Afilierea în România n-a fost performantă pentru mulți. Dacă mulți voiau să intre în zona asta cred că încep să își aleagă din ce în ce mai prost magazinele pe care le promovează.
Sper că sunteți la curent cu noile modificări ale celui mai mare magazin online de pe la noi, cu faptul că se reduce perioada de comisionare. Cine ar fi crezut că este un bumerang? Că dacă ceri înregistrarea unor comisioane, se întoarce împotriva ta tăind din cele care se vând cel mai bine și tăind perioada de recurență.
Sigur, am stat în zona asta destul de mult încât să îmi dau seama că treaba așa funcționează. Că vor strânge cu ușa afilierea tot mai mult. Nici la 2p nu este roz, majoritatea oferă din ce în ce mai puține comisioane, iar procentele sunt cu mult mai mici.
Iar piața se așează și începe să fie o concurență tot mai mare a prețurilor. De unde să taie bănuți? Nu din zona de afiliere?! 🙂 Cu cât piața va fi mai „plină”, cu atât prețurile vor fi mai mici, iar afilierea va dispărea.
Problema cea mai mare este că vorbim de eMAG. Dacă cel mai mare magazin face o mișcare, o vor face și ceilalți în cascadă. Nu azi, nu mâine, dar poimâine sigur vor face asta. Iar recurență de 5-10 zile o să tot mai auzim. Și de la concurență. Amintiți-vă că, după Black Friday, Flanco a stat mai bine de o săptămână pe tușă. Oare se gândeau dacă să mai revină sau… nu?!
Ideea este că se strânge lanțul și nu se strânge într-un sens bun. Vedeți?
Redoo a zis
Trei zile recurenta…de bf, cu siguranta o sa fie 12 ore 🙂
Marius Cucu a zis
Păi anul trecut a fost cookie special. Poate că în 2017 deja o să fie oprită.
ionică a zis
Ce imi plac astia care scriu cu italic, nemaipomenit.
Eu zic ca e de bine, mai ales ca tot romanul are cont de profitshare si spameaza grupurile de pe Facebook.
Cel putin asa se triaza si raman doar cei care pot, restul renunta.
Marius Cucu a zis
Păi parcă era înterzis. Nu i-ai reclamat?! 😀
Se triază, corect, dar când se reduc comisioanele la greu… nu faci nicio brânză 🙂
Postolachi Dumitru a zis
Ce-ți spuneam eu de aplicație?
Pot să am încredere în sursa mea, DA?
Marius Cucu a zis
Evident. 🙂
M a zis
Care sunt categoriile unde s-a scazut comisionul?
Marius Cucu a zis
la cele cu concurența cea mai mare: laptop, tv, aparate foto. Probabil să mai fie, n-am stat să le văd pe toate.
rivi a zis
ușor ușor rămân cei mari, problema e că schimbarea mi se pare luată doar în favoarea lor nu și a noastră. Dacă reduci recurența măcar crești valoarea comisionului (și nu-mi trebuie la articolele de grădinărit).
Pe termen lung eu cred că nu e o decizie pentru bună pentru ei, chiar dacă e e evident că eMAg-ul nu (mai) trăiește din link-urile astea.
Marius Cucu a zis
Corect, dar exact cum spuneam. Dacă prețul este mai mic în altă parte, dacă procentul este același nu văd de ce ar mai recomanda cineva pe aceștia.
În plus, nu mai ducem noi povara jonglării de prețuri din campaniile de reduceri.
Gabi Miron a zis
Am observat că vor să optimizeze managementul performanței, adică comisioanele să nu vină din noroc, ci din recomandare directă sub pretextul că „in primele 3 zile se finalizeaza cea mai mare parte (cca 70%) a numarului de comenzi”. Cu toate că știm bine câte comisioane vin din recurență. Chiar săptămâna trecută am făcut un comision de 38 de lei la Okian(prin 2parale) de la un click din 28 decembrie.
E de înțeles, dar nu e ca și cum merge treaba prost și trebuie să tai din cheltuieli, ca să câștigi mai mulți bani. Cel puțin eu nu voi simți prea mult modificarea asta pentru că nu promovez emag, foarte rar. E mai rău de cei care fac afiliere de volum, dar și aceștia se pot axa pe anumite articole dedicate pentru afiliere care să aducă venituri constant.
Marius Cucu a zis
Si eu merg în paralel, dar preferam să îi promovez pe ei pentru că aveau procentele un pic mai mari. Acum… e la fel sau mai rău. Aia e, pe recomandare directă între ei și alte magazine mai necunoscute, cu același procent, probabil că vom merge pe acel magazin, cu prețul mai mic.
Dana Lalici a zis
Eu faceam afiliere la produse de ingrijire personala prin emag pentru ca aveau si comision mai mare si aprobari mai rapide. Concurenta nu are atatea conditii, chiar daca aproba mai greu. Problema e ca ma gandesc la altceva: la o diferenta nu foarte mare de pret, consumatorul nu va prefera sa cumpere la un pret un pic mai mare de la magazinul mai cunoscut? Si ramanem si fara comisionul ala mic? Ca asta are emagul si alte magazine ceva mai putin: reputatie solida in materie de cumparaturi online.
In plus, la articolul lor despre actualizarea grilei, comentariile sutn inchise. Ca sa nu primeasca…uralele de bucurie de la afiliati oare? 🙂
Marius Cucu a zis
În afiliere e vorba de încredere. Dacă tu îi oferi o încredere suficient de bună celui căruia îi prezinți produsul este posibil să ai șanse de reușită. Nu azi, nu mâine, dar dacă superi o mare masă de oameni… nu e tocmai ok.
Sunt câteva mii de creatori de conținut care promovează eMAG-ul. Dacă s-ar întoarce… ca un bumerang împotriva lor?!