Nu-s eu cel mai pasionat de mașini, dar la bătrânețe am aflat că dacă mergi mai încet e mai bine, te poți feri de unul și de altul, ai o perspectivă diferită asupra lucrurilor.
Poate că electricele o să îmi placă mai mult, dar momentan le-am văzut de la distanță, nu am condus. Dar, momentan, ca să ai autonomie pe o electrică trebuie să mergi ceva mai încet.
Eh, băieții de la Volvo au anunțat că vor limita la 112 MPH mașinile din fabrică, adică undeva la 180 km/h pentru mașinile lor.
Bine, treaba pe undeva prin 20 20, însă ar fi mai mișto dacă s-ar alinia cu toții prin zona aia, mai ales pe autostrăzile făcute de moldoveni.
Sorin a zis
Păi și ce fac atuncea cu Fierarriu’ mieu ??!
Marius Cucu a zis
Te dai în parcări cu el 🙂
rivi a zis
as pune restrictie in functie de tara. unde votez?
lasand gluma la o parte mi se pare o idee geniala, dar nu ca n-ai putea sa mori si la 120 linistit, dar mai opresti teribilistii. in alta ordine de idei, electricele nu sunt chiar lente (vezi Tesla S) care cred ca e cea mai rapida (ca si acceleratie) masina de serie din lume.
Marius Cucu a zis
Da, m-am gândit și eu la Tesla, dar pe sprint, atât e ok. Dar ca să scoți autonomie cu ea… greuț.
Pe benzină te poți duce cu 200 constant, dacă ai unde, pe electrică… te oprești să încarci.
Costin a zis
Nu stiu daca s-a gindit cineva pina acum sa mai bage un pachet de acumulatori suplimentari.
Adica orice masina sa aibe permanent 2 caIonel Lupuri distincte. In asa fel incit in timp ce masina ruleaza bateria suplimentara (presupus descarcata) sa se incarce intr-o oarecare masura astfel incit atunci cind se cupleaza la retea in vederea incarcarii, sa nu plece de la 0. Si in loc de 4 ore sa zicem, sa se incarce doar in 2. Timp cistigat.
N-am idee ce greutate suplimentara implica acest al 2-lea acumulator in orice caz solutia nu pare ieftina.
Doar se cistiga timp.
ice4you a zis
„N-am idee ce greutate suplimentara implica acest al 2-lea acumulator in orice caz solutia nu pare ieftina.”
Bateriile de acumulatori reprezinta ~60% din greutatea masinii si tot cam pe acolo si din pret. Fa singur un calcul cam ce ar insemna asta si cata utilitatea ar avea aceasta solutie care in fapt ar reduce autonomia, greutatea masinilor electrice datorata bateriilor fiind si cea mai mare problema a lor.
P.S. O idee viabila ar fi reprezentata de schibul bateriei in statia de incarcare cu una gata incarcata, beleaua este ca un asemenea stoc ar implica investii fabuloase si iara ne intoarcem de unde am plecat.
Sorin a zis
Apropos de mașinile electrice, respectiv de autonomia lor, am dat de un site unde poți să îți configurezi traseul ca să treacă prin punctele de alimentare, și care spune și durata de încărcare. Sînt poziționate stațiile de încărcare din Europa, și evident nimic pentru țărișoara noastră. Este cel puțin interesant și merită să vă aruncați o privire aici: https://www.tesla.com/trips.
Ar mai fi ceva asemănător, https://www.evtripplanner.com.