Vreau să pun ulei la Logan.
M-am trezit cu-n Logan 1.4 MPI în grijă. De prin 2005-2006 cu tabla de rahat. Trecem la basic. Știm să schimbăm becuri, am schimbat furtunul de la ștergătoare și deja mă simt expert d-ăla.
Mașina pierde oleac` mai mult ulei decât e cazul. Din ce-am înțeles a condus-o până s-a rupt cureaua de distribuție. Evident c-a bușit mai multe p-acolo…
Sunt atât de bun în domeniu încât știu să aleg și uleiul. Am citit pe forumuri de 5W40. Mai completez eu din când în când până ajunge la un meșter care s-o facă mai bine.
Nu îmi bat capul cu ea decât să fie oarecum funcțională și cât de cât să nu rămâi în drum cu ea. Are 130 000 de km, dacă ajunge să facă 150 000 km e bine.
Oricum, tind să cred că e mult mai bine decât Fiat-ul pe care l-am avut la muncă și a avut pilitură de fier… în loc de ulei p-acolo. Dar așa e când nu știi că n-are mașina ulei și tu te iei cu ăla din dreapta.
Eu am mers pe 10W40 până la urmă. Nu țin cont de brand, fiind mașină veche.
vasile a zis
Bravo, felicitari!
Marius Cucu a zis
Partidul mă vrea?
vasile a zis
Partidul te vrea oricum 😉 , cetateanul responsabil se deplaseaza cu mijloace de transport in comun in perfecta armonie cu ceilalti si mediul, acum daca vorbim despre o masina ce consuma ulei, deci polueaza peste limite, ar fi bine sa o predai la primul centru de colectare fier vechi, sa fii astfel un exemplu pentru comunitate, un cetatean ce nu se lasa cuprins de apucaturi capitaliste.
Marius Cucu a zis
Nici măcar cu transportul în comun. Pe jos, în Ploiești.
Am avut 6 luni un bilet în buzunar încât l-am donat săptămânile trecute cuiva că nu îl folosesc deloc de vreo 4-5 ani de zile. Bine, sunt excepții când distanța de parcurs e mai mare de 3-4 km dus. 🙂
ice4you a zis
Mtoarele alea sunt destul de rezistente, probabil ca o segmentare ar rezolvat cat de cat problema, de scumpa nu e scumpa, meserias sa gasesti.
Pentru alte intrebari, iti stau la dispozitie, pe blog, nu pe forumuri! ?
Sa ai parte de ea chiar si in custodie! ?
Marius Cucu a zis
Când n-ai niciun gând de mașină îți conservi creierul pentru orice altceva decât pentru a citi articole din domeniu 😀
Altfel, trollul din primul comentariu este despre aceeași mașină. Nu i s-au rezolvat problemele nici acum.
Așadar, sintetic și cât mai ieftin după ce-am parcurs articolul tău.
La filtre?
ice4you a zis
Nope, nu ai fost foarte atent! Acolo scrie cam asa:
„Pentru motorizarile mai vechi care au o uzura ceva mai mare recomandate sunt cele preponderent minerale mai ales daca au inceput sa manance ulei; pentru motorizarile mai noi cu uzura mai redusa recomandate sunt in general cele sintetice/full sintetic.”
Deci, pentru ca motorul tau, care este este unul deja uzat cu probleme, recomandarea mea este sa mergi inspre un ulei mai gros (din motivele enumerate in postare), un amestec intre mineral si sintetic, incearca 10W40 in prima faza, ar trebui sa dea rezultate la un consum mai redus sau chiar 15W40. Marci recomandate gasesti in postarea aia si cu sa alegi unul de asemenea, in esenta e bun cam orice, eu as zice sa mergi pe ala de marca ca e ieftin si ok, fiind fabricat de Total.
Ca benzina, ramai la cea cu Regular, nu ii da Premium ca detonatiile mari uzeaza si mai rau motorul.
La partea de filtre, pentru ce ai tu recomand Mann din ce gasesti pe la noi, nu sunt scumpe si sunt destul de bune.
Alta intrebare? 😀
Marius Cucu a zis
Doar că e o problemă ceva mai puțin comună. Cauzele sunt clar distribuția bușită.
Ah, contează brandul? Că eu nici n-o să fac 10 000 cu ea anual.
Știu că sor mea a făcut schimbul de ulei cu vreo 600 de lei la asta nouă, cu Castrol. Eu n-am hobby-uri d-astea, prefer mișcarea. 🙂
Eu am selectat fix ce am citit că ar fi pentru motorul meu și care avea în descriere Dacia. Atât. Mă-ndreptam spre cel mai mic preț.
DaciaOil există pe undeva?
Ah, cum știu că-i sintetic sau nu? Ah, categorii d-alea pe emagus…
ice4you a zis
Cauzele nu sunt distributia acum, ci ce prapad a facut aia busita inainte! Daca „mesterul” care a lucrat la ea, a lucrat cum se lucra la alea tractoarele de la agricola, atunci cu siguranta ca nu a refacut nici planeitatea chiuloasei, nu a verificat/rectificat nici vibrochenul, nu a refacut nici supapepe si mai ales scaunele/garniturile lor … si asa mai departe.
Tot in postarea aia vezi si categoriile ca is puse pe categorii, da un click pe „semisintetice” (cam ce ai avea tu nevoie) plus ca iti este explicat mura in gura cum faci diferenta intre ele inclusiv eticheta fiecaruia si mituri legate de marci si cam tot in rest! Of, of … mai, mai … ce sa fac eu daca nu sunt iubitor de vlogg sa iti fac pofta?
P.S. Vezi ca la categoria DACIA din postul ala, gasesti asta: 10W40 Dacia Oil Plus Extra 4L 6001999712 , e cel mai ok pret la 4L … adica fix cat ai tu nevoie pentru un schimb.
vasile a zis
Ice esti prea serios pentru ce masina are Marius, eu i recomand orice ulei la 4 litri care sa nu treaca de 60 lei bidonu’, la 1 litru de ulei „disparut” pe luna, bine acum depinde la ce nr. de km se intampla fenomenul, strici orzul pe gaste!
Marius Cucu a zis
Mho, n-are și nu face mulți km. Clar nu va depăși pe cei anuali. Asta e clar că va fi și ea acolo. Nu este o mașină pe care să o folosesc sau să depind de ea. Așa cum m-am descurcat 30 de ani fără… 🙂 Am zis și eu 1 litru, nu știu exact cât, n-am rulat-o constant încât să îmi dau seama exact. Și nici nu aș vrea să îmi bat capul prea mult cu asta.
Baltă jos nu face, dar cu toți care am mai vorbit probabil că asta s-a întâmplat. Deh, i-a bubuit distribuția pe la 50-60 de km de Ploiești. A băgat-o în primul service și ăla a făcut ce-a știut. De atunci au tot tras de ea că a fost mereu alternativa. Dar dacă tot e giveway… am zis s-o fac cât de cât.
ice4you a zis
Aral nu mai recomand … de cand e via Turcia, mai ales la un motor uzat zici ca bagi apa in loc de ulei! Si atentie … am fost fan ARAL, Opelul meu numai asa ceva a vazut. Ala de la Dacia e putin mai scump (foarte putin) insa e mai bine aditivat si este destul de ok, lucru pe care ti’l spun din experienta cu service’urile de Taxi cu care am lucrat odata.
P.S. Sunt prea serios? Pai ce sa fac eu daca sunt pasionat? 😛 Prefer sa ofer un sfat din punctul asta de vedere … decat unul fara argumente pe modelul „asa am auzit eu”! 😀
Marius Cucu a zis
Dacă e bun ce ți-am dat eu în link e bine. Scăpăm doar cu manoperă.
Cum ziceam mai sus: am luat-o doar pentru că mi-a dat-o gratis. Altfel, la 4-5000 cât ai vinde o astfel de mașină… e cantitate neglijabilă pentru o tablă.
ice4you a zis
E ok ala, da cauta sa iei la 4L ca iesi mai ieftin! Iar de manopera, daca ai avea o rampa ai putea sa faci tu asta in maxim 10 minute … da na …
Spor.
Marius Cucu a zis
Deh, o bordură mai înaltă prin parcare.
Ideea e că trebuie să îi facem service să vedem toate bubele, iar dacă tot mă duc primul schimb o să fie p-acolo. Dar cum ne descurcăm online… am zis să plecăm cu lecția învățată.
ice4you a zis
Daca ai belele pe partea electrica sau vrei o diagnoza ca la carte la bani de nimic, da un semn ca am un baiat de zahar! 😉
Marius Cucu a zis
Clasica semnalizare pe stop de frână. Și, dacă țin bine minte, între fază lungă și scurtă pică un pic curentul. Dacă ții pe flash e ok. Acolo ar fi singurele probleme. Discutăm dacă nu găsim rezolvare p-aici.
Ah, mai sunt și pe bord chestii, dar nu știu dacă deranjează p-acolo.
ice4you a zis
Nu esti departe de Bucuresti, decat sa iti faca vreunul ceva nefacute, da’mi un semn si se rezolva! Din alea pe la bord de ce zici tu, s’ar putea ca unele sa conteze … cum ziceam, anunta’ma din timp si haida cu incredere daca e sa fie si rezolvam sa fie bine. 😉
Postolachi Dumitru a zis
Cum pana mea să-ți pape uleiul în halul acesta? Mergi la doctor cu ea că trebuie să-i vină cumva de hac. Sau mergi cu ea la programul RABLA 2018 și treci la TESLA second hand 🙂
Marius Cucu a zis
Mergem cu ea la doctor.
Cu testa dăm în altă parte 😀
Andrei a zis
Scăparea poate fi și de la simering-urile de la axele cu came. Cât despre filtru, pe a mea am pus Bosch, Mahle sau Mann, costă cam 15-20 lei unul.
Ulei la preț bun găsești la ePiesa în Piața Victoriei nr. 5
(langa tribunalul vechi / Muzeul de Istorie):
https://www.epiesa.ro/ulei-motor-elf-evolution-700-st-10w40-4l-acc-60.htm
https://www.epiesa.ro/ulei-motor-elf-sporti-txi-15w40-4l-acc-432.htm
Marius Cucu a zis
Online e mai simplu. 🙂
Eh, acum ar fi ok să vedem de ce ELF sau de ce Dacia sau nu.
Adrian a zis
Pune-i de floarea soarelui. 😉
Marius Cucu a zis
Mi-ai copiat trollul din poza de la articol. Mare om, mare… 🙁
ice4you a zis
Floriol sau Bunica? As merge pe a doua varianta, e mai aproape de masina …
Marius Cucu a zis
Baxul e mai aproape sau ce?! 🙂
ice4you a zis
Pai deah … il gasesti si la ABC’ul de la scara.
vasile a zis
Sa va dau o reteta de cartofi pai?
Eu recomand uleiul de palmier, e rezistent la ardere 😉
ice4you a zis
Eu merg pe untura de porc … las uleiul ala pentru mecanisme fine gen TFL.
Marius Cucu a zis
Nu prea merge la ABC că nu se plătește cu cardul. 🙁
Tiberiu Ungureanu a zis
Eram si eu curios ce ulei sa mai pun la Loganul meu Sce din 2018, dar m-am prins la urma ca pagina asta e doar de bascalie ieftina, de cartier.
Sayonara!
Marius Cucu a zis
Păi ai în secțiunea de FAQ informațiile. Printre rânduri poți citi și recomandările oamenilor.
Dacia a zis
Dacia Logan LS 1.4 MPI LPG (LS0C) – 75 cai Benzina/Autogaz (GPL) 02.2006 – 12.2012 K7J 710, K7J 714
Materiale consumabile
Ulei de motor cu filtru: 3,30 litru
Viscozitate ulei de motor: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-40
Specificare ulei de motor: RN0700
Ulei cutie de viteze manuală 5 treapta JH1: 3,10 litru
Ulei cutie de viteze manuală 5 treapta JH3: 3,10 litru
Ulei cutie de viteze manuală 5 treapta JR5: 2,50 litru
Specificaţie ulei transmisie manuală: SAE 75W-80
Specificare ulei servodirecţie: ELF RENAULT MATIC D2
Agent de răcire
fără instalaţie de climatizare
4,50 litru
Agent de răcire cu instalaţie de climatizare: 5,45 litru
Specificare lichid de răcire: Glaceol RX Typ D
Lichide de frâna la schimbare: 1,00 litru
Specificare lichid de frână: DOT 4