După Black Friday mulți viteji se arată. Așa era o vorbă, nu? Dar nu mă puteți acuza că n-am scris în fiecare an că prețurile cresc înainte de Black Friday. Singura reticență a fost legată de perioada inflaționistă prin care trecem.
Dacă tot s-a terminat mai la toată lumea cu Black Friday-ul, inclusiv cu cel real, nu cel propus la data pe care o dorește eMAG, iată că vin și statisticile.
Sigur, nu este ceva generalizat în ceea ce s-a zis mai jos, în plus, marjele în electro IT sunt foarte mici, chiar e greu să ai reduceri foarte mari, trebuie să fii coordonat cu brandul, să fie ceva prețuri atractive. Negocieri, cum ar zice unii.
Discuția se duce, ca de fiecare dată, spre ideea că prețurile cresc progresiv în perioada de maxim de shopping. Mai exact, lumea cumpără de:
- campanii de reduceri din ianuarie
- sărbători de Paște
- început de an școlar
- Black Friday
- sărbători de sfârșit de an
Acestea sunt cele 5 mari puncte critice, dacă vreți. Dacă în prima parte a anului, concurența nu este atât de mare, ideea de cadouri e bine întipărită pentru fiecare în parte. Așadar, prețurile se „actualizează” din septembrie încoace.
Nu o zic doar scripturile mele de monitorizare, ci și ale altora.
PriceFlux e o platformă de analiză a prețurilor. Conform lor avem așa:
PriceFlux a observat în cadrul evenimentului de Black Friday și produse care au avut cel mai redus preț din an, având rolul de produse cârlig pentru restul de produse din promoție:
- Televizor QLED Samsung 82Q70RA – 7.999 lei (cel mai mic preț înregistrat, în restul anului 9.999 lei, cu 20% mai ieftin decât cel mai scăzut preț din an)
- Hota Bosch DWB67CM50 – 976 vs 1.407 (30,6% mai mic)
- Laptop Lenovo ThinkPad T14 – 3.959 vs. 5.499 (28% mai mic)
- Bang & Olufsen Beosound A1 – 850 vs. 999 (15% mai mic)
- Laptop MacBook Air M1 256 GB – 3.640 vs. 4.539 (19,8% mai mic)
E mișto că unul dintre televizoarele de acolo l-am avut și eu în lista de reduceri.
Conform acestora:
Pentru produsele electro-IT din oferte, care nu au beneficiat de cel mai mic preț de Black Friday, prețul minim a fost înregistrat cel mai frecvent în lunile ianuarie, aprilie și august, făcând excepție categoria telefoanelor mobile, care a înregistrat cel mai scăzut preț în luna octombrie.
Cred că e timpul ca oamenii din marketing să gândească mai multe campanii de reduceri. Nu e OK să tragi un an întreg pentru o singură campanie de acest gen, diluată tot mai mult în ultima vreme. A tot funcționat pentru că mereu au venit oameni din offline, neobișnuiți cu shopping-ul, dar trebuie reinventare, din punctul meu de vedere.
Claudiu a zis
Anul aceasta prețurile au crescut enorm. Firesc că prețurile cele mai mici erau la începutul anului (stocuri mai vechi). Iar august e o lună când se fac destocări pentru gamele noi care vin la final de an.
Cam tot ce a intrat stoc nou anul ăsta pe electro-IT a intrat cu un +10/+15% la preț doar din costul de transport. Fără alte calcule.
Marius Cucu a zis
Pe partea de televizoare, cel puțin, știu că prețurile au luat-o razna încă din primăvară, din cauza de lipsă de stocuri.