Ani de zile am folosit Google Analytics pentru date. Încă mai este undeva, prin fundal, cât să raporteze pe platformele care sunt publice: topblog și rotrafic. De anul trecut Google a făcut ceva schimbări, iar anul ăsta te obligă la un consimţământ nou, cu toate că tu nu te folosești de datele acelea.
[Citeşte mai departe…]Ce o mai fi SEO în 2024?
Sunt bătrân în domeniul ăsta și pot să înțeleg anumite procese. Deh, sunt situații în care mă exprim ca în vremurile vechi ale SEO-ului: prin cuvinte cheie.
Blogul a crescut și s-a dus destul de bine sus. Atunci am încercat să mut un pic macazul și să mă orientez mai puțin spre SEO, mai mult spre cititorii frecvenți. OK, e absolut normal să scrii pe subiecte care se citesc, dar faptul că au venit rubrici să susțină și altceva decât SEO am zis că înseamnă mai mult fidelizare. E un joc pe care ori îl pierzi, ori îl pierzi.
[Citeşte mai departe…]Publicați automat articole pe Twitter
Nu știu câți dintre voi aveți problema asta, dar deh, pe aici public destul de des. 3-4 articole pe zi înseamnă 120 de articole pe lună.
Mă uitam ieri în statistici și am ajuns la peste 110 000 de comentarii. Imens. Crește direct proporțional cifra. Mai ieri abia făceam 100k.
[Citeşte mai departe…]În sfârșit, ai de ce să dai banii pe Yoast Premium
A venit actualizare la Yoast. Au integrat și ei OpenAI și acum poți să faci descrieri rapid, cu ajutorul inteligenței artificiale. Click, click, pac-pac.
Sigur că în română piața e mică și AI-ul e antrenat foarte prost. În engleză lucrurile par mai faine.
[Citeşte mai departe…]Google face încă o mișcare proastă
Mă gândeam zilele trecute că, momentan, la cum răspunde AI-ul pentru text, încă mai avem o șansă. E clar că asistentul caută printre lucruri, însă nu va înlocui search-ul. Nu momentan.
Eh, Google mi se pare că e într-o continuă schimbare de când cu modificările acestea. Cumva vrea să îți personalizeze lucrurile și să îți ofere mai mult.
[Citeşte mai departe…]Am actualizat la Debian 12
Am făcut o obsesie ca blogul să se încarce rapid, de-a lungul anilor. Acum am îmbătrânit și le-am lăsat deoparte. De fapt, timpul nu mai e cu mine și am stat la distanță de toate cele. În plus, m-am obișnuit atât de mult cu Wordops încât nu mai avem treabă unul cu altul.
[Citeşte mai departe…]Adio Google Analytics, bun găsit noului t5.ro
E clickbait, normal. Am trecut la Google Analytics 4. De fapt, nu s-a schimbat nimic, au funcționat în paralel ambele soluții.
Dar mi s-a părut că atrage atenția un pic mai mult titlul ăsta de clickbait.
[Citeşte mai departe…]Nu mai văd cu ochi buni SEO
Am tot tras concluzii despre conținut. La urma urmei, sunt om vechi în branșă ce îi place să optimizeze. De prin pandemie, de când am schimbat macazul mai mult spre branduri, nu spre afiliere, am mutat direcția de la optimizarea conținutul spre calitatea conținutului. Să fie cât se poate de personalizat, de aplicat.
[Citeşte mai departe…]Ce frumos ajunge o informație eronată, pe prima pagină, pe Google
Am mai testat ChatGPT ca să îmi dau seama despre ceea ce ne rezervă viitorul în materie de internet. Nu știu dacă am văzut vreodată atât de multe discuții despre subiecte asemănătoare.
Raportat la Google, așa cum ziceam anterior, e departe de ceea ce poate. Da, este un pic diferit, dar Google are mult avans în multe situații. Să vedem cum vor implementa Microsoft treburile astea.
[Citeşte mai departe…]Am ajuns în punctul în care nu mai înțeleg SEO
O bună perioadă de timp am fost omul care a scris foarte mult pentru motoarele de căutare. Am avut PBN-uri atunci când Emag sau Cel.ro n-aveau bani pentru a construi rețele. Am trecut prin haiducia din 2012, prin penalizările din 2018 și la nebunia de după.
Am supraviețuit pe creștere, cum s-ar zice.
[Citeşte mai departe…]