Agenții au apărut ca ciupercile, oameni care optimizează, dar nu știu exact ce optimizează încă mai sunt. Vor mai apărea. SERP-ul pe România încă e slab, încă poți urca doar din articol. Discuția se pune, însă altfel… mai merită?
Mă uitam, însă, la ce se întâmplă pe com și cât de greu se mișcă treburile dacă ne gândim la Google Assistant și faptul că multe rezultate doresc a fi cât mai rapide.
Un avantaj, dacă pot spune așa, este că la Google Assistant treburile nu sunt atât de repetitive. La modul că Gheorghe și Ionel nu pun aceiași întrebare. Totuși, inteligența artificială învață să dea rezultate cât mai bune.
Ce mi se pare un pic mai ciudat este faptul că Google pur și simplu oprește traficul pentru anumite căutări.
Da, el devine tot mai deștept și vrea să ofere utilizatorului răspunsul cât mai rapid. Dar… monetizarea trebuie să înceapă de undeva. Iar ca să faci lucrurile ok trebuie să fie undeva o stabilitate.
Pe lângă căutările de mai sus pe care le mai găsim și pe la noi, mai sunt și câteva snipped-uri ce îți extrag date din articol.
Dacă oamenii care fac conținut nu vor primi trafic nu vor fi motivați, iar dacă nu sunt cifre nici nu pot vinde traficul. Uite așa se trage cortina și internetul ajunge degeaba.
Sau vom ajunge la nivelul în care vom plăti pentru conținut. Sau… istoria a dovedit că nu se va întâmpla asta prea curând. Și, dacă vorbim de „sponsori”… meh, e posibil să ajungă să fie un cerc vicios așa cum s-a întâmplat cu presa locală.
ice4you a zis
Ultima perioada a adus schimbari majore in sensul asta. Din punctul meu de vedere SEO este istorie, desi sincer sa fiu, oricum era un „voodoo like” si pana acum. Va fi tot mai greu sa aduni trafic, multi dintre cei care creau continut pana acum, neavand trafic, nu vor mai fi motivati si aici … suntem de acord!
Nu stiu ce sa zic … insa lucrurile se schimba accelerat si parca „trinetul” este o realitate din ce in ce mai evidenta.
Gabi Miron a zis
Ironic este și faptul că acum trebuie să îți publici numele sau denumirea firmei în Politica de confidențialitate, lucru care te face mult mai vizibil celor care vor să îți afle nișele și micro-proiectele.
ice4you a zis
Pai si atunci, cu confidentialitatea ta, cum mai ramane treaba? Sau tu, daca ai un site, nu mai ai dreptul la asa ceva?
Gabi Miron a zis
Se pare că nu prea mai ai acces la așa ceva atât timp cât procesezi date personale. Desigur, doar în teorie.
ice4you a zis
Adica … daca eu „procesez date personale” (strict in viziunea lor) … nu mai am aceleasi drepturi cetatenesti la intimitate ca si toti restul? Pai daca ajungem aici fie si in teorie, avem de a face cu o aberatie juridica si o incalcare directa a drepturilor la viata privata, de aceea faza aia cu numele care trebuie sa apara acolo este dedicata doar firmelor nu si persoanelor fizice daca respectivul blog apartine unei persoane fizice.
Oricum, la cum arata treaba, GDPR’ul in idioata formula actuala cred ca are zilele numarate la cate controverese datorita abiguitatilor astora jurudice a reusit sa iste la doar cateva zile dupa aplicare.
Marius Cucu a zis
Atât timp cât nu ai date personale n-ai avea de ce să ai treabă cu așa ceva.
Daniel H. a zis
Acuma vor apărea tot mai multi experți gdpr.
ice4you a zis
Deja nu mai ai loc de ei …
vasile a zis
Multora le-a parut ca internetul este un paravan, treaba asta se cam termina in timp, era de asteptat sa se reglementeze multe, chestie de securitate. Directia e clara, vor avea prioritate aia cu domeniu Secure, identitate verificata pe persoana fizica sau juridica, SEO pe real, scrii daca stii pe bune si ai ceva de spus, iar daca bagi din burta te inscrii la beletristica si basme, nu review-uri despre televizoare si alte cele pe care nu le-ai vazut in viata ta pe real.
Marius Cucu a zis
Nu știu, dar eu mă bucur că există și că băieții fac treabă cu asta. Eu am fost fraierul de serviciu care a tras să facă lucrurile cât s-a putut de bine și monetizarea e din ce în ce mai dificilă.
Cu cât se închide robinetul „relativ” independent, cu atât lucrurile vor depinde de alții și se „va strica internetul”.
Dar aici nu vorbesc despre autenticitate, ci despre faptul că Google pune un paravan între cei care fac conținut și utilizatorul final.