Mai degrabă, avem clarificări aduse legii anterioare.
Stau și mă gândesc cât timp ne va lua să ne obișnuim cu modificările din moment ce noi, ca oameni cu permis nu avem vreo obligație să fim la curent cu legislația, poate o fi vreun text de lege pe undeva care ne obligă, dar cum nu se dau teste periodice, nu interesează pe nimeni prea mult de modificări.
Chiar recent aveam o discuție despre ce se face în rond, pentru că prea puțini dau semnal, inclusiv semnal stânga și ar fi un lucru atât de mic pentru fluidizarea traficului. Eu unul credeam că este legal să dai prioritate exact cum s-a aprobat modificarea. Așa îmi părea mie logic. Aparent, logica mea nu era bună pentru legislația veche.
S-a discutat despre proiectul acesta de lege încă de anul trecut, dar nu era nimeni sigur dacă se va aproba sau nu.
Paragrafele modificate sunt cele de mai jos:
Există și o discuție a vloggerului polițist ce-a ajuns paznic la oi. Adică a fost mutat la Poliția Animalelor de la Rutieră. Nu îmi dau seama dacă este retrogradare sau nu.
Oricum, la noi mi se pare că funcționăm destul de mult pe libera înțelegere, în foarte multe situații.
ionică a zis
I-a zi Cucule, cine trece primul din poza lui, mașina galbenă sau cea verde?
Marius Cucu a zis
Bloggere, scrie corect! ?
Daniel Bis a zis
Niciunul sau amandoi.
Din punctul meu de vedere, conform noii legi, in cazul de fata e culpa comuna pentru ca:
– masina galbena s-a incadrat gresit pe banda obligatoriu la dreapta sau inainte
– masina verde nu s-a asigurat la schimbarea benzii
Daniel Bis a zis
La fel si la cea de-a doua situatie prezentat de el, culpa comuna: neasigurare la schimbarea benzii vs neacordare prioritate pentru masinile care ies din sens giratoriu.
Louis a zis
Ionica, mai bine pune mana pe carte, lăsa internetul pentru alții. :)))
taranu costica a zis
Masina verde,după noua lege!
ice4you a zis
Am inteles de ce a ajuns paznic la oi dupa primele 10 secunde din clipul pe care l’am si inchis imediat dupa.
Marius Cucu a zis
De asta?
ice4you a zis
De militian ingalat si semianalfanet ce nu reuseste in 2 minute sa imi explice punctual ce conteaza, eu zic ca ajunge un Godina pentru bucuria natiei. In rest nu ma pierd in detalii ca ai destui deontologi pe aici sa explice, ca oricum in giratorii e la bulan treaba, pentru ca multi nici macar nu stiu care e sensul acelor de ceasornic.
Mircea a zis
Logic ar fi ca daca intri acordand prioritate de stanga sa iesi primind prioritate de stanga….
Trifan Adrian a zis
Le-a trebuit 17 ani să modifice un art. de căcat din decret. Adică cine circulă în sens are prioritate fața de cine intră. Un sens cu o bandă, DA, este normal. Dar și în cele cu două sau trei benzi ? Dacă ar fi fost niște profesioniști ai legii, fără fițe și aere de învățați, trăgeau cu coada ochiului la SUA. Aici, legiuitorul a fost cât se poate de clar de ce și cum să se circule,făcând și norme de aplicare, panouri adiționale și marcaj pe asfalt, încotro să mergi, interzicând schimbarea benzii în sens. Mai mult. Au interzis amplasarea în rond a ori ce poate obstrucționa vizibilitatea șoferlor. La noi, firmele de partid se bat pentru acel spațiu. Au pus tot felul de căcaturi, Unii au ridicat nivelul cu bolovani, au înfipt brazi, boscheti, care obtureaza vederea. La un moment dat nu mai vezi cine vine. Oprești și fiecare oprire costă câteva zeci de secunde de mașină și așa se ajunge la întârzieri mari în trafic. Ca la noi la nimeni. Sper să ajung acele vremuri în care să se intezica ori ce lucrare in rond. Numai iarbă și atât.
Sănătate dragilor.
Mirtcea Brătescu a zis
Până aici ai zis bine, acum aștept și o părere gen soluție la cele 2 probleme……
Sanderoalex a zis
Turbogiratia! Prima bandă te aruncă direct in prima ieșire!
Ionica a zis
Corect este cel care este pe banda din dreapta sa mearga inainte sau la dreapta si cel din stanga inainte sau stanga. Dupa noua modificare se vor crea ambuteiaje si accidentele vor creste.
Țucal a zis
Eu zic că ar trebuii aduse niște modificări majore , în părțile esențiale , pe ici, pe colo și la legile fizicii ….stau nemodificate de sute de ani.
Marius Cucu a zis
Acum e și vina celor care au descoperit legile alea ale fizicii că nu prea mai sunt în viață. ???
Sanderoalex a zis
Legea nu clarifică decât in mică măsură problema. S-a păstrat in continuare obligativitatea acordării de prioritate față de cei care circulă deja in sens (nu e nici de stânga, nici de dreapta!), care face ca mulți să intre fără să acorde prioritate, considerând că dacă banda pe care intră e liberă nu mai trebuie să dea prioritate celor care sunt in sensul giratoriu pe banda 2, 3 etc.Pe urmă se ajunge ca el să creadă că are prioritate in poza de mai sus. Cea mai bună rezolvare e turbogiratia, prima bandă te aruncă in prima ieșire, a doua in a doua ieșire, etc., dar ai timp să schimbi in sens banda cu tot ce rezultă din asta (asigurare la schimbarea benzii). Dacă s-ar respecta marcajele de direcție la intrarea in sens n-ar fi haosul existent și ar evita paradoxul ca o masină să aibă prioritate față de alta iar după 5 metri să fie invers.Acum toți se vor imbulzi pe prima bandă la intrarea in sens, că vor avea pe urmă prioritate in sens.
Mirtcea Brătescu a zis
Desigur că dacă prima bandă e liberă se poate intra pe ea….tu iei chiar ad literam chestia cu „cei din sens au prioritate față de cei care intră ?” Nimeni nu poate avea prioritate pe 2-3-4 benzi, contravine Codului Rutier De fapt textul din lege se referă DOAR la sensul giratoriu cu o singură bandă (nici nu era nevoie de vreun text pentru că ai cedează trecerea și obligatoriu la dreapta….!) Practic, experții nu văd „pădurea din cauza copacilor”…..ei pur ;i simplu nu vor să audă de prioritatea de stânga…..dar când intri în sens nu asta acorzi ? Și încă ceva, la ieșire cei care eventual intră pe banda 1 (liberă) acordă exact această prioritate de stânga celor care iae de pe banda 2……Nu ar fi logic virgulă ca dacă se intră cu acordare de prioritate de stânga să se iasă primind aceeași prioritate de stânga ? Orice pericol (e greu de văzut în oglinda di dreapta pe un arc de cerc) ar fi zero și fluența ar fi asigurată…
Sorin a zis
Va fi nebunie .Toată lumea se va înghesui să circule pe prima bandă ( că să nu mai trebuiască să cedeze trecerea ).Concluzie : înainte de sensul giratoriu bandă 1(exterioară)va fi foarte aglomerată și banda 2(interioară) va foarte goală.