Black Friday s-a încheiat cu recorduri. Unele pozitive, altele negative. Magazinele au vândut la prețuri tăiate, iar clienții au crezut că au făcut afacere bună. E posibil să prindă un preț bun, dar e posibil să nu fi fost nici reducerea cea mai mică din an.
Și aici sunt destul de mulți factori. Ce e de reținut:
- magazinele nu vând pe minus
- magazinele nu fac opere de binefacere
- magazinele trebuie să facă profit
- cursul euro/dolar + infrastructura contează enorm în prețul final
Totuși, marea problemă a online-ului și a aglomerării lui este că noile case de marcat sunt curierii. Iar de Black Friday coada pare a fi până la intrarea în supermarket…
Iar această coadă se mărește și se tot mărește… până se sparge și explodează. Salvarea a fost Easybox-ul, dar nici ea nu e chiar ușor de gestionat.
Cam asta s-a întâmplat și cu serviciile de curierat din perioada asta. Nimeni nu vrea să aducă angajați noi pentru o lună de zile, până la urmă oricât de idiot ar fi jobul nu poți să formezi instant „o aglomerare de oameni”.
Iar din ce am vorbit cu cei de pe zona mea: condițiile sunt de rahat, atât cele financiare, cât și cele de muncă. Mai ales când vorbim de cei care transportă electrocasnice mari.
Intermediarul ăsta este aproape inexistent în ochii clienților. Puțini injură serviciile de curierat, ci toată lumea injură magazinul.
Așadar, ce ar putea magazinele să facă pentru ca serviciile de curierat să fie mai bune?
Concurența nu știu cât de mult există dacă nimeni nu face față în perioada asta.
Vasile a zis
Curieratul la noi e de RAHAT, imi pare rau, nu vreau sa injur pe nimeni, e la gramada. Indiferent ca e un varf, cum a fost asta sau ca e august sau februarie cand nu cara nimic 😉 e tot aia… de ce pentru ca antrepenorul roman sau corporatiile externe care au preluat si concurenta 😉 ne considera niste fraieri din lumea a 3-a, e adevarat, nu va simtiti jicniti!
Uite eu am cumparat pentru baiat un hoverboard de BF, am ales sa-l iau personal, un prieten a luat a doaua zi cu livrare prin curier, erau acelaeasi preturi desi se terminase BF :))))))), ieri l-a primit, ambalaj terci, desi fara exagerare era impachetat de turul lumi, cred ca ce-a fost in depozitul ala, au tropait o turma de bivoli!!!! Am glumit, de fapt hoverboard-ul omului era si el terci si curierul era THE BEST OF ROMANIAN!
Deci urmatorul pas firesc, pentru o firma…. sa zicem ca eMag, ar fi sa-si faca propriul sistem de curierat 😉
vali a zis
Cred ca e o presiune nefireasca pe curierat – lumea cumpara de BF pentru pret, nu pentru a-i veni la nas marfa intr-o zi, doua, ca nu e Craciunul 🙂
Probabil o aplicatie tip route management / optimisation ar putea reduce din probleme in masura in care cumparatorii mentioneaza ora si locul unde vor fi cu siguranta pt livrare, eventual cu o alternativa sau chiar doua.
Marius Cucu a zis
Eu cred că e destul de greu de realizat așa ceva. La oraș poate că se poate, să zicem pe zona 0 sau chiar 1, dar pe zonele mai dificile… destul de greu.
alban cristian a zis
am luat ceva de la F64 (mag foto) si ei aveau ca obtiune sa aleg intre mai multe firme de curierat.si cred ca am ales bine pt. ca totul a fost ok.
Andrei Daniel a zis
Eu am comanda facuta la emag de bf cu livrare prin curier, data estimativa 18-27, azi am primis notificare, coletul a fost ridicat de curier. Avand in vedere faptul ca de la an la an, numarul de comenzi cresc, sunt de acord cu vali, cred ca ar aduce beneficii, nu stiu daca logistica e ceva pe care vrea emag sa se dezvolte.
Marius Cucu a zis
Poate că vor face și ei o firmă de curierat.
Bine, eu cred că Black Friday nu înseamnă doar eMAG, sunt o grămadă de alte magazine ce au vândut suficient de Black Friday.
Andrei Daniel a zis
Sunt convins. Am fost la flanco obor sa ridic un produs marti si era o nebunie de necrezut. Au vandut toti, dar cred ca grosul la facut emag. Aici nu vorbesc de bani ci numar de comenzi, implicit livrarile si aglomeratia fiecarui livrator.
Suzy a zis
Flanco tine tot de emag 🙂
Vasile a zis
Am inteles, marmota impachteaza rahat cu staniol si-l trimite cu FedEx 😉 , ziceam si eu, bieti curieri, orpsiti mai sunt :))))))
Leo a zis
La mine a venit mai devreme :))
dan loha a zis
tot ce am luat de bf de la emag a sosit la timp (adica monitoare), ce am luat de la CEL astept de 9 zile si nu a ajuns nimic. La telefon raspunde robotul zicand ca toti angajatii impacheteaza si nu pot raspunde.
Asa ca ma uit la monitoare si nu le pot folosi. Ele vin default cu cabluri DVI iar mie imi trebuie display port. Adaptoarele mele sunt de 9 zile pe drum. Degeaba emag a trimis in 3 zile ca CEL.ro nici dupa noua zile nu face nimic. Monitoarele fara adaptoare nu vor merge. Stau si ma uit la ele si ridic din umeri.
Suzy a zis
BF in Romania a ajuns sa fie doar cu numele, daca stai bine si analizezi preturile la ceea ce te intereseaza cu adevarat o sa afli, cu stupoare, cum creeeesc cu o luna inainte de BF si apoi pac! au reducere. Din pacate, asta e politica pe care vad ca o aplica emag-ul de cativa ani. Sunt si cateva magazine care chiar au avut reduceri dar tot nu au fost semnificative.
Referitor la curieri, am stat 9 zile dupa un colet.. Am fost mintita pe fatza ca nu am fost acasa, am fost mintita ca acel colet nici macar nu e la curier.. oh well, o epopee numita Urgent Cargus. L-am prins pe curier, pana la urma, si am fost si eu curioasa cumde altii (ex: fan curier) au reusit sa livreze colete in 2 zile si eu stau de o sapt+ si nimic. „Pai doamna, nu vor sa angajeze oameni, zic ca avem destui, daca vreau sa aduc pe cineva sa ma ajute imi spun sa-l platesc din buzunarul meu”. Cu alte cuvinte, managementul prost si nu doar in aceasta perioada. Dar, datorita pretului mic pe care il ofera, inca vor fi companii care vor apela la ei, fara a tine cont de scandaluri sau faptul ca X aduce coletul in 2 zile vs. Y care aduce in 10 zile.
Emil Calinescu a zis
Eu am o alta problema: de ce un magazin colaboreaza cu mai multe firme de curierat? Si invers.
Sa-ti dau un exemplu: Emag, ca-i cel mai mare magazin, colaboreaza cu vreo 5 firme. De ce nu colaboreaza doar cu FanCurier si gata? La ei e dupa noroc: fancurier, dpd, urgent cargus… La Evomag la fel. La altex la fel.
Eu as face contract de exclusivitate: emag lucreaza cu fancurier si doar cu ei, iar fancurier, pt ca nu poate onora atatea comenzi, colaboreaza doar cu emag.
E absurd ca toate magazinele online sa colaboreze cu toate firmele de curierat, de nu stii niciodata cine-ti va livra produsul. Da, nu poti sa-ti alegi: BAI, EU VREAU CA PRODUSUL MEU SA FIE ADUS DE FANCURIER.
Marius Cucu a zis
Lucrează cu 6 firme de curierat eMAG. Au făcut asta pentru că nu fac față.
Eu aș vrea să pot avea curier la alegere. Am înțeles că doar telefonic pot face asta…
Emil Calinescu a zis
De ce lucreaza cu 6 firme, iar firmele de curierat lucreaza, la randul lor, cu 6 magazine? Nu mai bine Emag ar avea o singura firma de curierat, Evomag alta si tot asa?
Matei Irinel a zis
Un nume mare precum eMag sau PC GARAGE ar putea avea propria flota de masini disponibila in 5-6 mari centre in tara, dar deh…
Marius Cucu a zis
Păi eMAG=PcGarage=FashionDays 🙂
Probabil că ăsta va fi următorul pas.
ice4you a zis
Aia nu se va intampla prea curand inspre deloc! Implica mult prea multa logistica si cheltuieli. Vor promova tot mai mult serviciul de ridicare directa din tot soiul de locuri gen Posta Romana.
Ciprian Lospa a zis
i see what you did there with „taiate”.
rivi a zis
de acord cu tine. dar e vreo firma în România care poate duce o firma de curierat în afara de emag?
Marius Cucu a zis
Din online, nu cred. Din offline, cred că sunt destui investitori care ar putea face asta. Doar să se dorească. 🙂