Cred că sunt printre primii oameni care s-a portat la Digi. Nici nu cred că era ANPC pe vremuri, nu aveam bine reglementări la ANCOM și așa mai departe. Eram rudimentari. Pe lângă asta țin minte că au fost probleme mari referitoare la portări. Pur și simplu, toată lumea mergea la ei, iar aceștia nu făceau față. Erau cozi imense, era birocrație mare. Țin minte că semnam o grămadă de documentație, o grămadă de hârtii.
Uite că vremurile au trecut și sistemul de portări s-a îmbunătățit. Nu e neapărat meritul acestora, ci a statului care a renunțat la birocrație, dar e de apreciat că nu mai stăm atât de mult timp la migrarea de la un operator la altul. Apropo, Digi sunt numărul 1 la portări conform statisticii de anul trecut.
Cât trebuie să așteptăm până un număr se portează spre altă rețea?
Portarea se face în maxim 3 zile lucrătoare și doar după ce portarea are toate elementele corect completate. În timpul acesta veți primi un număr provizoriu și abia după se va realiza portarea. Se poate face atât de pe cartelă, cât și de pe abonament. Totul este să se poată vedea datele de identificare de pe cartela SIM. Din păcate, tot mai multe telefoane sunt cu cartelă nanoSIM așa că e cam dificil de identificat și apar tot felul de greșeli.
La prepaid aveți nevoie de:
- serie SIM vechi și număr corect completat
La postpaid aveți nevoie de:
- adresa trecută ca în factura donorului(actualul provider), același nume, numerele de telefon corecte.
Trebuie să ajungem într-un punct de lucru Digi cu actul de identitate pentru a porta. Nu trebuie mers la fostul operator decât dacă aveți relații contractuale active. Mai nou, portarea se poate face și online. Dacă aveți abonament va trebui să știți vechiul cod de abonat de la Orange sau Vodafone, iar dacă sunteți cu SIM prepay va fi nevoie de datele de pe SIM.
Alexandru a zis
Buna seara!
Am cerut portarea la Digi miercuri pentru 4 numere din Vodafone. Mi-au dat cartelele, iar astazi, 21.09, in jurul orei 13:00 cartelele vechi nu au mai mers. Dupa ora 19:00 am incercat cartelele noi, insa pe toate cele 4 am urmatoarele probleme, similare cu ale dumneavoastra:
– nu pot primi SMS-uri de la “numere scurte”. 2 Factor Authentication nu imi merge pentru niciun cont: aplicatii bancare, Google, VPN de la munca (Microsoft), etc.
– iMessage si FaceTime nu functioneaza. Scrie “Waiting for Activation”.
– in Settings -> Mobile Data -> Mobile Data Network nu am niciun fel de setare. La Vodafone stiu ca se completau automat.
Am incercat sa restartez telefonul, sa scot cartela, sa resetez setarile de networking ale telefonului, mod avion, etc. Nu ajuta nimic.
Marin Milica a zis
Am portat o cartela de Vodafone la Digi cu același Nr dar mi sa dat o cartela și pot vorbi de pe ia cate zile este valabilă până se porteaza pe acel Nr vechi
Arjocu Spiridon a zis
Am avut contract la digi pina în Decembrie 2023,si am portat la Telecom dar nu am semnal bun pe telefon doresc portare din nou la Gigi