Zilele trecute, la Summer Well, discutam cu oamenii din București privind parcările de acolo. Eu mă plângeam că mi-e rău că nu-s pieton și sunt șofer, ei erau bucuroși. Fiecare cu ale lui. Din una în alta ajungem la parcările din București și mă plângeam că nu prea mă descurc cu marcajele lor. Am fost la un eveniment și am parcat în curbă neștiind dacă pot să le folosesc locurile de parcare.
În fine, discuția s-a dus spre parcările de 5 lei ora. Spuneau că a fost genială mutarea că acum au loc de parcare în 90% dintre momente în zona centrală. Pur și simplu, acum lumea își calculează mai bine parcatul. M-am mirat că deh, în Ploiești ai 2-3 lei, n-ai loc de parcare la scară, n-ai condiții de capitală. În apărarea noastră, nici nu e haosul de acolo, deși din pandemie nu mai găsești loc de parcare după 8 seara.
Citesc știrea asta și zic wow. Asta o să fie România?! Vom plăti autostrăzile la kilometru.
În fapt, era de așteptat că prin PNRR erau puse acolo camere de supraveghere pentru autostrăzi. Ar fi bine să îi „ordoneze” un pic și pe cei care depășesc viteza. Nu de alta, dar în Franța i-au ridicat mașina că mergea ca nebunul pe autostradă: 217 km/h. Să îi curețe și p-ai noștri, inclusiv pe cei care depășesc pe banda de urgență că știu ei o combinație.
Vom avea taxare la kilometru pe autostradă
Da, pare că o să fie monitorizare prin GPS, în funcție de câți kilometri ai parcurs pac, îți vor lua banii. Mi se pare normal. European. În Franța am plătit de-am rupt, în Croația la fel. Spania e alt exemplu…
Că până la urmă, dacă vă uitați pe hartă, ușor-ușor, se vor închide principalele artere de autostradă. A7 e un exemplu, citeam recent despre A13, în afară de Ploiești Brașov… vom avea drumuri decente în următorii 5-6 ani.
Ori… întreținerea lor n-o să poată să fie suportată atât de ușor. Avem atâtea exemple de pe lângă noi. Mentenanța e scumpă.
Da, știu, mulți credeau că vom avea autostrăzi și nu vom plăti nimic pe ele. Timpul câștigat, siguranța câștigată costă. Ești împotriva taxelor pe autostrăzi păi poți foarte bine să o iei pe DN-uri.
Pe de altă parte, da, mai toate țările au o singură taxă: ori rovignetă, ori taxă pe kilometru. La noi pare că o să le avem pe ambele, din moment ce tocmai s-a dublat taxa rovignetei.
Zice acolo ca o sa dispara rovingneta actuala.
Dar, mai e mult pina departe… o sa vina suveranistii la putere si nu o sa mai avem nevoie de masini si caii o sa fie scutiti.
La noi gasesc ei o combinatie sa avem si taxa pe kilometru la autostrada, si rovigneta, asta pe langa accizele la combustibili si alte taxe la electricitate. Pentru ca romanul indura. Si se alege cu lucrari de mantuiala gen podul de la Braila. Pe langa ca e prost facut, asfaltul e jalnic si se tot formeaza sleauri si denivelari de te doare sufletul, sunt niste puncte pe centura Brailei si pe drumul de acces pe pod de…. Am lasat pragurile si difuzorul spate la o trecere de cale ferata unde sinele erau mai sus si marginite de niste cratere de efectiv am simtit cum masina cade in ele, nu intra usor. Si situatia e cunoscuta de ani de zile si nimeni nu face nimic. Dar CNAIR tocmai ce a crescut costul rovignetelor. Intrebarea e….doar de autostrazi avem nevoie? Celelalte drumuri nu trebuie reparate? CNAIR nu stie de aceste probleme? Vor taxa la rupere orice mijloc de transport, in Romania devine incet incet un mare lux sa ai masina. Trebuie sa depinzi de stat sau de altii. Din pacate…
Și DN1B e jalnic în momentul de față. Totuși, odată ce tonajul greu o să treacă pe autostradă celelalte se vor strica mai greu.