Apar tot mai multe alternative de transport în comun. Unele mai scumpe, altele mai ieftine. Pentru mine nu există o dependență de mașină, mai ales în vacanță. Mă descurc în oraș și cu bicicleta, poate curând trotinetă și curierul. Mda, comand până și apă de pe internet, iar restul cumpărăturilor le fac cam o dată la 2 săptămâni sau la împinge tava, când n-am chef de făcut chestii. Oricum, nu mă pricep să fac mai mult de câteva chestii. 🙂
În mai toate orașele pe care le-am vizitat anul ăsta am folosit transportul în comun cu succes. Ba chiar e mișto când ai călătorii limitate, dar cumva te fac mai leneș, iei instant ceva transport. Cu mașina e același lucru, o ai în fața blocului, o bagi repede la treabă.
Totuși, văd că ușor, ușor ne dăm și noi pe brazdă. În Ploiești numeri pe degete pe cei cu trotinete, în București și Cluj am văzut că începe să fie treaba din ce în ce mai complexă.
În Stockholm am văzut cele mai multe biciclete și câteva servicii de ride sharing, în Viena păreau a fi mai multe. Eh, acolo era nebunie! Trotinete aruncate peste tot, picate, rezemate de un stâlp în cel mai bun caz. Asta e chiar o problemă general valabilă și ar trebui ca pe viitor să se schimbe un pic lucrurile.
Postolachi Dumitru a zis
Marius, știi care-i partea interesantă în toată discuția aceasta? Că aproape toată lumea are dreptate în felul său…
Eu mi-am cumpărat casă la 20 de kilometri de Brașov dar în oraș petrec jumătate din zi (adică 10 – 12 ore) pentru că acolo sunt jobul, școala și grădinița.
Aș folosi cu plăcere dacă ar exista transport în comun civilizat, există doar niște microbuze în care nu m-aș urca nici gratis, dar de la 1 decembrie 2019 se zvonește că RatBV se va extinde cu traseele și pe aici.
Așa că în cazul meu mașina nu e un moft, nu e o fiță, ci o necesitate… și deocamdată în Brașov se circulă lejer dacă știi la ce oră să pleci de acasă.
Marius Cucu a zis
Poate vor face, pare a fi trend de reînnoire prin țară.
Da, cunosc bine treaba asta interurbană, am scris și eu la un moment dat asta că e jale și în Prahova… și, la fel, serpentine și șoferi idioți.
Toată treaba a plecat strict de la noi. Nu e suficient să ai o mașină în familie pe care să o folosești la sfârșit de săptămână, trebuie 2-3 mașini, iar una minim să stea în parcare. Mutatul în exteriorul orașului vine la pachet cu permisul de conducere. 🙂
Cătălin a zis
Mă eu am avut bicicletă, 2 ani, am folosit-o de 4 ori, și ultima dată când am urcat-o cu liftul la etajul 7 (pe atunci), acolo a rămas până am vândut-o. Mai repede aș căra o trotinetă electrică, decât o bicicletă, crede-mă. În Pitești oricum ridesharing, ciuciu.. sau destea, însă, mai bine să ai lucrul tău.
Marius Cucu a zis
Păi dacă te uiți la scoruri…daca vrei sa te bagi zi de zi cu trotineta… mai bine cumperi pe a ta. ? Alea de încheiat nu sunt pentru zi de zi, mai degrabă doar când ești super grăbit…
Altfel, in Ploiesti in perioadele de vârf ajung mult mai repede cu bicicletă, daca trebuie sa tranzitez centrul. 🙂