În anul pandemic 1 cred că cel mai mult a avut de câștigat online-ul și de pierdut televiziunea clasică. Văzusem, la un moment dat, cum oamenii erau mai interesați să caute știri pozitive, în loc să stea la televizor să vadă numai și numai știri despre virusuri, știri agresive. De acolo, probabil că au ieșit și podcasturile. Sau fostele talk show-uri cu vedete. Lumea voia să scape de știri și oamenii ăia au reușit să îi educe să caute informația în altă parte. Pe Youtube.
Și pentru că vedetele de pe TV au ajuns să vorbească pe Youtube a făcut ca tranziția să fie și mai agresivă.
Dacă până mai ieri ziceam că toți sunt pe Facebook, cred că ușor, ușor, toată lumea a ajuns și pe Youtube. La început pur și simplu ignoram zona de comentarii, dar acum mi-am mai făcut câte un obicei să mai dau și un click pe profilul celui care comentează.
Bine, se observă și din formulări că unii sunt mai vârstă, că au alte percepții.
Cumva, eu zic că ajută mult treaba asta, cred că o să fie din ce în ce mai multă deschidere pentru oamenii ăștia.
Totuși, sper să n-ajungă să se facă grupulețe, exact cum s-a făcut pe Facebook, acolo e chiar trist, unii nu mai ies din anumite bule.
Altfel, sunt curios să văd câți oameni se mai uită la televizor.
Dan a zis
După părerea mea umilă ratingurile de la TV sunt extrem de fake. Nimeni nu măsoară real audiența și doar se fac un soi de sondaje și procentele alea se aplică aiurea la toată populația. Cred că de fapt sunt foarte puțini cei care mai urmăresc TV. În zona rurală TVR și la orașe poate ProTV, plus maniacii cu televiziunile de fakenews. Dar sunt mult mai puțini decât zic ei că ar fi.
Marius Cucu a zis
Da, e evident. Ultima dată se măsura audiența la TV pe un eșantion de ~1000 de oameni și se generaliza la întreaga populație, prin anumite sondaje. Dar deh, știm că acolo e partea de bugete care contează. 🙂
Pas cu pas se schimbă, chiar și pe rural, zic eu. Deși da, bătrânii încă rămân acolo, pe TV. Chiar analizam cu ai mei, plângeau cot la cot cu orice lacrimogenă aruncată la TV.
Cât despre Youtube, meh, se măsoară mult mai bine, dar nici acolo nu sunt audiențele 100% clare. Pe live-uri vezi zeci de mii de oameni, când, de fapt, nu știi dacă oamenii ăia stau 3 minute pe un live de câteva ore, nu știi dacă aude mesajul tău. Pe video clasic, la fel, nu știi chiar mereu dacă a ieșit.(din exterior, din interior ai ceva pârghii).
alin a zis
Mă bucur că ai mei au învățat să folosească ușor ușor platformele de genul și că nu mai au aceeași activitate pe canalele de știri ?
Marius Cucu a zis
Acum depinde și în ce zonă a Youtube-ului ajung.
alin a zis
Pășesc pe toate tărâmurile ?
Marius Cucu a zis
Ar fi bine, dar se fac grupuri, exact pe modelul grupurilor de pe Facebook. Rar ajunge și altceva la recomandate.
Adrian a zis
Și totuși, mi se pare că mai e suficient loc pentru conținutul bun de pe youtube, printre bălării.