Mă uit că se apropie tehnologia 4k tot mai mult. Am discutat și noi pe aici că lumea ușor, ușor trece pe 4k, își alege televizoare, dar și monitoare sau laptopuri. Discutăm de rezoluții de 3.840×2.160 pixeli.
Cu mult mai mare față de un monitor obișnuit, problema este că nu avem conținut pentru așa ceva. Discutam în articolul precedent despre usability și despre cum ar trebui să ne promovăm în următoarea perioadă.
Totuși rămânem în urmă cu anumite lucruri: site-urile de prezentare și blogurile. Vorbim despre teme responsive, dar noi ne uităm doar la gadgeturile mobile, nu și la rezoluțiile mari.
Site-urile sunt scalate la 1000 de pixeli, iar pozele chiar mai mici. Noroc cu recomandările de la Facebook si Google+ pentru poze de 1200px ce au mai îmbunătățit calitatea imaginilor.
Din păcate n-am găsit niciun site care să testeze responsivitatea site-ului pe monitoare 4k. Toate se opresc la FULL HD.
Edit: am „tras” de imagine până am ajuns la 3840px pentru că am 2 monitoare. În jos nu am 2160px sunt doar 1080px, dar pe lateral arată groaznic.
Vă dați seama ce de probleme vor avea cei care își achizitionează un laptop ultrahd?! 🙂
Ionuț Staicu a zis
Ți-am mai dat un link acum câteva zile despre rezoluțiile UHD; îți recomand să-l recitești, pentru că observ o oarecare confuzie 🙂
Chiar dacă ecranele vor avea o rezoluție de 4k, vei avea și un DPI mărit. Adică de la ~70 cât este acum (cel puțin pe Windows), vei avea 3-400.
Când un ecran va fi capabil să afișeze 4k, vei observa că nu va fi în interesul nimănui să păstreze DPI-ul actual. Practic vei face un fel de compromis, mărind DPI-ul, astfel încât vei păstra o rezoluție foarte asemănătoare cu ce ai acum. Se practică asta la telefoane de câțiva ani: marketing-ul repetă în continuu de telefoane full HD de 6″. Dar când vei încerca să afișezi text la rezoluția respectivă va fi imposibil de citit la o mărime decentă.
Probabil vei întreba de ce se procedează așa și care ar fi avantajele ecranelor UHD. Păi e foarte simplu: cu o densitate atât de mare de pixeli, ecranele vor deveni și mai puțin obositoare, imaginea devenind mult mai clară (iar când spun imagine nu mă refer la poze ci la ce vezi pe ecran în orice moment: chrome-ul aplicațiilor, text etc)
Varianta tl;dr: înainte să întinzi o fereastră pe ambele monitoare, schimbă „The size of all items”. Aș zice că nu vei mai vedea totul atât de mic 🙂
Marius Cucu a zis
Monitoarele le am FULL HD. Nu am probleme momentan cu afișajul. Țin din Chrome la 110% și e suficient.
Ionuț Staicu a zis
Și câteva sfaturi despre site (poți șterge sau nu aproba comentariul, nu mă deranjează):
– mută abonarea la newsletter; este derutant, enervant și iese prea mult în evidență;
– logo-ul ce apare când faci scroll nu te duce la home;
– măsoară (cu g. analytics) eficiența „related articles” și dacă nu încasează destule click-uri, le poți scoate/muta în sidebar;
– idem și pentru rating-ul articolului;
– sharing toolbar de ce este la început? Crezi că dă cineva share ÎNAINTE să citească articolul? Sau că va citi articolul și va face scroll sus pentru a da share?
– prev/next story crezi că au nevoie de titlu?
Atât momentan 🙂
Marius Cucu a zis
Abonarea o mut fără probleme în sidebar. E pusă de curând, pur și simplu un test făcut. Dar funcționează. Lumea se abonează.
Sharing-ul a fost și la sfârșit, dar de când am pus newsletter și nebunii, l-am pus sus, nu-mi plăcea cum se încadra. Ratingul nu-l activez mereu.
Legat de header nu îmi dau seama de unde este problema. E pe framework genesis și nu îi dau de cap erorii.
Preview de la articol a venit la pachet cu tema. Nu l-am deranjat, nu m-a deranjat.
Stefan a zis
Când îți apare meniul fix, dacă dai click pe logo nu te duce în home, ci te duce în articolul tău legat de link-urile de afiliere. Vezi la meniuri sau din temă dacă le-ai pus manual link-urile alea.
Marius Cucu a zis
Nu are opțiune tema pentru așa ceva. Undeva are un bug în cod. Știu că acolo duce, m-am chinuit să rezolv și nu mi-a ieșit…
Stefan a zis
Cine face web design la nivel de artă și face un design responsive nu folosește breakpoint-uri doar pentru rezoluție, ci și pentru pixel rațio. În acest mod îți pregătești opera de artă și pentru device-urile Ultra HD. Bine, e poveste lungă, e mult de lucru, dar ideea e că se poate poate și au început să apară deja și astfel de opere. 😀
Neo Cosmin a zis
Iti dai seama ca se vor face temele si pentru a suporta o rezolutie mai mare de FullHD.
Macar sa ajunge noi romanii sa utilizam 4k cum utilizam fullhd.
Buculesei B. a zis
Ai incercat sa modifici urmatorul cod din stylesheet.css
Cauti
.site-inner, .wrap
si modifici
max-width: 1000px;
cu
max-width:80%;
Nu stiu daca merge dar incearca putin si da-mi si mie un raspuns (fa o poza).
Multumesc.
VASI le R a zis
Cred că mai bine s-ar vedea blogurile dacă monitoarele 4K ar fi în format portret. Ştiu, ar arăta hidos.
Marius Cucu a zis
Ar trebui să aibă un picior care să le pună invers. Pe full HD există, pe 4k… s-ar putea să fie cam ciudat…
cartonic a zis
Sunt pluginuri de wordpress( eu foloseam Responsive Width Tag dar vad ca s-a oprit cu updateul la WP 3.3.2 ) care iti arata undeva in susul siteului, latimea pe care se afiseaza pagina si zoomezi din browser.
Cu designul fluid si media queries nu cred ca o sa se termine curand pentru ca dimensiunile displayurilor sunt aceleasi. Cred ca or sa apara doar imaginile @4x pe langa astea @2x si o sa fie cu mult pixel ratio.