Am fost in seara seara asta la Prahova Blog Meet editia 6, invitat de John.
Multe discutii, multi s-au contrazis, multi s-au laudat, s-a incercat sa se propuna cate-un proiect, dupa parerea mea, nimic concret, doar pseudo-socializare…
Insa nu despre asta vreau sa vorbesc, daca va intereseaza exact ce a fost pe ordinea de zi puteti sa dati un search mic pe Google si veti gasi, mai mult ca sigur, la ceilalti mai multe detalii.
Vreau sa vorbesc despre ideea lui Gabi prin care incearca sa-si promoveze in online carciuma deschisa recenta.
Si cum promovezi carciuma ieftin, dar sigur?
Te oferi gazda pentru Blog Meet si ai asigurate 15-20 articole despre carciuma, locatie.
Intr-o cautare rapida dupa numele si adresa terasei pe Google sunt in jur de 30 de articole in care se face reclama la carciuma…
O sa revin putin la ce s-a discutat in seara asta, adica „cum sa fac bani din blog?„.
Pai daca facem un calcul rapid:
daca terasa ar fi platit un 20 E pentru un advertorial pe fiecare dintre blogurile pe care s-a postat locatia s-ar fi ajuns la un 3-400E, el ce a facut?
a pus cateva pahare de bere din partea casei si..cam atat.
Cam asa face un om cu cap bani pe spatele inocentei blogarilor…
Costinel a zis
Daca pe om la dus capul. Bravo lui.
Pato Basil a zis
macar voua va dat ceva din partea casei:D la primul meu blog meet nici macar un „Bine ati venit, stimate blogger!” hahah
waven a zis
Dacă te interesează, află că niciuna din gazdele precedentelor blogmeeturi nu a făcut ce-a făcut Gabi aseară. Nimeni nu a dat niciodată nimic gratis bloggerilor la vreun blogmeet. Și au fost vreo 10 locații diferite până acum!
ghimpele a zis
Intr-adevar, Gabi merita din plin sa aiba acele 30 de articole despre localul sau. A oferit totul gratis pentru bloggeri. Nu am mai vazut tipi care sa faca asta.
Marius Cucu a zis
Cred ca ati pierdut esenta articolului. Asta nu e articol sa-l atac pe Gabi(ne stim de ani buni de zile).
Eu am aratat cum un om care stie sa faca reclama gratuita pe spatele bloggarilor.
Florin a zis
Daca il duce capul, bravo lui!
Bogdancojo a zis
Reclama este reciproca … bloggarii promoveaza terasa si acesta promoveaza bloggarii care stiu sa aprecieze o gazduire de calitate si scriu despre acest lucru.
Marius Cucu a zis
Reciproca? Eu nu cred ca este asa, cu ce ne-am promovat noi astia 20 de oameni care am fost acolo?
In alta ordine de idei, ce relevanta au 20 de vizite?:)
Pato Basil a zis
eu zic ca ii bine c-o dat si o bere din partea casei, decat nimic! plus ca daca are facebook ar putea face rost de lista cu bloggeri sa sa publice acolo un comentariu ca a avut loc un blogmeet la localul sau si sa va insire pe toti!
waven a zis
20 nu este egal NICIODATĂ cu 0! Sunt 20 x 50 (cititori diferiţi ai fiecărui blog) = 1000 de oameni x 1% (un reach minim) = 10 clienţi (care nu vor veni niciodată singuri la un restaurant) x 3 = 30 de meniuri. Şi dacă înlocuieşti 1% cu 2/3/5% ?
gabi a zis
Am citit la prima ora…interesant si un punct de vedere. Se poate asa ceva dar nu in blogosfera ploiesteana…am si raspuns la äla de ganduri si numai” al meu….
Marius Cucu a zis
Ti-am citit articolul, dupa cum spuneam mai sus, iti stiu experienta, parintii, poate mai bine decat toti care au fost la masa aia, ideea de baza nu a fost sa dau in tine sau in carciuma…totul a plecat de la faptul ca la intalnire s-a incercat monetizarea blogurilor.
Eu aici am prezentat cum tu, om de marketing, ai reusit sa obtii cateva articole despre carciuma ta foarte simplu.
Am editat numele tau complet ca sa se inteleaga inca o data ca nu fac referire la persoana.
Mihaeladm a zis
Marius parca te numesti, nu?
Am citit si ieri posterea ta si m-am abtinut, dar vad ca insisti.
1. – capacitatea de a castiga dintr-un blog e foarte redusa
2. – capacitatea de a influenta printr-un blog e si ea la fel, redusa
(ma rog, daca nu cumva esti dintre cei ce cred ca Mubarak a fost dat jos cu revolutia facebook-ista)
Sunt tare convinsa ca mai castigati am iesit noi cu cate o bere/tuica decat restaurantul cu pricina in urma vorbelor noastre.
Mie una mi s-a parut un gest frumos, desi recunosc, nu-mi plac lucrurile gratuite.
Cu ce ne-am promovat noi astia 20 care am fost acolo?? Adica scuze, omul care a dat bautura trebuia sa ne si promoveze?, ca n-am priceput.
Uite, tu de pilda te-ai promovat obtinand multe comentarii pe o postare in care, in loc sa multumesti, te-ai ofticat pe castigul iluzoriu al altuia pe seama ta.
Sper sincer totusi ca te-am inteles cu totii gresit si ca nu asta ai vrut sa spui, fiindca altfel e un caz haios de „nu face un bine, ca ti se va reprosa”.
Haotik a zis
Uite iti propun un experiment. Eu iti garantez ca daca primesc pe mail o cerere de advertorial si mi se ofera 20 de euro nici macar nu ma obosesc sa dau reply cu „Nu ma intereseaa, multumesc”
Dar te inviti pe tine, sa gasesti un client care sa cumpere la mine pe blog un advertorial pentru 20 de euro. Sa vedem daca esti in stare. Si daca pentru blogul meu nu gasesti un client cu 20 de euro atunci pe celelalte 15 bloguri nu vei gasi niciodata pe cineva sa dea 20 de euro pe un advertorial, sunt vreo 5 care fac exceptie.
Deci sa te vad gasesti un client. Si nu poti fi tu clientul.
Marius Cucu a zis
Am articole pe blog, fara link, dar cu referire care produc LUNAR mai mult de 20 E + alte beneficii.
Nu cunosc traficul sau cat de mari sunt celelalte bloguri, nu am niciun interes sa fac asta pentru ca eu am bloguri de nisa…doar mi-as pierde timpul aiurea.
Vlad a zis
Super tare idea de promovare, practic cu un pic de offline castigi foarte mult online.
Adrian a zis
Mie sincer mi se pare o idee super. A profitat de o sansa atata tot. Daca se va face la Arad vreun meeting de genul, ma gandesc sa intermediez cumva 🙂
Anicuta a zis
Intr-adevar o metoda foarte buna de promovare,mai ales de cand se tot schimba regulile de SEO.