Citeam, mai ieri că de luna asta Facebook și Instagram vor renunța în UE la postările sponsorizate. Este una dintre cele mai bune decizii luate, din punctul meu de vedere. În perioada alegerilor celelalte nișe sunt pur și simplu asaltate și ecommerce-ul are costuri mult prea mari din cauza politicului.
Mai mult, o nouă generație de politicieni a prins gustul online-ului și dă boost foarte mult interacțiunii. Cel mai bun exemplu este noul influencer al Ploieștiului, Polițeanu. Așa a câștigat, cu ajutorul postărilor sponsorizate în mandatul trecut. Mai băga o săgeată, mai băga un băț prin gard, iar acum discuțiile sunt aproape unidirecționale. Asta și pentru că nici naiba nu mai urmărește presa locală. Practic, omul are opoziție de la site-uri de 200 de unici, fără putere de presiune. Odată ce Meta zice stop… lucrurile se vor mai așeza.
În altă ordine de idei, citeam statistica asta de la Expertforum cu banii pe care i-au cheltuit partidele. Există încă un site aici. Peste 50% dintre bani sunt dați către propagandă și presă.

Practic, ăștia sunt banii pentru „democrație”. Plătim ca ăștia să ne prostească în față și să hrănim o parte a presei. Unele sunt mascate pe site-uri, altele în emisiuni electorale și nu numai.
Practica asta nu este chiar utilă dacă te gândești la ideea în care partidele de acum au încrederea cât o unghie stricată. Oricine ar încerca să vină din spate se lovește de puterea media. N-ai acces la media, n-ai cum să ajungi la electorat.
Și știu că mulți vor veni și vor zice: să se oprească banii pentru partide. Nu, nu trebuie opriți, ci reglementați mult mai bine, transparentizat tot circuitul. Am lucrat în presă în anii în care banii veneau în sacoșă, în care de alegeri venea Ghiță să deszăpezească toate satele din Prahova și cine știe ce mai făceau toți baronii locali.
Adaugă un comentariu