Cu cât a ieșit mai mult în evidență blogul ăsta, cu atât au venit propuneri de tip conversie. N-am ascuns colaborările pe aici pe blog, am încercat să fiu cât se poate de transparent, din toate punctele de vedere. Și să dau indicii pe acolo, pe unde se poate. În rest, ține de traseul fiecăruia și de cât de mult vrea să avanseze.
Revenind, scriu rândurile astea înainte de Black Friday și nu știu cifrele, nu știu cum au funcționat lucrurile, însă anul ăsta pot să zic că fost cel mai prost an al meu de când fac afiliere. Sau aș putea să îl consider atât de bun pe cât am muncit pentru afiliere și câte ore am alocat zonei.
Pentru că vedeți voi, pe cât vor unii să țipe că online-ul nu este o muncă… eu consider că este muncă de migală, muncă de indian și… creație, pe unde se poate. Creația o las pe plan secundar pentru că nu mă consider suficient de bun. Însă încerc să învăț. Sper eu, întotdeauna.
S-au luat niște decizii pe afiliere în ultimul an încât nu știai să zici dacă funcționează, dacă mai este cineva pe acolo, dacă mai merită. Rețelele locale sunt dezastru: atât Profitshare, cât și 2Performant. Iar faptul că trecem printr-o perioadă economică foarte proastă a făcut ca mulți dintre afiliați să se reorienteze. Și, pe bună dreptate, îți găsești locul în altă parte. Am mai zis-o, unele rețele pare că au rămas fără suport din partea celor mai mari, altele au lucrat pentru bursă. Au împachetat atât de multe încât… s-a întors totul împotriva lor. Era evident, anterior au schimbat oamenii care se pricepeau la afiliere, probabil pe oameni de decizie cu 3000 de lei salariu. Habar n-am, doar presupun din ce am urmărit din exterior.
Titlul însă trage niște concluzii cu speranță pentru afiliere. Și poate nu neapărat despre afiliere, în principiu, ci despre întreaga piață. Asta, dacă se continuă trendul spre Performance Marketing.
Anul ăsta, încă din partea de sus a piramidei au venit oferte pe bază de afiliere. Hai să vindem cumva, hai că am auzit noi că e ceva cu marketing-ul afiliat. Branduri globale.
Sigur, aplicabilitatea este dezastruoasă pentru că lucrurile nu vin din Europa sau măcar Europa de Est. Tot soiul de jocurile ambalate, tot soiul de tombole să te țină pe site, lucruri care sunt mai degrabă îndreptate spre Asia.
Cert este că pentru prima dată văd că se discută și în zonele cu bugete mari de marketing afiliat pur, nu de combinații de link-uri urmărite într-un fel sau altul.
Pe de altă parte, vreau să întăresc discuția ce se poartă prin online-ul de la noi. Cine citește pleacă mult mai ușor să cumpere față de cineva care întâi se informează pe video și apoi… o să cumpere cândva. 2 canale cu aplicabilitate diferită. Intenții de cumpărare diferite.
Anul ăsta a fost treabă pe vârfuri, ca să zic așa. Vedem de anul viitor dacă se îmbunătățesc lucrurile, dacă prind experiență oamenii de genul. Poate o ia în direcția diferită piața locală, zic.
Postolachi Dumitru a zis
Depinde… eu care nu trăiesc din afiliere dar am băgat degetul cât să simt dacă e rece sau cald pot spune că am avut și ani mai bun… cel puțin pe eMAG/Profitshare m-am dus rău de tot la vale și de-abia fac de un pachet de țigări pe lună.
Iar în 2Performant fără CSS, cashback sau coduri/cupoane de reducere ești o picătură într-un ocean… iar eu și alt coleg de afiliere performam foarte bine pe lead-uri unde s-a cam strâns lațul și s-au terminat bugetele.
Redoo a zis
Stai ca vine băiatul ăla, Perfu, si zice ca afilierea e moarta de 1000 dă ani..
Altfel, da, s-a dus mult in jos dar nu doar din cauză de platforme si companii. Google, sponsorizate, neseriozitate, alternative, ehe … Da mai poti bea o bere rece
Adrian Bolocan a zis
Dacă promovezi doar produse scumpe… 😀
Andrei Bucur a zis
Ce răi bă!
Perfu a zis
Ai incercat sa promovezi si produse mai ieftine ca sa faci o comparatie ce merge mai bine ?
Pe vremea cand m-am lasat de afiliere aveam 2 site-uri special facute pentru afiliere . Pe un site promovam doar cele mai ieftine haine iar pe celelalt site promovam doar produse mai scumpe si ce crezi , care site facea mai multe comisioane ? – Site-ul pe care promovam cele mai ieftine haine mergea mai bine
ionică a zis
Ce bine că promovez doar produse ieftine Apple =))
Ioan Mihai a zis
Haha. Nu ma așteptăm la acest comentariu. Oh well. Clar afilierea nu-i moartă. E drept în perioada asta nici eu n-am trecut de cateva pachete de țigări, insă nici nu mă așteptam. În general de BF si perioada noiembrie – ianuarie este destul de slabă la mine.
Andrei Bucur a zis
Blogurile de nișă performau foarte bine și fără muncă, acum, deși iau mai multe clicks, vorba lu Dumitru, abia de mai iese de țigări.
Mi-am făcut cont pe Dogenet dar m-a cam respins platforma, mai vedem….
Postolachi Dumitru a zis
Eu nu-mi bat capul cu afilierea… e mai profitabil să fac outsourcing…
Adi a zis
“Era evident, anterior au schimbat oamenii care se pricepeau la afiliere, probabil pe oameni de decizie cu 3000 de lei salariu.”
De curiozitate, de unde ai aceaste informatii privitoare la aceste schimbari si acest salariu? Intreb deoarece candva chiar eram interesat sa depun un CV la 2P insa am vazut ca in ultima vreme au plecat oameni importanti din companie (Costi Stanciu, Raluca Negrea si parca si Cristi Iosub). In plus deciziile din ultima vreme alee 2P precum si lipsa de impliacare a retelei in problemele afiliatilor au cam slabit increderea in afilierea din RO.
De aproape 1 an nu am mai facut afiliere, am renuntat la toate proiectele inclusiv la Google Ads in care pierdeam foarte multi bani.
Ma gandesc sa ma reapuc mai serios de afiliere insa nu stiu ce tipuri de proiecte ar mai merge in prezent in RO si care sa-ti aduca un venit decent. Pentru ca afilierea in RO se rezuma mai mult la CSS, cashback si cupoane. Pana si afiliati care mai faceau Google Ads pe search au renuntat din considerente de profit.
Nu stiu daca ar fi o idee buna sa investesc timp si resurse in afiliere sau ar fi mai ok blog personal orientat spre altceva sau chiar ma bate gandul sa invat programare.
Sunt multe necunoscute si foarte multa nesiguranta in piata de afiliere din RO.
Marius Cucu a zis
Pai ai sintetizat si tu lucrurile. Din plecările astea am tras și eu concluziile mele, plus din alte surse pe care nu le dezvălui. Dar poți trage și tu concluzii din felul în care noii oameni comunica. E clar că nu au fost in zona asta și că le este greu sa înțeleagă chiar tot.
vali a zis
munca munca si iar munca altfel in nici un domeniu nu poti performa
Iulian M a zis
O fi profitabilă încă probabil pentru cei care au 100.000 de unici pe lună sau pe acolo.
Pentru un blog mic însă ca al meu zic mersi dacă îmi scot țigările.
Marius Cucu a zis
Toți am plecat de jos, dar cum am mai zis: nișarea. Când e ceva mic ai șansa să faci lucruri mai faine nișând.