La începutul anului trecut scriam despre faptul că SEO devine tot mai greu. Așa s-a și întâmplat. Articolele au devenit tot mai bibilite, Google a făcut o treabă frumoasă și nici nu mai trebuie să fii cel mai tare din parcare ca să ai un articol bun.
În plus, te penalizează dacă ai titlul spammy, dacă ai articolul ultra seo optimizat, dacă îl trimiți în pagini aiurea sau chiar poate să considere irelevante link-urile din advertoriale.
Practic, poți să urci în Google scriind bine, pentru cititorii tăi. Ușor, ușor, Google se transformă și va înțelege tot mai bine ce fac utilizatorii, ce caută utilizatorii pe internet. Nu uitați: ei au Google Chrome, Google Analitycs, Google Adwords, 3 servicii foarte puternice. E o chestie de timp până când Google nu va mai „ranka” după cuvinte cheie.
Pentru cei care nu fac PPC și nu sunt interesați de anunțurile din partea celor de la Google probabil că nu au sesizat foarte mult că Google a renunțat la o parte din reclamele acestora. Cele din sidebar nu vor mai apărea.
În schimb, în loc de 3 anunțuri poziționate sus, vor apărea 4. Asta înseamnă că cei fără adblock vor fi tentați să dea click pe primele poziții.
Probabil că modificările acestea sunt datorită faptului că lumea stă online, din ce în ce mai mult, de pe mobil.
Google este un business. Vor să facă bani ca oricine altcineva. Probabil că, în timp, vor apărea 5 poziții de reclame sau 6 poziții.
Ce înseamnă asta?
Înseamnă că pozițiile pentru cei care nu investesc în promovare, în Google Adwords, vor fi tot mai reduse. Și așa, statistica ne arată că utilizatorul nu trece de prima pagină, așa că noi cei care nu avem conținut promovat nu vom mai avea un lucru simplu de făcut.
Probabil că promovarea se va face tot mai mult cu ajutorul rețelelor de socializare. Ele ar fi cam singurele ce vor aproape de noi. Nu pentru că nu vor dori să facă bani, ci pentru că se luptă pentru supremație cu Google.
Eu zic că va conta tot mai mult influența blogului și omului din spate.
Pe de altă parte, ușor, ușor, va trebui să luptăm și cu cei care cred că orice articol e plătit, că nu poți avea o părere decât dacă pupi în fund o firmă sau alta. Dar ăsta este un alt subiect…
Andrei a zis
Ai schematizat bine cam tot, vis a vi de ultima frază, e veșnică situația și hateri vor fi mereu.
Hapiuc Robert a zis
Am observat si eu ca este greu sa gasesti balanta intre blog, seo si castig din blog.
Adica iti place sa scrii, oamenilor le place sa ce scrii dar daca scrii 3 articole pe zi inseamna ( poate ) 4 ore pierdute pentru care nu te plateste nimeni, deci trebuie sa si monetizezi. Daca monetizezi este posibil sa afectezi cititorii actuali, dar asta este.