E și normal să se întâmple asta, mai ales că acum sunt din ce în ce mai mulți bani băgați în toată treaba asta cu bateriile. Să ajungem la un acord cum că telefoanele duc ziua în momentul de față, ba unele chiar ajung la 2 zile dacă au un software optimizat.
La mașini încă este de lucru, dar ușor, ușor încep să apară banii și cred că vor veni și lucruri bune pe acolo. Cred că suntem de acord că mașinile sunt la limită acum, cele electrice. Chiar și noua Dacia nu stă prea bine dacă vei ieși din oraș cu ea.
Se discută de faptul că noile baterii vor fi de 3 ori mai mari și va crește și durata de viață a acestora.
The scope of application of lithium-ion batteries is constantly expanding, but at the same time, according to the scientists, their capacity is still limited by the properties of graphite—the main anode material. Scientists from NUST MISIS managed to obtain a new material for anodes that can provide a significant increase in capacity and extend battery service life.
Discuția este aici.
Dacă țin bine minte, bateriile pentru mașinile electrice sunt garantate în jur de 8 ani în momentul de față, cu vreo 10% degradare?!
Un alt studiu vorbește despre limitarea scurtcircuitelor de pe bateriile pe litiu on.
Pe de altă parte, mai urmăresc un pic ceea ce se întâmplă pe zona de electrice, oamenii sunt entuziasmați și spun că mașinile eletrice sunt pe creștere. Procentual, sunt cu mult mai puțin decât cele clasice. Vor dura ani de zile până vor intra serios în țară. Asta în condițiile în care unii nici nu ne pun pe hartă, când vine vorba de mașini electrice.
Între timp, pe telefoane, a venit comunicat de la Oneplus. Prezentul arată cam așa. Cred că Oppo are sistem asemănător.
Încărcarea OnePlus 9 Pro de la 1% la 100% are loc în doar 43 de minute, făcându-l unul dintre cele mai rapide sisteme de încărcare din industrie. Se folosesc de configurația cu două celule, cele două baterii sunt alimentate la 25W fiecare. În plus, a fost optimizat întregul lanț de componente, cum ar fi bobinele și circuitele integrate de încărcare. Această energie alimentează noul sistem cu două baterii. Fiecare baterie primește în jur de 5V 5A, ceea ce înseamnă 25W fiecare, 50W în total.
dam167 a zis
Tare aia cu 43 de minute, ai fi cel mai tare când ieși la bere și le spui celorlalți de la masă. Dar cum arată bateriile alea după 3 ani? că eu nu vreau să schimb nimic la el măcar 3 ani și nici nu vreau să țină mult mai puțin bateria.
E bine dacă o să crească capacitatea la acumulatori, la laptopurile cu Intel mai adaugi 15 minute de autonomie.
Marius Cucu a zis
Pai din moment ce e bateria mai subțire e și capacitatea mai mare, nu?
Mie mi se pare foarte tare sa incarc cat mai repede bateria. Să îl las 10-15 minute înainte să plec din casa și să mă țină jumătate de zi.
dam167 a zis
O să-mi iau și eu telefon nou anul ăsta, dar la mine va fi invers, că acum al meu se încarcă repede (iPhone SE, primul). Dar nici vorbă de ținut o zi, îl încarc de 2-3 ori pe zi. Dacă mă ține o zi bateria nu mă deranjează că nu se încarcă așa repede.
Marius Cucu a zis
Odată ce te vei obișnui cu ceva mai rapid o să ți se pară normalitate. 🙂
Alin a zis
Chiar ieri m-am plimbat cu un Renault Zoe.
O mașină electrică pentru oraș la momentul de față, are autonomia necesară cât să o încarci la maximum 2 zile. Cum a început să crească competiția pe sectorul electricelor, este loc de inovație și îmbunătățire. Cine știe ce tehnologii ne așteaptă în 5-10 ani.
Marius Cucu a zis
Suntem la primele serii de electrice. Sigur vor fi îmbunătățite lucrurile.
Costin a zis
Pe aia cu bateria n-am compilat-o… cu cit este mai subtire, cu atit creste capacitatea ?!?
Asta poate daca o calci cu compresorul de asfalt si-o aduci la 1×1 m. Si nici atunci deoarece-i aceeasi baterie.