Presa, în perioada asta, o duce rău. Am văzut-o că vine, dar n-am crezut că se va accentua atât de repede și nu în toate zonele.
Într-un fel sau altul Google reușea să mențină o linie de plutire prin search-ul lor. Odată ce se schimbă paradigma tremură și site-urile de la noi. Și tot ce ține de presa text, nu doar tech, așa cum zice Radu aici, o duce rău.
Nu de bine și-a mutat G4Media influențele, dar sunt corecții în multe locuri. Redacții mici, de 4-5 persoane, nu atât de mari ca G4. Chiar mă uit la ce știri vin zilnic și calitatea lor scade tot mai mult. OK, cele de administrativ și economice rămân în picioare, în rest… pare că nimic nu mai e interesant. Util.
Și o să fie indirect rău pentru cei care încă mai consumă, ba chiar și pentru AI-ul care tot ciordește conținut. De unde să-și ia sursele, doar de pe Reddit?
Dacă anul va trece cu toată media de acum… o să fie bine, dar nu cred. Pe la colțuri se aud restructurări acolo unde sunt salarii decente, unde-s la minim pe economie s-ar putea să se mai târâie.
Pe de altă parte, se cere foarte mult video. Acolo ai nevoie de mai multe resurse ca să produci conținut. Nu știu în ce măsură cei de pe text se vor putea reprofila. Nu știu în ce măsură se va putea urmări atât de mult conținut video. Părerea mea este că… nu o să fie atât de mult urmărit.
Vin vremuri!
Dar da, e utilă o corecție, e mult prea puțin conținut junk. Să vedem cât de mare o să fie!
Asteptăm cu nedisimulat interes reapariţia următoarelor publicaţii:
„Pămîntul Străbun”:
Una dintre publicațiile principale ale Mișcării Legionare, care servea ca un instrument de propagandă și difuzare a ideologiei.
„Cuvîntul Credinței”:
Un alt ziar important, care promova ideile religioase și naționaliste ale legionarilor.
„Libertatea”: (ăsta deja există)
O publicație care folosea un limbaj mai radical și incitant, reflectînd orientarea extremistă a Mișcării Legionare.
„Buna Vestire”:
Un alt ziar cu un pronunțat caracter religios.
Nu cred că genul asta de ziare depindeau de Google, de performanță și de afișări, ci doar de prăjeala unora.
Încă o idee aici.
Mie nu-mi place ideea de acolo, care de altfel e generală pe internetul românesc: susține și ajută că vai, nu se poate. Numai 5 euro pe lună înseamnă aproape jumătate de Netflix, iar de la Neflix știu ce primesc – un catralion de filme și seriale. De la Pressone ce primesc? păi niște știri mai bune ca ale altora, dar care n-o să mai poată fi dacă nu susțin.
Văd că nici ăștia tineri de la noi nu vor să înțeleagă că un serviciu oferit înseamnă afacere, iar dacă vrei să acoperi costurile din încasări trebuie să ai o strategie, să-ți vinzi acel serviciu.
Sunt curios dacă s-au făcut sondaje (sau dacă nu, care ar fi rezultatul lor) legate de cât ar plăti cititorii pentru acces la diverse site-uri. Eu tind să cred că procentul celor dispuși să plătească e mic, iar numprul efectiv de plătitori va fi și mai mic. Poate sună cinic, dar aia e valoarea în bani a conținutului.
Apropo de tineri, pe tech nu văd să vină tineri din urmă. Chiar ziceam că suntem dinozauri p-acolo. Ori nu mai e interes, ori nu e rentabil…
Nu știu dacă ideea e general valabilă că sunt câteva business-uri care funcționează în online și cu donații. Recorder o duce bine, bine pe jurnalism, pe tech ZonaIT e super profitabilă, pe un pic de cancan media Pătraru are 1 milion de euro de investit. Toți au comunități mari de susținători. Poate da, conținutul e problema pentru restul.