Garanția, pentru majoritatea produselor, este de 2 ani de zile. Magazinele fac bani buni din garanția extinsă. Îmi plac textele acelea: pentru încă 5 lei o să ai 2 ani de extra garanție.
Se vorbește în UE de Right to Repair. Am mai vorbit și noi despre asta. Acum există un proiect de lege ce ar putea să extindă totul la 5 ani.
Cei de la avocatnet au detaliat mai multe din proiect.
Eh, iată că tendința e clară, dacă o să trecem la 5 ani de garanție pentru produse n-o să se mai consume atât de multe prostii. N-o să-i convină niciun producător să facă service produselor proaste timp de 5 ani de zile.
Bine, asta dacă o să treacă legea.
Daniel Bis a zis
Am cumparat si eu de la Altex un robot de bucatarie Bosch care avea 2 ani garantie de la vanzator + 3 extra de la producator.
Bineinteles ca vanzatorul mi-a propus +1 sau +2 ani extragarantie.
L-am intrebat daca sunt distribuitori oficiali si daca se aplica extragarantia de +3 ani la produsul cumparat.
Desigur ca stiam raspunsul dar vroiam sa vad reactia lui.
Cu jumatate de gura a mormait un da obosit, probabil suparat ca ii iau painea de la gura.
Daca stia, de ce mi-a mai propus o mizerie ca asta?! Sa platesc extra pentru ceva ce ofera deja producatorul?
Oare astia sunt platiti extra pentru vanzarile de extragarantii care sunt acoperite deja de producator?!
La fel, la acelasi magazin, pentru niste casti Samsung Buds Live mi-a propus +1 sau +2 ani extragarantie. L-am intrebat care e garantia si mi-a zis ca 2 ani. I-am taiat-o scurt ca e suficient … daca nu se vor strica in 2 ani, sigur bateria va fi terminata si garantia la baterie este aproape zero.
play4fun a zis
N-o mai lua personal, compania de la care ai cumparat tu(si restul) ofera niste servicii, si cine sa ti le turuie daca nu angajatul? I s-a luat lui ca l-ai refuzat tu, probabil ca tine mai sunt 80% clienti in acea zi.
Sa aveti in vedere ca aceste extragarantii sunt practic bani castigati in totalitate de firma (depinde cat procent isi ia si angajatul). Ganditi-va de cate ori ati apelat la extragarantie ? apoi intrebati in cercul vostru de prieteni, cati mai pastrati bonurile in primul rand, pentru a beneficia de aceasta garantie ?
Probabil aceste servicii vin manusa pe trendul care se instaleaza in mentalitatea oamenilor, acela cum ca „nu se mai fac produse ca acum 10 ani”, „toate sunt facute sa se strice dupa 2 ani”.
Right to repair n-o sa schimbe nimic, pentru ca tot la producator trebuie sa te duci sa-ti cumperi piesele (tu sau service-ul de cartier) iar el o sa-ti bage niste preturi de te linistesti, cum e la TV-uri acum.
Redoo a zis
Cat va costa extragarantia?
Marius Cucu a zis
Cât mai mult??
Daniel Bis a zis
Nu mai tin minte, pretul era rezonabil, doar ca procedeul mi s-a parut hotie la drumul mare
Vasi a zis
Cred că dacă se trece la garanția de 5 ani se vor scumpi „extra” și produsele pentru a acoperii extra-garanția.
Marius Cucu a zis
E normal, dar dacă va fi uniform piața se va regla în timp.
Coltea Ciprian a zis
Singurul loc in care chiar am primit 5 ani garantie la o pompa Grundfos,a fost Dedeman,garantia a expirat si pompa tot functioneaza.Din cite am inteles era un lot de pompe facute prin Marea Britanie,mai slabe,si as putea adauga ,bravo Dedeman,pentru ca au fost sinceri.Restul intreprinzatorilor desi legea e in vigoare nu o respecta.Primesti 2 ani ca persoana Fizica,ca persoana Juridica un an!Faza cu extragarantia,ar trebui sa o ceara doar aia de la vehicule auto,nu astia de la magazine de electronice si bricolaj!In lege se specifica clar si despre ambalaj,ca nu e obligatoriu sa-l mai ai!Acum 2 ani cumpar un set de 50 de cduri,si cica sa cumpar extragarantie.Cit nu l-am injurat pe timpitul ala de la Altex.Extragarantie pentru ce, pentru ceva de unica folosinta?Au tupeu ,si nu odata am intilnit!
Altex,Emag,Flanco, hoti pe fata!Ce extragarantie tot viseaza astia?Da frate garantia legala ,si dupa aia vino cu timpenii!
Daniel M a zis
…normal garanția aia extra trebuie să cuprindă în acești 5 ani deplasarea lor la domiciliul clientului pentru reparație ?
Daniel Bis a zis
Depinde, pentru produsele mici si medii trebuie sa le duci tu la service sau prin curier.
Doar pentru cele mari: frigidere, masini de spalat, etc … vine moara la sac
“trebuie să cuprindă în acești 5 ani deplasarea lor la domiciliul clientului pentru reparație” … sau sa faca produsele mai bune ca sa nu se mai defecteze in acest interval :)))
Dar atunci cui or mai vanda? Sunt intre ciocan si nicovala
Ori le fac bune si rezista mai mult, dar nu mai au potentiali clienti decat o data la 5 ani, ori le fac mai proaste si trebuie sa suporte costurile de service
Greu de impacat si capra si varza
Marius Cucu a zis
Păi deja se discută în UE de Right to Repair, dar nu este încă aprobat și adaptat în legislațiile naționale. Oricum, acolo n-o să fie pentru orice electrocasnic în parte.