Pana acum ceva timp nu ma preocupa prea mult backup-ul blogului. Nu pentru ca nu ar fi important, ci pentru ca il făceam manual, o data la ceva timp la fisiere, dar un pic mai des la baza de date, printr-un cronjob.
Pe shared se pot folosi pluginuri sau manual, din cpanel. Eu am preferat sa folosesc un plugin pe care l-am descoperit zilele trecute si îmi salvează baza de date, dar si fișierele direct in cloud, pe dropbox.
Pluginul se numeste UpdraftPlus. Este gratuit si chiar isi face treaba.
Nu stiu daca este cel mai ok, tocmai de aceea am deschis acest subiect, poate îmi sugerați ceva mai ok.
Între timp m-am mutat pe VPS și fac backup automat, din cronjob, cu un script și ceva rsync.
Stefan a zis
Eu am folosit într-o vreme BackWPup, chiar mi-a plăcut. Îl legam de contul de dropbox și îmi scuipa acolo prin cron câte-un backup doar la ceea ce îi spuneam eu în prealabil. Faptul că îmi dădea voi să aleg la ce să fac backup și la ce nu, a fost motivul pentru care l-am ales eu. Mi se părea aiurea să facă backup la core-ul de wp de fiecare data. Așa că alegeam imaginile și DB-ul, iar de acolo încolo nu mai aveam treabă.
Marius Cucu a zis
Eu la asta am setat sa imi faca backup la fisiere o data pe saptamana si sa imi pastreze mereu cate 3 versiuni.
La SQL face o data pe zi.
Vad ca si BackWPup are destul de multe optiuni. Ai avut vreo problema cu el?!
Petre a zis
Tot UpdraftPlus cu salvare in dropbox folosesc si eu de ceva timp.
Sper sa n-am nevoie sa-l utilizez pentru a restaura blogul.
Marius Cucu a zis
Și până acum ți-a dat vreun rateu? Vreo problemă??
Bobses a zis
Pe toate site-urile (indiferent de platformă) folosesc metoda manuală (cea mai sigură şi care solicită mult mai puţin serverul – în plus, am scăpat de instalarea unor pluginuri): backup la baza de date şi la fişiere de 2-3 ori pe săptămână.
O eventuală restaurare sau mutare pe alt server durează fix câteva minute.
VASI le R a zis
Am instalat şi eu UpdraftPlus zilele trecute, am făcut backup-uri şi l-am dezinstalat. Nu ştiu de ce, dar am impresia că consumă destul de multe resurse atunci când creează şi urcă pe Dropbox acele arhive de 90 de MB. Am folosit o perioadă WordPress Backup to Dropbox şi o consider o variantă mai bună căci uploadează fişierele unul câte unul într-un folder pe Dropbox, săptămânal, în ziua şi la ora dorită, iar fişierele ce există deja pe Dropbox şi nu au mai fost modificate la mine pe blog, nu mai sunt trimise către cloud. Baza de date e trimisă o dată la două zile prin email prin intermediul plugin-ului All in One WP Security.
Marius Cucu a zis
Deci nu numai mie mi s-a pârut lucrul acesta. Poate găsesc o variantă mai bună.
Daniel a zis
Nu prea ma chinui sa fac backup. De se satura google de mine si ma da afara, stau si plang ca raman fara nimic 😀
Marius Cucu a zis
Tu ești pățit. 😀
Mack a zis
Eu am folosit o vreme wp2dropbox insa pateam o chestie ciudata, imi facea niste fisiere pe host care imi ocupau o gramade de spatiu si la care nu aveam acces din cpanel. Si am renuntat. Acum fac backup cand imi aduc aminte.