Am ajuns să fac jurnal de CFR. Cel mai mișto este să mergi cu Regio. Dacă nimerești un d-ăsta și nu ai căștile la tine… parcă zici că ai nimerit în Wizz Air. Ce povești. Ce oameni! România reală, cum ar zice unii.
Noroc că, de multe ori, am căști cu noise canceling și mă deconectez de lume. Trăiască Sony.
Știu că mă pricep să pierd trenuri și avioane. De exemplu, acum am fost la o conferință d-asta plictisitoare, ca să vă pot povesti de telefoane. Pentru că era ploaie am zis că trebuie să îmi las un buffer până la următorul tren. Ca să se oprească și ploaia, să îmi fac și eu treaba.
Și-am făcut-o până am ajuns la secundă, aproape să plece trenul.
Am plătit cu cardul. În tren. La naș. Direct!
Am zis 2023 frate!!!!
Bine, am plătit un comision de 5 lei pentru asta. Am impresia că e 14 lei biletul la trenul ăla, în mod normal, dacă îl iei din gară. Sau 13 lei. Doar pentru că am întârziat 2 minute am primit taxa de merit.
Nu știu cum sunt regulile făcute de ei, dacă înainte mai puteai crede că nașul trece cât are chef, cu pixul, acum chitanța e digitală, e clar că totul e de la centru.
Claudiu mi-a amintit, totuși, și despre transferul spre aeroport. Și acolo se poate lua biletul din tren. Cu cardul. Acolo nu este suprataxă.
Măcar CFR-ul a ajuns la fix în Ploiești. La dus am avut întârziere de 25 de minute cu Regiotrans. Mai plângea lumea după ce am dat story că au prins și ei câte 50 de minute, câte o oră. Clasic.
Andrei Bucur a zis
Mai are mult tare de muncit CFR-ul, 2023 am vazut doar pe alea din Bucuresti. Adica platit la aparat (reducere 6 lei parca), masa cu 2 prize intre banci, frumos si civilizat. La transfer Otopeni -Gara de nord a fost privat, ok si acolo.
Dar un Iasi- Galati, Galati – Cluj iti cam ucizi sufletul.
Dupa ce mergi in Cehia sau cu TrenNord e cam greu sa vezi aspecte positive la noi.
Marius Cucu a zis
Ai nimerit prost de la București la Iași? Eu merg cu IR-ul de noapte în foarte multe cazuri și e mai mult ca OK. Curat, decent. Nu are sens să comparăm cu trenurile de mare viteză de afară, nici nu avem bani de luat, dar de întreținut infrastructură ca aia. Dacă ajungem să circulăm cu trenuri care prind 200km/h e mai mult ca suficient.
Stefan a zis
Pai pe ce motiv te-au taxat cu 5 lei ?…dacă iei biletul din tren este mai scump ? …sau au prețuri ca ăștia de la Bolt sau Uber…în funcție de vreme ?…când plouă e mai scump ?
Marius Cucu a zis
Plată din tren. Atât. Iei de la casă e mai ieftin. Doar la CFR e asta.
George a zis
Citesc aspecte feroviare aici pe blog, și observ că nu prea vă pricepeți așa bine. Să lămurim toate aspectele:
Pe ruta București – Ploiești există aproximativ cinci firme care operează trenuri (CFR călători, transferoviar, regio călători, Astra transcarpatic, softrans). Rangurile cu care operează sunt regio, InterRegio și intercity.
Tariful la regio și la InterRegio este identic indiferent de firma cu care călătoriți. Intercity au doar CFR călători.
Diferența este dată la trenul regio de faptul că unele sunt fără loc, altele au loc inclus de 2 RON, iar regio Express au loc de 5 RON. Tarifele la InterRegio au loc inclus de 5 RON.
În cadrul tuturor firmelor de stat și private, există și bilet eliberat în tren, pentru cei care nu cumpără de la casa de bilete, unde există. Tariful biletului eliberat în tren este net superior.
Astfel, avem site ul infofer.ro, cel care cuprinde toți operatorii pe toate rutele. E cel mai bun site dintre toate. CFR călători are doar trenurile lor.
Tarifele pe București -Ploiești sunt:
Regio – 9 lei, la care se poate adăuga locul de doi sau cinci lei
Interregio – 22, cu loc inclus
Intercity – 25 lei, loc inclus
– Regio călători nu cere loc și operează trenuri regio
– CFR călători are loc de 2 RON la trenurile care opresc în toate stațiile, la expres 5 RON
– Softrans are loc de 5 RON, operează trenuri regio Express,
– Astra trans carpatic operează doar InterRegio cu loc de 5 RON
– transferoviar operează regio Express cu loc de 4 RON și InterRegio cu loc de 5 RON.
Cam asta..
Marius Cucu a zis
Ok, atunci de ce eu am bilet de 19 lei pe Regio? București Ploiești? La CFR? 14 lei e biletul 5 lei este plata în tren. Nu e vorba de scaun, ci taxat în plus.
În rest, da, ați adăugat bine precizările. Merg frecvent cu toate, de fapt nu țin cont de trenul în care mă urc. ?
George a zis
Ciudat…19 lei costă biletul eliberat în tren pentru regio, clasa întâi.. 14 ar fi biletul la regio Express, CLS 2, 9+5 lei. Poate că diferența de 5 RON este reprezentată de diferența de clasă.
Trebuie specificat că toate celelalte tarife pe care le am prezentat mai sus sunt legate de clasa a II a.
Totuși, dacă ați avea o poză cu biletul am putea elucida mai ușor misterul.
Marius Cucu a zis
Nu prea merg la clasa 1. Nu cred că am un bilet luat din tren. În principiu le mai pozez când stau prin gară, dar ce e luat direct din tren mai rar. Cert e că nu doar o dată am pățit-o. Da, confirm și eu tarifele. Chiar am mers des pe ruta asta. 🙂