Cred că sunt printre primii oameni care s-a portat la Digi. Nici nu cred că era ANPC pe vremuri, nu aveam bine reglementări la ANCOM și așa mai departe. Eram rudimentari. Pe lângă asta țin minte că au fost probleme mari referitoare la portări. Pur și simplu, toată lumea mergea la ei, iar aceștia nu făceau față. Erau cozi imense, era birocrație mare. Țin minte că semnam o grămadă de documentație, o grămadă de hârtii.
Uite că vremurile au trecut și sistemul de portări s-a îmbunătățit. Nu e neapărat meritul acestora, ci a statului care a renunțat la birocrație, dar e de apreciat că nu mai stăm atât de mult timp la migrarea de la un operator la altul. Apropo, Digi sunt numărul 1 la portări conform statisticii de anul trecut.
Cât trebuie să așteptăm până un număr se portează spre altă rețea?
Portarea se face în maxim 3 zile lucrătoare și doar după ce portarea are toate elementele corect completate. În timpul acesta veți primi un număr provizoriu și abia după se va realiza portarea. Se poate face atât de pe cartelă, cât și de pe abonament. Totul este să se poată vedea datele de identificare de pe cartela SIM. Din păcate, tot mai multe telefoane sunt cu cartelă nanoSIM așa că e cam dificil de identificat și apar tot felul de greșeli.
La prepaid aveți nevoie de:
- serie SIM vechi și număr corect completat
La postpaid aveți nevoie de:
- adresa trecută ca în factura donorului(actualul provider), același nume, numerele de telefon corecte.
Trebuie să ajungem într-un punct de lucru Digi cu actul de identitate pentru a porta. Nu trebuie mers la fostul operator decât dacă aveți relații contractuale active. Mai nou, portarea se poate face și online. Dacă aveți abonament va trebui să știți vechiul cod de abonat de la Orange sau Vodafone, iar dacă sunteți cu SIM prepay va fi nevoie de datele de pe SIM.
radu a zis
Portarea la Digi e o chestiune de timp, alea 3 zile sunt de marketing. Cererea a fost făcută online pe 29.01, iar portarea cică se face pe 6-7.02 : https://imgur.com/a/ezC1Egl
Marius Cucu a zis
Oficial, sunt 3 zile, neoficial, uite că mai apar și situații care, cel mai probabil, nu depind de operator, ci de competiție sau chiar de BDC(sistemul național de portabilitate).
Nu încerc să acuz pe unii sau pe alții, dar oficial sunt 3 zile, neoficial, apar și situații ciudate.
Știu o situație recentă în care cineva a trebuit să porteze manual sute de SIM-uri tocmai pentru că alt operator a „insistat” să se treacă telefoanele pe cartelă cu o taxă de SIM înainte de a se face portarea, pentru a nu se lucra automatizat.
Nu știu dacă e cazul tău aici.
Andrei Bucur a zis
Sunt 3 zile, ce vad eu aici e o chestiune ce nu tine de operator. Sunt 3 zile de la data acceptare pana la finalizare. Nu de cand se introduce cererea pentru ca un client poate nu da datele corecte iar donorul o respinge automat. Pana cand toate datele nu sunt corecte iar statusul e acceptat, portarea nu intra pe flux.
Daniela a zis
Am făcut o cerere de portare pe 2.02.2023 din telekom în digi și pe 9 sa făcut portarea în intervalul orar 13:00, 18:00,dar, marea problemă e ca a trecut mai bine de 24 de ore și eu tot nu am semnal la noua cartela! As vrea sa știu care ar fi problema!! Mulțumesc!
Marius Cucu a zis
Restart la telefon sau măcar mod avion s-a dat?!
Dacă nu, cel mai bine ar fi să sunați în Call Center și vă vor rezolva, probabil s-a agățat undeva.
Daniela a zis
Mulțumesc pentru răspuns! Voi suna de pe un alt telefon la Call Center!
Andrei Bucur a zis
Sunati la call center, se poate intampla ca numarul sa ramana intre retele. Acolo va preia sesizarea si se da mai departe, eventual se cer lamuriri intre operatori.
Marius Cucu a zis
Acum să sperăm că doamna are și cu ce să mai sune în Call Center.
Andrei Bucur a zis
Poate suna si de pe telefonul unui vecin ca se face identificare client :p
Galos a zis
Io m-am portat după 2 zile sa portat nru dar nu mă poate suna nimeni din alta reteaua
Alexandru a zis
Salut,
Trebuie sa plec din tara si am facut cerere de portare pe 8 si nici pana astazi 13 nu s-a facut portarea.Cum pot urgenta portarea lor,am sunat fara niciun rezultat.In plus pe noile cartele nu pot activa nici roamningul de date si nu inteleg de ce
Andrei a zis
Suna in CC, e posibil sa ai o problema in portabilitate. Roamingul il activezi tot din CC.
Alexandru a zis
Salut Andrei,
Pai am spus ca am sunat in call center dar ei spun ca nu stiu nimic 🙂 doar ca ma pot ajuta cu urgentarea portabilitati.Imi spun ca e o cerere deschisa dar nu are o data de portare 🙂 …
Andrei a zis
Ai cerere nefinalizata, ai lasat-o agatata din DigiCare. Am dat catre un coleg local sa te ajute.
Alexandru a zis
As fi recunoscator daca m-ar putea ajuta ? .Eu am acasa cartelele cu numere provizorii nu cred totusi ca e agata cererea atat timp cat cartelele le-am putut ridica
Andrei a zis
Era agatata, nu ati finalizat portarea din digicare. Cartelele de acasa sunt functionale. In momentul in care pica semnalul pe cele actuale de la ceilalti provideri, atunci le bagati pe cele digi in telefon.
Alexandru a zis
Ati identificat asta? Ma puteti ajuta cu portarea va rog din suflet… e destul de urgent,plec din tara si am
Nevoie de roamning
Marius Cucu a zis
Da, i-am dat eu datele ca să fie procesul mai rapid.
Alexandru a zis
Ok,multumesc mult de tot.Apreciez ???.
Aveti idee cam cat timp mai dureaza portarea?
Andrei Bucur a zis
V-am raspuns in privat si o sa va urmaresc portarea pana la finalizare, astfel sa puteti pleca linistit in strainatate.
Alexandru a zis
Salutare,
Am primit mesajul.Multumesc mult,mi-ati fost de mare ajutor sa va dea Dumnezeu sanatate!
???
Recomand cu incredere,dupa 15 telefoane in CC la DIgi si nicio rezolvare,cheia era chiar aici sub nasul meu.
Andrei Bucur a zis
Ma bucur ca s-a rezolvat.
Marian a zis
Salut,am si eu doua cereri de portare din data de 14 Martie .La fel ca si la Alexandru,sun la Call center si mi se spune doar ca cererile sunt deschise si trebuiesc preluate.Curios ca s-au miscat repede si mi-au trimis numerele provizorii iar in contul meu my digi apare ca am abonamentele cu numerele provizorii.Mentionez ca totodata cu portarea am comandat si telefoane.Sa fie asta motivul?Daca m-ar puta ajuta si pe mine cineva cu ceva detalii mai concrete as fi recunoscator.Multumesc !
Andrei a zis
Salut, telefoanele se livreaza dupa efectuarea portarilor daca au discount la portare.
Daca portarile au fost efectuate prin Digicare, au ramas in stadiul tiparit pentru ca nu aveai sim-urile noi, nu aveai seriile si numarul de inlocuit.
Mergi intr-un magazin Digi cu cartelele noi si factura/seriile celor vechi (cele pe care le doresti portate) sa iti finalizeze portarea.
Marian a zis
portarile le-am facut din contul meu my digi.Deci trebuie sa ajung la un sediu?
Pentru ce mai sunt serviciile on-line daca trebuie sa umblam pe la usile lor?Daca voiam asa,faceam de prima data totul in magazin.Nu am chef sa vad fete plictisite.Mai astept saptamana asta si daca nu imi bag picioarele in ea portare.Mai am 2 abonamente la digi din 2018.Am si internet fix.Chiar nu am chef de umblat pe drumuri daca se specifica destul de clar ca se pot face si on-line.Multumesc pentru raspunsul promt si pentru informatii !
Andrei Bucur a zis
Ti-a sugerat sa mergi in magazin pentru a solutiona mai repede. Cele 3 zile se aplica in zile lucratoare si de la data finalizarii portarii. Tu cand ai primit sim-urile? Banuiesc ca nu ai 3 zile lucratoare inca. Abia acum cu primirea sim-urilor, se pot lega intre ele si poate fi pusa portarea pe flux.
Marian a zis
“Portarea se realizează la data convenită între abonat și furnizorul de servicii. De regulă, portarea are loc în a treia zi lucrătoare de la depunerea cererii ‘Text preluat de pe site-ul Ancom.Ar fi fost corect sa fim anuntati macar asa preconizat intre data de si de.Asa asteptam si iar asteptam .La call center nu stiu decat sa zica :”e in asteptare”.Asta stim si noi.Pentru ce mai sunt pusi acolo ?Daca ei nu stiu ,eu nici atat.Ei au acces la informatii.In fine…..Cat despre cei care am vorbit aici,aveti toata stima.Multumesc pentru incercarea de a ma ajut.a
Sorin a zis
Portarea unui numar de telefon fix sau mobil se poate realiza în maxim 3 zile lucratoare de la data depunerii cererii de portare. In situatia in care portarea unui numar de telefon necesita instalarea unei linii telefonie fixe termenul se poate prelungi pana la maxim 30 de zile lucratoare.Ba mai mult de atat au obligatia de a alege impreuna cu beneficiarul data la care se face portarea .Aceasta fiind maxim a 3 a zi lucratoare.Doar beneficiarul poate alege o alta zi dar nu mai mult de 25 de zile lucratoare.Restul sunt doar abuzuri care trebuie reclamate la Ancom.Doar asa vor fi responsabili pe viitor pentru a-si respecta termenele.
dan a zis
Buna ziua,
Poate cineva de aici sa-mi spuna daca se mai percep taxe de penalizare la rezilierea contractului cu un operator de telefonie mobila (vodafone)?
Multumesc!
Marius Cucu a zis
Dacă mai ai contract activ cu telefon cumpărat ar trebui să îl plătești. Trebuie citit contractul tău, doar tu știi exact ce ai semnat.
Dan a zis
Multumesc pentru raspuns!
In afara de abonament, nu mai am nimic de la ei.
Marius Cucu a zis
Abonamentul este în perioadă contractuală?
Dan a zis
Da, abonamentul este in perioada contractuala.
Pont Alexandru a zis
Bună seara, număr portat din Vodafone în DiGi, portarea s-a finalizat miercuri 13.09 ora 18, toate merg ok-ish, dar nu primesc nici un SMS de verificare cod pentru conturile mele. Pot trimite SMS, pot primi de la persoane, dar nu primesc niciun SMS verificare, cei de la call center, de la tehnic mi-au revizuit sesizarea și spun că totul este in regula la ei, la mine e problema. Telefon nou 5g desigilat in fata mea odată cu cartela noua portată. Am incercat toate posibilitățile posibile și imposibile, sunt hotărât să merg înapoi la Vodafone, am pierdut accesul la achizițiile mele și sunt disperat. Incercat 5g, 4g, incercat SIM in alte telefoane, la fel aceeași problema… sunt disperat! Nu mă ajuta nimeni. Vă rog din suflet, dacă aveți capacitatea și sufletul, dacă vedeți acest mesaj disperat, vă implor, ajutați-mă dacă puteți, vă rog enorm. Nu îmi permit riscul de a pierde toată munca mea din cauza unui număr de telefon. Număr Digi portat este 0732152938 pe contractul logodnicei mele.
Vlad Ticiu a zis
Buna ziua, am o portare de pe data de 12.04.2023 si nici pana azi nu pot primi apeluri din alta retea, doar sa apelez eu.cum se poate rezolva cat mai urgent asta? Mentionez ca am doua numere de tel portate si pe nici unul nu merge.
Cristian a zis
Salutare,
Ai rezolvat? Am si eu aceeasi problema.
Multumesc.
Marius Cucu a zis
De pe ce rețea v-ați portat? Cumva Orange? Din ce înțeleg, sunt peste 1500 de portări cu probleme din rețeaua celor de la Orange. Sunt discuții între operatori pentru rezolvare.
Andrei a zis
La fel e si la mine. Aseara trebuia sa fiu portat, inca nu pot fi sunat. (Portare din Orange)
Marius Cucu a zis
Din ce am înțeles, sunt vreo 2000 de persoane cu problema asta. Se lucrează între Orange și Digi pentru problemă.
Andrei a zis
Trebuia sa ma plang pe net. Au inceput sa-mi vina SMS-uri si apeluri si din Vodafone. Din Orange inca tot nu pot primi nimic (aceeasi situatie cu portarea din Orange in Digi).
Marius Cucu a zis
Păi ajută un pic „plânsul” pentru că blogul e monitorizat și oamenii văd problemele mai repede. 🙂
Maria B a zis
Buna! Ieri mi s-a facut portarea, am semnal, pot suna, dar nu pot fi sunata. Am sunat si la call center si mi s-a spus ca mai dureaza, dar sunt curioasa cat, deja mi-au fost anulate niste comenzi pentru ca “n-am raspuns” la telefon si nu mi se pare ok situatia..
Nicolae Adelin a zis
La fel patesc si eu, am fost portat ieri din Orange in Digi, dar nu pot fi sunat din alte retele si nici sms nu pot primi
Muntean a zis
Salut.Am facut si eu portarea din reteau Telekom dar nu pot fi sunat.Cum as putea rezolva problema?
Ana a zis
Am portat un număr de la Vodafone la digi ,au trecut trei zile lucrătoare și cartela nu are semnal și nu merge,ea este a soțului care a plecat pe comunitate și nu are net,minute nimic ,ce este de făcut
Marius Cucu a zis
Păi după portare s-au activat serviciile de roaming?
Ana a zis
Nu apare nimic,apare doar ca nu este semnal ,datele Nu merg ,sa sune sau sa fie sunat Nu poate
Marius Cucu a zis
Păi dacă nu mai este în țară trebuie activat roaming de pe telefon și opțiunea de pe site-ul digi. Ori sa sunați din țară în call center sa activeze ei.
Ana a zis
Pai și dacă apare lipsa semnal și nu poate sa fie sunat,poate sa activeze și cum sa activează?
Marius Cucu a zis
Sunt mai multe opțiuni. Online, din contul digi, din call center sau numere scurte https://mariuscucu.ro/activare-roaming-digi/
Ana a zis
Pai din telefon nu poate sa dea are lipsa rețea
Marius Cucu a zis
E normal să nu aibă semnal dacă a plecat din țară fără să activeze roaming.
Ana a zis
Mai ales ca plecat nu are cartela nu are nimic..a dat și resetare la telefon și tot tot lipsa semnal ii apare
Marius Cucu a zis
Trebuie să se conecteze pe un WiFi pentru a putea face asta sau să sunați în Call Center din România.
Irina a zis
Eu am depus online cerere de portare de pe Telekom cartelă la abonament Digi. Cererea a fost depusă în data de 26 mai, iar azi 31 mai am primit sms că portarea se va efectua în data de 8 iunie, în intervalul orar 13-18. În data de 8 voi pleca din țară, iar numărul provizoriu nu are inclus roaming de date. Durează destul de mult portarea, dar sper să nu mă trezesc că nu am semnal în roaming sau cine știe ce alte probleme.
Marius Cucu a zis
Aveți cont Digi în momentul ăsta? Pe site?!
Irina a zis
Da am.
Marius Cucu a zis
Atunci dacă nu se activează până pe 8, o să te loghezi pe un WiFi și activezi Roaming internațional din contul de Digi sau rogi pe cineva din țară, apoi restart la telefon. By default, abonamentele vin cu setarea dezactivată. (opțiunea este la Serviciile mele / Mobil / Roaming internațional)
Irina a zis
Da. Am văzut că apare opțiunea asta. Sper să nu am vreo problemă atunci cu activarea sau cu semnalul. Oricum, nefericită suprapunere a datei portării cu cea a plecării.
Marius Cucu a zis
Nu ar trebui. Totul este să se respecte data de portare.
Nicolae Adelin a zis
Salut, am fost portat ieri din Orange in Digi, dar nu pot fi sunat din alte retele si nici sms nu pot primi, cum a fost rezolvata problema, am citit destul de multe situații asemănătoare.
Florentina Iancu a zis
Salut, am facut cerere de portare pentru portarea numarului de tel fix de la Orange in reteaua Digi pe 1 august, iar pe 11 s-a montat firul catre reteua Digi. Ieri 21 august s-a facut portarea iar acum nu mai functioneaza nici numarul vechi, nici cel temporar. La apeluri spune: Post telefonic deranjat temporar. Puteti va rog mult sa verificati daca s-a facut portarea corect? Multumesc!
Andrei Bucur a zis
Trebuie sa apelati la call center, ei pot vedea exact ce s-a intamplat iar daca portarea este ok, pot trimite o echipa tehnica la locatie
Florentina Iancu a zis
Multumesc mult! La ce numar pot suna la CC din strainatate? Cel cu 016 2211800 nu functioneaza.
Marius Cucu a zis
Numărul este 0040 33X 400 401 din Canada. Unde este X aveți numele județului. De exemplu, pentru Iași avem așa: 0040 332 400 401. Oricum, ar trebui să vă rezolve problema de pe orice județ.
Florentina Iancu a zis
Multumesc mult! Si pentru Bucuresti ce pun la X?
Marius Cucu a zis
Iată aici toată lista disponibilă la ei pe site. Sunt aceleași foste prefixe încă de prin 1995-1996.
Florentina Iancu a zis
Multumesc mult de raspuns si de detalii!
Florentina Iancu a zis
Am sunat in call center si echipa tehnica a rezolvat. Acum tel functioneaza normal. Probabil era ceva din servere. Inca odata multumesc de ajutor si detalii!
Marius Cucu a zis
Cu drag. Zi faină!
Ana a zis
Bună
Cartela de la digi provizorie are opțiune,net ceva ?
Marius Cucu a zis
Nu se mai pot lua cartele la Digi, au renunțat la ele de vreo 2 luni de zile.