capăt.
Eram cumva limitat și de spațiu și nu puteam să îl țin foarte aproape, iar cel vechi n-avea control, nu puteam ridica un Gain, în schimb la ăsta am posibilitatea să setez și alți parametri precum atac sau limitări pe sunet. Încă bâjbâi și mai am de aprofundat.
Ca idee, ieri mi-a luat jumătate de zi să îl configurez de la 0. Să știu că trimit sunetul în 2 surse, că pot să pot regla un timecode și să mă prind de cum funcționează. Oamenii l-au gândit pe proiecte, iar eu nu reluam niciodată proiectul/ preset-ul și nu mă prindeam de ce nu funcționează.
Însă, acum e ready to go.
Fain este că am descoperit că poți să trimiți în cloud fișiere. Să înregistrezi și să se trimită în cloud în timp real. Doar că da, ei o fac la nivel profesionist, nu cum gândeam eu. Așa că înregistrarea trimisă live înseamnă un dispozitiv care costă 400 de dolari, adică 400 de euro + taxe. M-a potolit ideea asta. Ce, nu pot să car și eu stick-ul?
Așa te liniștesc fanteziile, cu prețuri d-astea.
Chiar și așa, e posibil ca pentru versiunea de 3 ieșiri să nu fie disponibilă opțiunea, în manual e ambiguă referința la Viviana Cloud. Habar n-auzisem de oamenii ăștia, dar dacă zic ei că sunt Pro, să fie!
Chiar dacă am avut unul asemănător, nu am stat să îl butonez ca fiind al meu, ci mi-am făcut treaba punctual. Aplicația se descurcă exemplar, chiar dacă este cheală. Văd preview, pot înregistra de la distanță, însă nu pot modifica parametri. Doar că sunt pe 32 biți float. Ar trebui să recupereze aproape orice.
Bine, 32 biți ăștia vin și cu pretenții hardware… cu toate că sunt la zi. A mai venit și un update de la NVIDIA care a bușit totul pe acolo și nu mai am un workflow OK, însă sigur va fixa Davinci Resolve în viitoarele versiuni.
Totuși, acum am oprit luminile care făceau zgomot, iar când am filmat ultima dată era ciudat că era mult prea multă liniște. S-a mai închis și ventilatorul de la aparat pentru că nu era conectat la alimentare și pac. N-am pățit asta până acum.
Ne mai acomodăm!
Acum, după 2 materiale trase cu el și cu microfonul de la Sennheiser, MKH 50-P48, cu siguranță nu este o evoluție de 7-8 ori mai mare decât ce aveam până acum: Olympus LS-P4 și Azden SMX 30. OK, și Azden-ul avea funcție de shotgun, însă nu era super cardioid și am vrut să am chestii separate, să nu mai umblu la echipamentul pentru „afară”.
Sensibilitatea Sennheiser-ului e impresionantă și izolează incredibil. Am făcut câteva teste cu el și pur și simplu nu se auzea că e calculatorul pornit în cameră. La o eventuală mutare din balcon n-o să mai fie limite. Iar ca sunet, pfoai!
De altfel, am cumpărat și XLR-uri noi. Da, știu, puteam să le fac și eu, însă… n-am mai făcut unul din 2016, n-am vrut surprize. Am luat niște Roland-uri pentru că, vezi doamne, sunt brand și că ar fi senzaționale. Gold, Gold, dar bine că am luat și unul de rezervă pentru că nu îl văd foarte trainic. Bine că nu e pic de zgomot de fond. Noroc că le-am prins la preț de 1: am dat vreo 95 de lei fără TVA pe bucata de 3m, de pe Amazon, în timp ce local l-am văzut la 200 de lei.
Adaugă un comentariu