Anii ăștia am învățat că blogurile sunt un Excel pentru agenții. Pe nimeni nu interesează de conținutul tău, de cum livrezi, ci că trebuie să servești. Am avut de-a face și cu oameni de genul care voiau să livrezi ce doreau ei. Am închis ușa imediat. Asta pentru că am putut să susțin ce e aici din alte surse și cumva eu sper că s-a simțit independența. Doar deh, una este să începi o propoziție negativă, alta este să începi pe pozitiv. Nuanțe!
Eh, am văzut că la noi nu prea s-a scris despre subiect. Pentru cine nu știe, se dau niște sample-uri la test înainte să ajungă pe piață. Mai descoperi un bug, mai faci awarness, iar presa e mulțumită. Nu sunt produse spre vânzare, în general, au ceva soft demo. Ca de exemplu, cu un astfel de model am fost în Grecia, cu Panasonic. Era un sample care trecea singur pe autofocus, în condițiile în care aveam totul pe manual.
În România, piața e mică și cu greu se susține singură. Dacă s-ar închide robinetul ăsta probabil că mulți nu și-ar permite să cumpere un A7sIII la câteva săptămâni. Pe de altă parte, bugetele și campaniile s-au mai schimbat și la noi. Dar vom discuta altă dată de acest lucru.
În afară a fost ceva scandal cu nVIDIA. Probabil că au fost nervoși că AMD este competitivă în perioada asta.
Hardware Unboxed sunt nișă. Nu au 20 de milioane de abonați, dar explică lucruri tehnice. Pentru mine sunt clipuri destul de lungi, dar dacă vrei să-ți informația, o poți face. În plus, nu toți sunt pasionați și se informează pentru un nou PC.
Dar atunci când te preia Linus s-ar putea să aduni abonații ăia.
Ca să ajungem la deznodământ, nVIDIA i-a scos de pe lista de oameni care testează produsele.
Toată explicația e aici. E trist că se întâmplă asta, e și mai trist că echipa de PR de la nVIDIA n-a învățat nimic de la anteriorul scandal cu MSI.
Ca o paranteză, era un filmuleț acum ceva timp cu diversitatea pe care o are Linus, din relația cu brandurile era un procent foarte mic, foarte mult din afiliere și din reclame directe și membri.
Cred că asta este calea pentru care nu s-ar mai pune problema: oare asta e reclamă?!
De altfel, am mai zis-o, e enorm de multă muncă în spate, fie și pentru un cont de Instagram, fie să trăiești într-un mediu atât de „glossy” așa cum am nimerit, contextual aici. E un job care ține mai mult de 8 ore pe zi pentru mulți.
PS Poate înțeleg și ai noștri că un review trebuie să fie obiectiv, să știe omul ăla la ce se așteaptă.
Pato Basil a zis
Chiar mă gândeam zilele astea, tot văd grafice că au crescut bugetele pentru publicitate online in Romania. Dar nu am văzut să vină prea multe oferte și clar și acum se mai vând articole pe bloguri cu 5-10 euro fiindcă atunci când spun clientului cât îl costă pe blog, la mine, dese ori îmi închide ușa în nas.
Firește că există oameni care nu știu să se evalueze corect și nu cunosc piața. Dar mai este o chestie, nici agențiile nu vin cu oferte pe măsură dacă el știe că tu meriti bugetul x că atâta plătește clientul ai tu ceri x/10, atât primești. Agenția cere clientului x și îl facturează, diferența o baga in buzunar.
Zic asta in ideea că nu încearca deloc sa educe puțin pe cei care poate sunt la inceput, sau nu.
Marius Cucu a zis
Mai am ceva în draft legat de asta. Încă documentez. 😀 😀 😀
ice4you a zis
In avalansa de vlogguri si pe ici pe colo si bloguri, cine mai stie ce e ala creator de continut, atata vreme cat si in lumea asta se poarta o cumetrie mai ceva ca in politica, 70% din „creatiile” alea … sunt mai degraba balast? Adica’lea, daca nu esti cu „ei”, nu existi, iar „ei”, aia, au monopolizat amarata asta de piata de la noi de ani de zile, asta fiind unul dintre motivele pentru care am decis sa ies din treaba asta acum cativa ani de zile. Adica bro, era satul ca creez continut pentru altii si aia sa isi faca sarsanaua, in vremea in care pe la tine, mai ateriza din cand in cand cate o pomana. Acum cu pandemia, la ce certuri si macel am vazut intre „prietenii” de mai ieri, nici nu vreau sa ma gandesc ce e defapt in realitate pe ciolanul ala tot mai amarat. Eu unul ma bucur ca am decis sa ies din „combinatiile” alea si am ramas „izolat” dupa ce trecuse perioada aia romantica, mi’ar fi fost mult prea sila de mine sa fi ajuns ce vad ca au ajuns azi unii … sansa ar fi pe extern, dar si acolo e complicat, am incercat ceva la un moment dat si mi’am dat rapid seama, ca e cam la fel, dar la alt nivel, noi tot pe la coada suntem, mai pe la miezuri.
@Pato – ce naiba de intelegere sa prinzi cand sunt unii care scriu pentru niste piscoturi, cam cat de piscoturile alea, cei drept, dar ce ii intereseaza pe astia e sa aiba vreun link ancora pe acolo cat sa ii bage gogu in seama, dar mult mai putin si continutul care in general e prost, dar ieftin? La mine in timp si’au mai facut loc unii, altii, dar eu niciodata nu am scris ceva pe un pachet de biscuiti, am avut si destule oferte pe care le’am refuzat, ca mai bine am preferat sa scriu gratis, pentru mine.
Marius Cucu a zis
Dacă n-aș fi fost la conferințe pe afară, să văd cum sunt treburile… aș fi zis, dar acolo se numește „lobby”. Sau lins.
ice4you a zis
Exact! :)))))))))))) Imi aduc aminte de una din conferintele astea din Polonia, prin 2011 daca imi aduc bine aminte … se lansa Asus cu o noua serie de laptopuri bazate pe AMD Vision, ce s’au dovedit niste pocnitori ulterior … babaiete … dupa 5 minute am regretat ca nu am la mine o lamaie. Ajuns acasa cu o pruna de aia, i’am tras un review ca e era, o pruna …articolul a aparut in publicatia de atunci si la mine pe blog in paralel, dar de atunci nici ca nu s’au mai inghesuit sa trimita ceva la testare, preferand lingaii lor de casa de pe aici. E, atunci m’am prins ce e si pe acolo … si mi’a ajuns ca sa fiu cat se poate de sincer! :))
Marius Cucu a zis
Meh, n-ai de unde să știi până nu testezi. Și chiar după ce testezi, dacă nu e longterm… cam greu.
Dar și așa, depinde și de cum folosești un dispozitiv. Eu când am zis că Samsung-ul ăsta se încălzește mi s-a zis că-s hater. Pe de altă parte, telefonul a ajuns la cineva care știa că se încălzește, dar că e mai performant decât versiunea pe Snapdragon. Nu a fost mai bine așa, ca omul să știe ce-l așteaptă?
ice4you a zis
Pai eu le’am testat, ce era sa scriu? Ce n’am testat?! :))) A fost bine, da, ca si de la mine au stiut ca racirea aia pasiva la laptopul ala e prost gandita si dupa ce ca oricum era un low power amarat, mai intra si in donwstep la orice mai mult decat standby! :)) Urmatoarea revizie au facut’o cu un mic ventilator, bag seama ca s’au prins si ei! :))
Marius Cucu a zis
Deci, din 2011 se chinuiesc ăștia cu fanless?
ice4you a zis
Cam d’atunci si tot nu le iasa! :))
Pato a zis
Pai așa se întâmplă, că nu am trafic foarte mare, practic este invizibil, nu exista însă am demnitatea mea. Am un proiect care este pe piață de 10 ani. Măcar stăruința trebuie răsplătită.
Nu ne înțelegem, clar și la mine sunt refuzuri.
Iulian a zis
Traficul îți vine de pe Google?
Marius Cucu a zis
Nu vă mai bazați atât pe Google. O să fie un pic de haos pe conținut de la anul 🙂
Pato Basil a zis
@Iulian Vine și de pe Google, dar gândește-te că am peste 1500 de articole și nu prea mă omenește google, din moment ce am in medie 40-50 de vizite zilnic adunate.
ice4you a zis
Google e un cacat si tot mai cacacios a devenit in ultima perioada. Zice bine Marius ce zice, la mine au inceput restul motoarelor de cautare sa dea randament.
Marius Cucu a zis
Mie mi se pare că bing câștigă tot mai mult în ultima vreme, dar ideea e că va funcționa pe principiul algoritmului de pe YouTube.
Pato Basil a zis
Pai și cum indexez pe mai multe motoare de căutare?
Marius Cucu a zis
Păi ele te indexează. Cel mult, optimizezi pentru ele.
ice4you a zis
Odata cu introducerea Edge care are default motorul ala de cautare si nu doar Edge, e normala cresterea, ca nu foarte multi isi bat capul sa schimbe motorul de cautare default. Si Vivaldi, ofera acelasi lucru, nu mai e de multa vreme nici la ei setat Google ca default. Intr’un fel, aplica aceiasi tactica aplicata candva cu Chrome, care iti era bagat pe gat de peste tot pana a devenit popular. E bine, chiar foarte bine si rezultatele cautarilor sunt din ce in ce mai bune si apropiate de Google, creste incet si DuckDuckGo si Ecosia, de pe care primesc tot mai multe vizite.
@Pato – tot ce poti sa faci este putin SEO, dar asa cum zicea Marius, cam aici se reduce tot.
Marius Cucu a zis
SEO clasic nu mai există. Sau dacă mai există, nu îl mai faci singur, ci cu programator. Trebuie să te pui în mintea utilizatorului, să îi dai ce vrea cât mai repede. Dacă ți-a dat X, te-a penalizat.
dam167 a zis
Cu tot respectul, conținutul din România e încă prost în general – sau sărac pe alocuri, că nu orice e prost. Mă uitam la review-ul macurilor cu M1 de la Zona IT – ok, dar era exact ce vezi la americani, dar cu mai multă vorbărie. Cine stă să interpreteze benchmark-uri rupe destulă engleză cât să se uite la americani. Și Zona IT mi se par chiar ok, au o producție bună.
Cât despre comunitate, blogurile n-au căutat asta de la început. Majoritatea s-au mulțumit cu o sută de euro și în același timp și-au făcut cititorii hateri, pe lângă că se tot băteau cu pumnii în piept că ei ne dau conținut gratuit și noi nu cotizăm. De când a apărut Patreon am văzut că mulți nu sunt în stare să spună ce oferă în exclusivitate, ori doar așa să arunci câțiva euro pe lună se pare că nu se înghesuie mulți.
Străinii s-au folosit fix de strategiile arătate cu degetul la noi: trimis produse de la unul la altul, colaborări, cumpărat și returnat sau, cum îi zice la noi, cerșit la diverse companii. Cum era normal, ăia care au produs conținut n-au mai trebuit să cerșească pentru că acele companiii s-au prins de valoarea pe care le-au adus-o.
Noi suntem încă săraci și orice serviciu costă minim 5 euro/lună. Trebuie să apară ceva fain și/sau util ca să dai și unui creator de conținut cât unui serviciu de streaming. Dar nu tot timpul e vorba de bani, la echipamentul audio se merge mult pe împrumut, pentru că totul e scump.
Marius Cucu a zis
Aș demonta foarte multe lucruri de pe zonaIT, de pe nișa mea. Și e păcat pentru ca zona e în listele de bugete ale multor branduri. Pe influenceală. Dar e greu să aduci om bun pentru fiecare chestie în parte. Mai degrabă, m-aș orienta spre lab501. Sunt și ei pe liste de prerelease. Și chiar așa, n-ai să poți să faci volum în orice, mai ales dacă te adresezi unui public larg, nu tehnicului.
Pe tehnic, oricum bugetele au fost mai mici întotdeauna. Site-urile, Youtube-ul, sunt chestii într-un excel, raportate la agenția regională a brandului. Atât.
Ca să înțelegem la ce ne raportăm, deși am mai discutat cred asta. Omul ăsta ia undeva la 5000E pe spațiu de reclamă pentru un clip pe Youtube.
Din ce văd în ultimele video-uri presupun că l-au sponsorizat Sony cu ceva echipament sau poate chiar l-a luat el. N-am mai urmărit în ultima vreme nișa și Youtube nu mi-a mai recomandat.
Am avut și eu la test același aparat câteva zile. Ce să mai vorbești de bugete, e un singur sample pe regiune. A fost la 2 persoane sample-ul și apoi la unguri. Ce conținut să fac în câteva zile cu el, am avut noroc că am avut un botez și l-am luat acolo și imediat după am scos pe cineva la poze. Dacă mai plouă sau tu nu ești ok în alea 3-4 zile… păi… deh!
Dar nici vorbă să fi reușit să testez așa cum se face în afară, să iau fiecare profil în parte, să măsor. Efectiv n-ai când și te adresezi la câțiva potențiali cumpărători. Cât să fie justificat conținutul ăsta? De multe ori, mi-e rușine să trec că e review, mai ales la modele de genul dacă mă raportez la ceea ce e afară.
Nu mai bine iau în teste un televizor și știu că vând 5 modele pe zi? La finalul zilei trebuie să mănânci, nu?! 🙂
E un cerc vicios, dar trebuie cumva susținuți și oamenii locali, pe Youtube, pe orice platformă. Nu faci asta, o să ai numai atârnache și numai băieți care n-au părerile lor.
vasile a zis
Bravo, bine zis!
Pato a zis
Mulți asta caută, să publice acel comunicat de presă și sunt mulțumiți!
Marius Cucu a zis
Comunicatele intră la fee-ul pe care îl dă brandul PR-ului. Cumva, e altă mâncare de pește.
dam167 a zis
Păi nu e justificat conținutul cu review-uri, așa e. Sony s-a promovat foarte agresiv și a mers pe volum și buzz, nu cum e la noi, de parcă cine scrie despre ceva trebuie să vândă direct n bucăți. Review-urile sunt păcătoase pentru că de multe ori la ele nu se uită ăia care chiar cumpără – la foto/video e evident, cine se pricepe cât de cât nu desface firul în 4 ci alege ceva după ce vede câteva impresii. La review-uri bălim noi amatorii, eu unul mă uit la Fuji, Red sau camerele video de la Sony sau Canon fără vreo intenție să le cumpăr în viitorul apropiat – nici măcar nu e tot timpul vorba de bani, dar încă n-am ce face cu ele.
Sunt de acord că trebuie susținuți oameni locali, dar au început cu stângul în social media. Mulți n-au investit în nimic în afară de hosting, măcar Zoso își cumpăra tot felul de lucruri și scria despre ele. Chiar și la podcast-uri, întrebarea a fost „cum facem și noi niște bani înainte să vedem ce producem?”
Dacă publicul nu poate cumpăra lucruri scumpe, de ce bătaia pentru a le băga sub nas chestii scumpe? În loc să ții o pologhie (pe bani puțini, presupun) despre obiectivele de kit (Dragoș Asaftei), nu mai bine scriai niște articole pertinente despre piața SH? cu alea mai degrabă rezonau oamenii, la noi cel puțin, decât cu echipament nou și scump și poate că mai degrabă ar susține financiar pe cineva care face asta.
Marius Cucu a zis
Păi și cum atragi public dacă nu scrii despre produse?
Da, sunt conștient că m-am dus pe mainstream cu produse ca acel Sony, dar a fost și un test mai personal, să văd dacă e justificat prețul, pe cât e de lăudat de alții. Și da, e complet pentru video și praf pe foto.
M-am gândit și la treaba cu produse SH. OK, e pentru marea majoritate, dar dacă eu negociez mai bine, cum pot să îți recomand ceva? Cum îmi asum eu că obiectivul ăla din link nu e furat sau nu are alte probleme? Unde se sparg lucrurile?! Cine pică la mijloc?! 🙂 Așa, la produs nou ai ANPC, ai retur, ai tot felul de pârgii. Plus că azi te uiți după produs, mâine poate dispare.
Nu știu dacă ai observat, dar anul ăsta, cel puțin pe telefoane, brandurile au mai schimbat strategia, aduc telefoane mai ieftine la test.
Un mare minus al independenței conținutului este și tăierea comisioanelor din afiliere.
Foarte mulți făceau conținut în zona aia și indirect era ok și pentru consumator, era informat de oameni care chiar au folosit produsul. Acum ai un filtru pe eMAG și alte site-uri și nu poți să te bazezi pe omul ăla care lasă comentariul, dacă este un review așa cum trebuie, dacă a mai testat măcar un produs sau dacă chiar a fost o întâmplare.
dam167 a zis
Păi nu, tu nu mai vinzi direct un produs, chiar și dacă colaborezi cu un magazin de specialitate. Tu ai produce conținut pentru cei interesați de așa ceva: cei ce caută să cumpere SH, setări, tipuri de aparate etc. Direct din afiliere n-ai cum să câștigi mare lucru pentru că e un aparat/obiectiv, cineva l-a cumpărat și aia a fost. Pe YT merge pentru că vin sponsori, iar avantajul e că echipamentul e mai ieftin și sunt șanse mai mari să atragi mai mulți susținători prin donații sau ceva gen Patreon.
Mie mi s-ar părea interesant un studiu despre ce înclinații ar fi în românia să plătească pentru un astfel de conținut – adică cum ar trebui să fie și cât să coste.
Marius Cucu a zis
Nu vin nici pe YouTube sponsori așa cum s-ar crede. Banii se duc la cifre și atât. Cei mici abia dacă ciugulesc, nicicum nu se pot susține din asta. Dar dacă faci un mix între o donație pe Youtube, o ciupeală de la un brand, poate o afiliere sau ce mai face el acolo, ai toate șansele să îi dai libertate de exprimare și faci concurență celor care stau drept.
Îți dai seama că treaba cu sh-ul nu e tocmai realizabilă, nu?!
ice4you a zis
dam167 – epoca de aur a creatorilor care baga pasiune la greu, s’a gatat prin 2011-2012, acum mai gasesti doar exceptii. Au renuntat foarte multi oameni de calitate, care scriau bine si cu pasiune, motivele fiind multe si primul dintre ele fiind formarea unei „elite”, aka gasca care treptat au monopolizat zona de PR, iar totul de acolo a mers pe cumetrii si dedicatie. Inainte de asta la noi, entuziastii aia de atunci era cum zici tu: ne trimiteam produse de la unii la altii, colaboram pe unde era de colaborat, cerseam orice puteam prinde, ba chiar dezvoltam review’uri comune pe care apoi fiecare le scria si puncta cu stilul propriu, da, aia a fost „epoca romantica”, aia unde conta mai putin mandria si sa ii tragi teapa la altul, pasiunea era comuna si aveam bucuria aia a copilul din dimineata de Craciun, ca de saraci oricum eram saraci toti, desi companiile incepusera sa ne bage tot mai mult in seama. 🙂
In al doilea rand a venit si batjocura din partea multor producatori, care prefera review’urile sterile, dar care le canta fain in struna, preferand mult si prost, iar cei care au creat pana atunci cotinut de calitate, fie nu s’au putut adapta, fie au renuntat din principiu. Locul lor a fost luat de „influenceri” sufletului parte din acea Famiglia, de care iti vorbeam mai sus, care folosindu’se de un engagement agresiv si artificial obtinut prin boostposturi sponsorizate si’au atras in mare parte cifre de trafic cu care au defilat mereu, desi continutul era de la indoielnic in jos, asta a contat mai putin, pe producatori ii interesau cifrele. Si uite asa, vorba lui Marius, s’a intrat intr’un cerc vicios, care incepe sa se vada si pe dincolo.
Marius Cucu a zis
Mie mi se pare mai ok ce e acum, lucrurile au avansat, calitatea a crescut și cumva consumul a trecut și de omul non tehnic. Înainte erau fanboy și atât. Acum îl ai pe Buhnici care expune și pentru bunici, probabil ultimii lui fani.
Acum ai diversitate mai mare, mai mult show, mai puține cifre. 🙂 Dar cum mai citeam prin alte părți că omul care face 8 ore de program și apoi vine și scrie un review sau face un video… meh, m-aș mira să poată să concureze cu o echipă de 10 oameni.
ice4you a zis
Diversitate e, nimic de zis, calitatea e low …cu exceptiile de rigoare.
In rest nu sunt de acord cu tine la partea de fanboy only! Review’urile si pe vremea aia erau bine facute, oricine putea sa inteleaga orice din ele, descrierile erau bine documentate, stilul meu oricum nu erau cifre. In rest, e greu, de unul singur tot mai greu.
Marius Cucu a zis
Ah, n-am zis că nu era calitate, ci că trebuia să ai o mică bază de cunoștințe să înțelegi. Pentru noi multe lucruri sunt simple, e mai greu să le dai mură în gură oamenilor 🙂
vasile a zis
„trist că echipa de PR de la nVIDIA n-a învățat nimic de la anteriorul scandal cu MSI”
Poate a invatat! Datele sunt la ei. Poate au tras linie si au vazut ca rezultatele nu apar sau nu sunt la nivelul asteptarilor. Poate au vrut sa dea o lectie, sa impuna o crestere a nivelului calitati informatiei.
Deja majoritatea review-urilor sunt clisee, facute in graba, ca nu conteaza, tot banul ala iese, trebuie si putina poezie chiar daca vorbim de motocultoare 😉
Marius Cucu a zis
Îți înțeleg aluzia, dar hei, nu mai am așteptări la anumite produse, eu unul nu mai sunt entuziasmat de review-uri la TV-uri pentru că le știu foarte bine, de la serii, până la caracteristici. În plus, sunt niște teste pe care le fac, unde văd că merge, actualizez, unde nu… nu. Pentru că e exact ce-am zis mai sus, nu ești în anumite liste, nu primești finanțare. Nu stai drept și scrii liber, nu ai banner la sfârșit de an cu brandul drept „mulțumire”. Chestii d-astea. 🙂 Așa că unde merită aloc timp. Fie și pe motocultoare.
Legat de scandal, după ce a ajuns mare, oamenii au început să dea cu scuze. E discuția lungă despre review-uri, dar o conversie nu o faci după un review, un singur review, ci îți trebuie un mix de marketing. Uite, eu n-aș fi vândut tone de Vonino acum ceva ani, dacă mixul nu era susținut pe TV și pe alte canale.
vasile a zis
Asa ca fapt divers, vand/repar Ruris si alte echipamente de gen.
Anul asta a mers treaba bine. Am doi baieti buni angajati. Cand e timp mai pun si eu mana. Initial eram hotarat sa intru online, site, sa fac clipuri, promovare, nu a fost nevoie si oricum nu puteam ca trebuiau oameni si nu am gasit. 😉
Marius Cucu a zis
Discutăm.
ice4you a zis
@Vasile, si de ce naiba nu ai cerut ajutorul pe partea de online?! 🙂
Marius Cucu a zis
L-am băgat deja în ședință. 😀
ice4you a zis
Pai e enervant frate, ca o tacut ca melcul! :))
vasile a zis
Multumesc dragi tovarasi si pretini, dar…
Dupa mine utilajele nu se pot vinde online, trebuie sa fii mare mincinos si nu e stilul meu. 😉
Cumperi poate daca ai mai avut ceva similar, ai experienta si stii ce sa cumperi, comanzi si gata, da tot ai surprize.
Stiu e plin onlineul de utilaje agricole, dar cati vand numai in online si stau doar pe asta?
Eu cand vand fata in fata ma pun in pielea aluia de cumpara, il miros, il castig, devin credibil aratandu-i livada si via din spatele magazinului, arta… plus ca e altceva cand te prosteste un mos cu barba ca mine, e ca in bazarul turcesc, pentru cei care cunosc. 😀
Trebuie SEO cum zicea Marius pe aici, trebuie sa ai raspunsurile la tine si cel mai important la utilaje e test drive-ul 🙂 , daca iti da X nu mai revine 80%, aici in online il mai trimite Google odata, poate!
In comert trebuie si un pic de rabdare si sa fii tenace, cred ca la fel e si cu creatorii de continut, dureeaazzaa tatii! 🙂
ice4you a zis
Pai no, daca vreodata ai nevoie de ajutor, stii unde sa apelezi! 🙂 Sanatate si spor!
ice4you a zis
Corect, tovarase Vasile! 🙂 Pe vremuri lucram la un review ce trebuia facut „in graba” 2-3 zile, minim, vreme in care il intorceam pe toate partile, testam si ma documentam in draci inainte de a pune ceva intr’un text, veneam cu o mica introducere, istoric la nevoie, pentru ca mai apoi sa treci la continut, respectiv descrierea pe larg a produsului, analiza vizuala, perceptie a calitatii constructive, utilizare de zi cu zi, performante sintetice, plusuri, minusuri, concluzie … dracu, lacu .. bai, se lucra in draci. Amu daca nu sunt sterile si facute la viteza, poti avea surpriza ca multe sa fie google translate/copy-paste de prin publicatiile de dincolo si Doamne ajuta! 🙂
Marius Cucu a zis
Păi da, dar atunci aveai aceeași liniaritate ca acum? Am avut anul ăsta 8 telefoane unul lângă altul, construcția era identică. Le luam pe ghicite.
vasile a zis
Traim intr-o societate de consum. Visul tuturor e ca orice produs sa fie precum ciorapii, chilotii sau pampersii, chiar si cele asa zis de „folosinta indelungata”. Ce rost mai are sa citesti un un review, cumperi, folosesti si arunci. Azi s-a dat drumu la rabla https://electrocasnice.afm.ro/ 😀
Marius Cucu a zis
S-a amânat. Suspiciuni cică.
vasile a zis
Pentru comercianti, pentru public e anunt de ieri
Alexandru Ababei a zis
În urmă cu câțiva ani o puteau duce foarte bine toți cei care aveau un blog mai vechi de 6 luni. Acum lucrurile s-au complicat, lumea intră mai puți pe bloguri și este atrasă doar de titluri bombastice. Suntem doar nume într-un Excel, este adevărat, de aceea doar 2 oameni de la noi din țară își permit să traiască din blog.
Poate greșim și noi cu ceva, poate trebuie să ne adaptăm conținutul, să postăm mai des, să devenim mai apropiați unii de alții.
Marius Cucu a zis
Nu e vorba numai de blog aici, toată lumea care face conținut.
Uite, pe travel, nișa la care bălesc de fiecare dată, dar nu mă ajută fața e foarte ok. Pe live-uri se strâng bani pentru oamenii ăia care călătoresc. Sigur, nu ajungi să trăiești de pe urma lor, pe termen lung, fără să scoți și tu mâna din buzunar, dar e un pas. Pentru unii e haiducie, pentru alții e un stil de viață, iar pentru ăia din fața de telefonului/ televizorului înseamnă o plimbare prin orașul X. Eram odată, pe un live, și era o băbuță care spunea că murea și nu vedea cum sunt străzile din X oraș. N-ar reuși niciodată să spargă 2000 de lei într-un citybreak sau poate că nu poate, nu se descurcă, dar poate să îi dea 5-10 lei ăluia și vede filmare. Unii ar zice că e cerșeală, eu zic că e democratizarea conținutului. Și deh, dacă oamenii fac asta fără a fi constrânși… Pâna la urmă parcă Dan Diaconescu în direct a promovat donațiile acum câțiva ani, la tv, nu?!
Adrian a zis
Eu țin să cred că totuți se va reveni la conținutul scris cât de curând, însă doar la cel de calitate. Pentru că cel puțin mie mi se pare mai ușor de rezolvat o problemă folosindu-mă de un articol bun, decât de un video. Mă gândesc că nu sunt singurul.
Marius Cucu a zis
Da, dar nici video nu este de dat încolo. La început eram contra video, dar după ce am văzut că sunt momente în care poți să explici lucruri mai bine în video, cu siguranță poți mixa. Eu văd viitorul un mix între platforme. Video pentru informația detaliată și text pentru a lua sinteza. Dacă nu ne vom muta pe platforme ca Youtube complet și vom citi descrierea tot mai mult sau… cumva se va modifica UX-ul să se citească și descrierea, mai mult ca acum.
ice4you a zis
@Adrian – si la mine e la fel! Pot gasi MULT mai usor strict infomatia care ma intereseaza fara a ma chinui sa gasesc ce imi trebuie printr’un clip unde 70% nu ma intereseaza ce balmajeste omul pe acolo. In rest video, strict, dar strict bucatica de interes, nu am rabdare sa stau sa „balesc”! 😀
@Marius – pai stai putin prietene, ca mixul asta functioneaza foarte ok de ani de zile, il foloseam eu de prin 2009 si nu doar eu, mai nou l’am implementat pe blog si la partea de politica. 😀
Marius Cucu a zis
Păi da, exact. Scurt și la obiect.
Pato Basil a zis
Acum depinde, poate avem noi o afinitate pentru scris că da aia suntem aici. Important este și ce face publicul larg.
ice4you a zis
Ideea e ca e loc pentru toata lumea, important este sa ai parte de continut ok! La partea cu afinitatile, era vorba de citit, nu de scris, sunt lucruri diferite, nu toti cei care scriu au si o afinitate pentru citit si invers. 🙂
Iulian a zis
Mi se pare oarecum ciudată toată treaba. Eu susținerea nu o am decât din banii proprii.
E un proiect vechi. Chiar dacă domeniul e mai nou.
Marius Cucu a zis
Păi sunt mulți în situația asta 🙂
ice4you a zis
Cam toti, ca aia cativa nu poti sa zici ca ar conta in ecuatie! :))