La nivel de țară sunt niște criterii pe care avem să le îndeplinim, pe măsură ce UE o să dea cu bani în stânga și în dreapta. Unele dintre ele sunt cele privind mașinile mai vechi de 15 ani de pe străzi.
Statul s-a gândit că ar fi bine să dea în jur de 3000 de lei pe o mașina veche. Undeva la 600 de euro, cum s-ar zice, undeva sub costul unui telefon de tip flagship. Sau orice alt gadget din zilele noastre.
Culmea, banii ăia sunt împărțiți în funcție de localitate 1500 să dea guvernul și 1500 primăriile(încă nu e clar dacă va ține de primărie sau de CJ). Sau cel puțin așa se vrea. Dacă mergem pe ideea că orașele mai mici, cu mai puține impozite, au mai puțini bani la buget, practic banii ăștia vor fi mai puțini fix în zonele în care nivelul de trai este mai mic.
Mai multe detalii sunt aici, dar oricum este la nivel de idee.
Având în vedere că e o discrepanță destul de mare față de ticket-ul pentru cumpărarea mașinilor noi(7500 de lei), nu știu dacă suma este mulțumitoare. Dar probabil că pe cele care n-au mai fost mișcate de mult din parcare o să fie o sumă mulțumitoare.
Bine, o să depindă foarte mult de criterii, dacă te pun ei să o transporți și așa mai departe.
Cu o măsură de genul și cu taxarea mașinilor vechi, fie prin impozitare, fie prin asigurări, uite așa se mai curăță parcul auto de la noi. Ah, și cu duba aia de la RAR mai prezentă pe străzi.
costel a zis
La fier vechi o sa-ti ceara certificat fiscal precum ca masina nu are datorii.Cand te duci sa achiti datoriile vezi ca nu se poate deoarece toti banii dati se duc intai pe stingerea creantelor din contraveniente(amenzi)…si uite asa te lasi bagubas
Marius Cucu a zis
Păi de ce ai avea amenzi?! 😀
Andrei Daniel a zis
Pai nenea Marius cand nu prea folosesti masina cum esti matalica,da este rusinos sau chiar aiurea sa ai amenzi de platit dar cand faci cam 80-90.000 de km anual te rog sa ma crezi ca este greu spre imposibil sa nu dai amenzi….
Marius Cucu a zis
Am lucrat și eu pe mașină. Făceam câteva sute de km pe zi. Probabil a fost noroc că nu am luat nicio amendă. ?
Ioan Mihai a zis
Nu ti se pare asa cam apa de ploaie? 😀 Aruncam cu niste bani, dar nu prea multi, ca nu ne permite exercitiul bugetar si oricum parca vrem doar sa fie bine pe hartie.
Marius Cucu a zis
Păi deh, dacă au semnat pentru 250 de mii de mașini de scos din circulație probabil că vor încuraja cumva asta. Oricum, dacă vor mai elibera cumva trotuarele… o să fie de bun augur.
Ioan Mihai a zis
Nu știu ce să zic. Din câte am văzut în trecut, se tot înmulțesc mașinile :)) și nu mă refer la clasa de jos.
Marius Cucu a zis
Nivelul de trai a crescut pentru mulți. Ieri am văzut câteva parcări fix la intrarea în scară. Acolo mai rămâneau să fie mașini.
Costin a zis
Daca detii vreo epava si n-ai ginduri de reluat soferia (foarte greu de crezut) cu alte cuvinte sa te transformi intr-un vajnic pieton si/sau biciclist, pare o suma rezonabila.
Acu’ depinde si cit ai lua pe ea vinzind-o vreunui nefericit ce vrea una noua insa n-are ce casa.
Una peste alta pare o idee foarte buna casarea trancotelor fumigene de pe caldarimuri si a ruginaturilor de pe trotuare.
Adrian Bolocan a zis
Ținând cont că sunt multe mașini la sub 500€, 3000 lei e un preț bun. 😀
dant a zis
Eu am o masina din 2004. Am luat-o de noua si inca merge foarte bine. De ce as da-o pe 600 eur? doar pentru ca este euro 3?Testul ITP il trece cu brio de fiecare data.
Nu vad un motiv sa scot bani din buzunar ca sa imi iau alta noua cu care imi fac aceeasi treaba ca si cu cea veche atata timp cat merge si imi satisface nevoile zilnice.
Marius Cucu a zis
Păi nu știu dacă se pune problema așa. Dacă îți convine să o păstrezi și ești ok cu ea sigur nu se va întâmpla nimic. Dar dacă vor pune biruri pe cele vechi…