Încă o dată mă bucur că nu plec de acasă odată cu toată lumea. E vacanță de vară în România, nu ies în zonele turistice. Nici în afara țării nu prea obișnuiesc, maxim iunie, poate început de iulie. August nu e de plecat din oraș că stai cu toată lumea.
Pentru că circul destul de mult cu trenul și comunic despre asta mi-au întrebat mulți în perioada asta: băi, cu ce ajungem la mare?!
În gândul meu, bine am și verbalizat: ce să cauți în cel mai aglomerat weekend la mare?!
Ați zice: păi ia bă mașină. Doar că pe autostradă e necaz mare. Oamenii stau bară la bară pe A2 așa cum se vede aici.
Am recomandat: trenul.
Ei bine, în mod normal, trenul face 2 ore, maxim 2 ore jumătate pe București Constanța. E renovată linia, e drept, nu ca spre Brașov, CFR-ul e OK, privații sunt OK acolo, merită din plin cu trenul.
Asta dacă nu se întâmplă ca o locomotivă să strice totul. Vineri au fost probleme și trenurile au avut întârziere sute de minute. Au dat și comunicat aici.
Duminică, adică astăzi, când scriu articolul, au mai dat un comunicat că e incendiu de vegetație și că nu se știe când se dă drumul circulației.
O unealtă utilă de care am râs o grămadă este tabela de aici. Așa puteți estima dacă merită să vă urcați în trenuri.
Altfel, cea mai tare fază la CFR este că dacă nu iei bilet din gară sau online plătești 55 de lei în plus la bilet de 95 de lei. Pe opulență. Pe Ploiești București am plătit maxim 5-10 lei, pe distanțe mai mari pare amendă.
Degeaba vin trenuri noi dacă sunt atâtea probleme pe infrastructură. Când ai 1-2 linii și alea sunt blocate, poți să stai tu în lux că tot nu ai pe unde să treci.
Se mai întâmplă să se strice și locomotiva și să rămâi în Valul Traian să iei un Uber ca să ajungi în Constanța.
Se plateste extra la nas daca iei bilet in tren?!?!
La CFR sigur se plătește. Nu mă așteptam să fie 55 de lei extra. Unii privați, dacă n-au ghișee în stații nu taxează.