Cum v-am zis ieri, la articolul cu Brașov Running Festival, am avut propriul maraton zilele astea, în condițiile în care, printre rânduri, vreau să las și niște articole pe aici de citit, mai vreau să am avans și pentru Youtube, iar toate astea nu se fac bătând din palme.
Cu toate astea, am pus mâna și pe iPhone, iar acolo funcționează lucrurile pe bază de prezență. De fapt, nu doar acolo.
Pe Ploiești – București îmi știu trenurile cu care mă desfășor și răspund de fiecare dată cu entuziasm că vin cu trenul. Pentru că… e mai rapid pe zona asta. Punct. Sunt 20-30 de trenuri pe zi spre București, așa că la mine criteriul este să am măsuță de lucru.
Vineri m-am dus cu trenul, iar toată mișcarea a însemnat mai puțin de 2 ore la dus. Prin asta includ și transportul de acasă și faptul că am vrut să merg de la gară pe jos. Aveam și alternativa metroului, așa că mai puteam câștiga 20 de minute.
La întoarcere, am făcut prostia să zic că mă întorc cu mașina. Ieșiți voi rapid din Afi Cotroceni spre Ploiești. Am făcut aproape 3 ore cu totul, efectiv oamenii mergeau pe jos mai repede decât mașinile în zona Pieței Presei. Nici n-a fost contextul, dar am și scos de pe listă „productivitatea”.
Spre Brașov oamenii au gândit să „ne care” cu trenul. Bine, 2 vagoane au fost adăugate suplimentar și marketate ca tren privat. Eu unul aș fi făcut mai mult push pe comunicarea cu treaba asta, dar nah, nu cred că CFR-ul a fost implicat.
Pe undeva pe rețelele de socializare am dat filmare cu oamenii blocați în trafic pe Valea Prahovei. E o senzație să îi vezi chinuindu-se pe DN1.
La întoarcere, evident, tot CFR, doar că ei au plecat seara, eu am plecat dimineața. Dar da, nu m-ar fi așteptat preotul pe mine pentru botez, așa că mi-am luat marjă de siguranță și am plecat un pic mai devreme din Brașov, asta pentru că am verificat pe site-ul CFR, iar ce venea din Sibiu erau cu întârzieri de 30-40 de minute.
Pe de altă parte, am dat 43 de lei pe un bilet. 86 de lei dus întors de la Ploiești spre Brașov. Din București ar fi în jur de 120 de lei să mergi confortabil la munte, în 2 ore jumătate. Există și Regio Călători (30-40 de lei și oprește în toate stațiile), dar nu e confort acolo și nici nu știi dacă ajungi la timp. Eu prefer CFR în ideea în care auzisem că au prioritate în caz de întârzieri.
Oricum, țara mea este spre Focșani. Cu tot dragul, dar acolo n-aș prea avea curaj să merg cu trenul. E clar că infrastructura e slabă. Durata este dublă, întârzierile la fel. Observ asta pentru că mereu verific pe infoCFR trenurile, care cum întârzie sau vine de departe și are șanse să prindă ore de întârziere.
Pe lângă infrastructură, avem și oamenii noștri care fac prostii. După ce că se cumpără după 20 de ani trenuri, oamenii nu sunt în stare să le mențină și le distrug intenționat. Nu e caz izolat, eu am văzut și am povestit pe aici că erau niște puradei care dărâmau niște toalete gratuite. Acum, ani mai târziu s-a ales praful de ele din cauză de oameni.
Mai durează vreo 10 ani până se mai pune la punct infrastructura.
Dar da, am plecat cu o idee și am terminat-o cu alta. Voiam să subliniez că sunt și avantaje pentru transportul feroviar, mai ales pe zona asta, în „suburbia” Bucureștiului. Dacă vom avea și mai multe trenuri de distanță scurtă și o predictibilitate… va fi din ce în ce mai bine. Mai eliberezi și străzile de maxi taxi-uri kamikaze, iar din gură în gură se va duce vorba că n-ai de ce să stai ore în trafic, în loc să îți vezi de viața ta: să asculți o muzică, un film, orice.
Costin a zis
Sunt destule tari in Africa unde trenurile circula de citeva ori mai repede decit la noi. Si mai avem tupeul sa le categorisim ca fiind lumea a 3-a.
Marius Cucu a zis
E alt context acolo. Dacă și-a pus o mare putere mâna pe țara aia… e normal. Mai ales că noi avem reguli de respectat.