Mai are sens să repet faptul că fac și video? Voi deja știți că mă bâlbâi acolo. Partea bună este că îmi place și mă simt din ce în ce mai confortabil.
Mă uitam pe niște statistici de retenție pentru video, atât de la mine, cât și de la ceva colegi de pe tehnologie. A crescut retenția la 3 minute dintr-un material de 10-11 minute.
Raportat la mine, la voce, la intonație, nu îmi spune nimic. Eu încă nu înțeleg de ce se uită lumea la ce pun pe acolo. Sigur, e un singur avantaj: probabil că vor să cumpere la un moment dat un produs d-ăla. Că altfel, nu mă maimuțăresc, nu le arăt țâțe, doar chelie.
Dacă inițial mă gândeam să comprim informația în 5-6 minute se pare că nu iese. E un mixt de fapt, încerci să mulțumești omul, să nu îți mai pună întrebări suplimentare în comentarii. Așa că începi să te întrebi: să mai zici de sensor de amprentă dacă toate sunt OK, să mai faci intro lung și așa mai departe…
Însă, per ansamblu, retenția a scăzut și tot scade. Cel mai mult mi se pare că influențează atenția TikTok-ul. Efectiv, derulezi și derulezi.
Per ansamblu, tare mi-e că vom ajunge în viitor să avem un AI care o să ne facă o sinteză a tot ceea ce publicăm online.
Andrei Bucur a zis
Pai cica yt deja pregateste un AI care va sintetiza clipurile
dam167 a zis
Da, e comod să dai vina pe TikTok, dar e normal să scadă retenția dacă e tot mai mult conținut. Iar strict pentru entertainment, de ce te-ai uita la un material de 10 minute care descrie un telefon? Cineva care n-are habar da, se uită, dar cine se pricepe cât de cât n-o să irosească atâta timp. Și culmea, pare că soluția pe care au găsit-o aproape toți e mai mult material, nu calitate mai bună (știu, algoritmii).
Sunt tot mai puțini care fac day in the life cu un telefon, unde măcar vezi altceva decât niște b-roll narat. Și review-urile în ansamblu sunt de o calitate mai proastă, se vede de la o poștă că lumea nu folosește produsele, ci se grăbește să posteze material.
Marius Cucu a zis
Păi eu nu m-aș uita 10 minute decât dacă știu că îl cumpăr. Cumva trebuie să îi împaci și pe ăia care cumpără și pe ăia care doar se uită. De altfel, de ce naiba te-ai uita la unul care vorbește 10 minute despre un telefon ca… relaxare?!
Poți compresa și materialul pentru Tiktok, dar pierzi multe informații, expui doar anumite părți, cât să faci un… promo, nu neapărat o recenzie.
dam167 a zis
Nu strică să vezi și altceva decât ai/vrei să cumperi. Cei ce folosim iPhone tot asta auzim, că nu știm ce pierdem, așa că e normal să aruncăm un ochi și în tabăra cealaltă. Unii (chiar și eu) se uită și după ce cumpără, că poate a scăpat ceva, sau vrei să vezi cum folosește altcineva același dispozitiv și cu ce rezultate – nu mă refer la telefoane aici.
În general lumea caută chestii care îi interesează și e normal să avem perioade în care se mai schimbă interesul. Azi sunt camere foto, mâine video, peste 3 luni ceasuri sau căști.
Postolachi Dumitru a zis
Dar un AI care să ne mestece și să ne dea gata mestecat direct în gură nu se preconizează? 🙂
Pheno a zis
Simplificand putin, este ca la muzeu. Ghidul iti arata si iti explica exponatele, istoria lor, compara perioade, performante, etc. Nu inseamna ca vizitatorul a venit la muzeu ca sa cumpere ceva, ci doar ca sa se informeze, sa-si mareasca aria de cunoastere. Ca sa intelegem mai bine cum functioneaza omenirea, trebuie sa ne detasam de proiectele personale si sa privim/analizam situatiile ca si cum am face parte din publicul tinta. Trebuie sa intelegem clar ce ne-am dori daca am fi in locul lor. Abia dupa asta putem actiona in consecinta cu rezultate optime. Altfel, nu prea exista diferente intre reclamele televizate (sau de orice fel) si continutul prezentat pe Youtube. TikTok? Whatsapp? Dupa umila mea parere, ca necunoscator, imi sunt inutile si nu le folosesc.
Marius Cucu a zis
Există și conținut informativ pe toate platformele, chiar și la TV. Dar peste tot trebuie format simț critic, puse întrebări.
eBogdan a zis
porcarie mai mare ca tik tok si youtube reels sau cum ii zice nu cred ca exista si aici nu ma refer la adulti dar cel putin copii sunt mega fascinati de ele…
Marius Cucu a zis
Că e porcărie, că nu e, ăsta e trendul, cu asta crește lumea „nouă”. Te adaptezi sau dispari.
Pheno a zis
Nu dispare nimeni daca nu se adapteaza „noului trend”, dar se poate reorienta spre alte zone sau domenii de activitate. Omul este o fiinta adaptabila iar adaptarile se fac din mers. Tot ce-a disparut de-a lungul timpului a fost inlocuit de nou. Nu putem fi fizic, in mai multe locuri simultan, ci pe rand. Asta e valabil pentru toata lumea. Nu inseamna ca daca suntem prezenti online pe mai multe platforme, l-am apucat pe Dumnezeu de calcai. E periculos sa credem ca suntem dependenti de vieti virtuale. Cateodata ma amuz pe tema asta. Unii dintre noi (de oameni e vorba) abia ne descurcam onest cu singura viata reala pe care o avem, daramite daca mai vrem sa mai „traim” si in vieti virtuale fara numar.
Marius Cucu a zis
Când faci business din prezență online trebuie să fii. Când ești simplu privitor, da, poți închide anumite lucruri. De exemplu, eu am deprioritizat Facebook.
Iulian M a zis
Nu zici rău, s-ar putea să vedem un fel de social media complet și comprimat într-o singură aplicație…într-un future mai apropiat sau mai îndepărtat.