E un moment de semnalizat pe aici. Sigur că nu neapărat am făcut eu minuni, ci Google a schimbat paradigma și s-a umplut de AI. Cu toate că încerc, pe cât posibil, să țin pasul în 2 direcții, viața nu te lasă să le faci pe toate.
Dar ușor, ușor se așază lucrurile. Poate.
A fost o perioadă foarte bună pentru Youtube și asta pentru că Google prioritizează tot mai mult conținutul video. Nu sunt deloc mulțumit de asta, dar nah, ne putem pune împotriva trendului?
E prima lună în care traficul de pe blog este asemănător cu cel de pe Youtube. Chiar dacă nu mi se pare că am schimbat radical conținutul de acolo, cred că am mai învățat niște chichițe.
Lucrul cel mai important este la „Discover” aka „Recomandări”. Odată ce ai ajuns în recomandări trebuie plusat cu conținut asemănător.
Cred că rețeta succesului este să ai video la 4-5 zile apoi restul vine de la sine. La mine, de unul singur, e complicat să fac asta. Scriu articolul ăsta după ce n-am avut video 9 zile.
Partea bună este că, dacă ajungi în recomandări, la oamenii interesați ce îți fac ore pe video intră și comentarii și puncte de susținere. Și ca să poți să interacționezi cu toți… trebuie timp.
Mi s-au deblocat și funcționalități, așa că pot vedea cum anumite materiale fac 7-8, 10 euro. Vă dați seama că este una dintre cele mai prost plătite nișe din piață. De exemplu, ăsta a făcut 40 de lei până la taxe. 10K și peste 100 de comentarii. Un transport de la București la Ploiești pentru un TV costă 250 de lei. Ca idee.
Altfel, urmăream pe cineva de pe nișa de finanțe, acolo pur și simplu sunt alte venituri. Cred că a scos 6k euro pe un canal asemănător ca cifre, abonați. Nișa de tehnologie e slabă din monetizarea directă.
Indirect, se mișcă lucrurile tot mai bine acolo, ba chiar brandurile vor mai mult video, deși, din toate testele mele, pe text conversia încă rămâne mult, mult mai bună. Singura limitare, în momentul de față, este cea legată de abonați. E o nișă frumoasă, mulți au cumpărat cifre, dar mă încăpățânez să interacționez cu români.
Dar da, ~60k unici pe text, ~60K vizualizări pe video. Nu, nu e ceva ce îmi place, dar mha! Plus că unicii sunt numărați diferit în momentul de față. Dar pentru marketing d-ăla de duzină…

Cât despre text: băi, sunteți câțiva care stați 30 de minute, 40 de minute pe știrile zilei și deschideți link cu link. E motivație că încă sunt oameni normali la cap ce mai citesc și poți avea discuții constructive.


Ce i-ai făcu blogerului A-List că l-a furat peisajul în halul acesta?
Despre cine vorbim?
Singurul a-list din TopBlog
S-a schimbat numărătoarea, plus că a pățit ca mine, nu duci pe toate planurile. Dacă te ocupi de video nu mai ai timp să te informezi pentru text. Plus că numărătoarea e diferită de când cu GA4.
Mai terminați cu scuzele acestea cu s-a schimbat schimbarea… ori ești bun pe ceea ce faci, ori nu mai ești… punct.
Se mai schimba inclusiv obiceiurile de consum. Mi-e mai simplu să aduc oameni noi pe video decât aici, să interacționeze. Probabil că e aceeași discuție și la el.
Schimbarea chiar este. Acum 2-3 ani, până la AI, aveam 200k pe text.
acum mi-e imposibil, doar sa bag numai Lidl și Kaufland sau oferte.