Pentru că la noi au dispărut statisticile locale, pe semne Philips, LG și Samsung simt presiunea celor de la TCL privind cotele de piață, statisticele locale nu prea mai sunt când vine vorba de vânzări de televizoare. Statistica mea din 2022 nu cred că mai este atât de reală fiind un jucător mare intrat pe piața locală.
Pot bănui, însă, că a furat din piața celorlalți destul de mult. Adică, rar se văd întrebări despre Philips de când au trecut pe Titan OS, iar Sony pare a fi de decor. Îi văd tot mai mult că o iau în direcția Panasonicului, cel puțin, pe zona de televizoare.
Pe piața mare, lucrurile se păstrează într-un fel sau altul.
Local, Samsung avea undeva la 40-45% din piață. N-au mai confirmat, iar concurența TCL cred că le-a mișcat un pic din procente. Poate mă înșel!
În 2024 Samsung a avut 28% marketshare, în timp ce LG a fost pe locul 2 cu 16%, iar TCL pe locul 3 cu 12%.
Culmea, pe locul 4 este Hisense. Nu am atâtea așteptări de la ei, de fapt, văd că mulți se plâng de software la ei.
Sony a scăzut de la ~10% spre 5%. E de necrezut cât de multă piață poți pierde în 4-5 ani de zile. Culmea, mie nu mi-a plăcut experiența nici de pe OLED, în ultima vreme. Adică raport calitate preț nu prea există nici măcar acolo. Pe LED efectiv nu mai pot ține pasul cu produsele chinezești.
De Panasonic nu amintim nimic pentru că nu prea… sunt în top. E posibil să vândă divizia la sfârșitul anului.
Pe OLED, lider rămâne LG prin simplul fapt că mereu au prețuri accesibile în piață. Cu toate că Samsung a venit la masă nu prea poate să recupereze piața atât de ușor.
TCL o sa faca sigur, in continuare, multe probleme marilor producatori Samsung si LG, din punct de vedere al vanzarilor. Se pare ca ofera calitate la un pret foarte bun ( comparativ cu marii concurenti )
Da, au strategie de creștere accelerată. Acum nah, să nu facă cum face orice chinez: monopol pe piață apoi scumpește prețurile. Bine, nu cred că e cazul la televizoare: e o piață cu multă concurență.
Exista chinezi si … chinezi. Aici vorbim totusi de TCL, numarul 2 mondial la vanzari TV ( sper ca nu gresesc ) care nu cred ca gandesc asa : vindem ieftin la inceput si apoi scumpim maxim. Si-ar pune singuri piedica.
Locul 3, dar aproape de locul 2.
Deci vorbim de o firma chinezeasca, de pe locul „2.5” – vanzari mondiale, care pare serioasa. Acum ramane de vazut ce o sa se intample.