Am văzut pe boardingpass un articol despre bagajele din avioane, apoi am căutat mai multe informații. Doar profit mai dă știrea, însă sunt ceva lucruri neclare în proiectul ăsta de lege.
Se pare că vor să reglementeze bagajele din avion. Nu știu exact forma, dar pare că vor să includă în prețul biletului un bagaj mic de mână, de 55 cm x 40 cm x 20 cm și să fie totul inclus în prețul biletului.
- Citește și: Mi-am luat rucsac nou: Osprey Farpoint 40
- Citește și: Am luat bilete de avion la 0.99 euro
În mod normal, asta înseamnă că sunt 43 litri de bagaj, adică dacă ne raportăm la Wizz e fix bagajul cu plată.
Apropo, nu știam că au ilustrat așa, ca bagaj cu plată să fie trolley bag. Acum înțeleg de ce sunt luați instant la ochi aceștia.

La Ryanair pare că sunt dimensiunile asemănătoare.

Bine, nu sunt dimensiune în oglindă, dar nu știu dacă a stat cineva cu metru la intrarea în avion. Există toleranță.
Dar dacă vor să te „oblige” să ai bagaj de 10 kg oamenii vor profita și vor alege asta. În configurațiile actuale, mai ales la low cost, nu cred că e posibil. Adică dacă un avion este plin, cu siguranță o să fie loc pentru ca bagajele de 10 kg să încapă în avion. Probabil că ar trebui să mai ducă din ele la cală. Cred că pe la Lufthansa se mai întâmplă asta: oamenii vin și întreabă: „nu vreți să vă punem gratuit la cală?!”.
De fiecare dată am zis nu pentru că mi-aș pierde o grămadă de timp la ridicare.
Pe de altă parte, înțeleg că ar fi proiect românesc. Pentru Tarom? Nu sunt low cost, deja includ… Nu știu exact pentru cine ar fi proiectul ăsta că în pandemie a fost haos cu Wizz și Ryanair, iar ai noștri țipau că n-au putere să reglementeze pe cei din afară.
Nu știu pe ce aeroport la bagajul de mână de 10 kg te puneau să-l verifici într-o cutie și dacă nu intra… plăteai pentru el…
Au fost mai multe anul ăsta, dar la cel de 8kg.
Încă o știre pe subiect aici. Se pare că despăgubirile vor fi automate, dar până la implementare mai este un pic.