Chinezii ăștia sunt dați naibii, dacă nu sunt arătați cu degetul. Bine, știm că tot ce ține de electronice este super dezvoltat în China, inclusiv dezvoltarea. Evident, mulți lucrează cu cei mari, mai ales unde sunt patente.
Universitatea din Changchun a dezvoltat o nouă tehnologie pentru a îmbunătăți luminozitatea pe tehnologia OLED.
Așadar, dacă anul ăsta avem televizoare cu 20% mai luminoase, ceea ce am observat și eu din testele pe care le-am făcut recent, cel mai probabil de acum încolo vom vorbi de procente de până la 25% pentru noile generații de televizoare. Și nu numai. Sunt folosite inclusiv pe telefoane, pe laptopuri mai nou sau ceasuri.
Comparând cu ceea ce scoți, ca luminozitate de pe miniLED-ul testat de la Samsung, da, e cazul să fie și mai luminos OLED-ul, e loc.
Studiul este publicat aici. Înțeleg că l-au realizat în 2020 și abia acum s-a aprobat. Să vedem acum cine și când se va implementa.
Așa cum am mai zis, expiră patentele pe care le are LG Display și tot mai multă concurență o să fie pe piața OLED. Nu degeaba începem să vedem modele ca LG A1 pe piață.
Evident, asta nu înseamnă că vom vorbi de aceeași calitate.
Chiar mă uitam recent că televizorul pe care l-am testat recent, Sony A90,J e extrem de scump în momentul de față. Varianta de 65′ este undeva peste 15000 de lei. Mult!
În fine, nu știam cum să vă anunț că testez și noul LG C1. Practic, odată cu Panasonic JZ2000 anul ăsta am testat cam top 3 televizoare de pe piață, din 2021, modele OLED.
Costin a zis
Si-n buzunare cu 95% mai Putin 😀
Marius Cucu a zis
Deh. Măcar la teste să le vedem ?, in rest, e suficient și asta de buget.
Adrian Bolocan a zis
Mai multă lumină nu înseamnă și un consum mai mare de energie?
Marius Cucu a zis
În teorie, s-a dezvoltat și partea de eficiență, în practică, de asta e recomandată calibrarea, ca să poți să stabilizezi inclusiv consumul. Valorile de care lumea vorbește sunt legate de peak, de cât poate să obțină maxim. În general, e vorba de zonele extrem de luminoase din cadru. Nu au cum să ridice foarte mult valoarea generală de consum.