Mă uit un pic la trendul care mișună de ceva timp pe internet. Mai toți cei care fac stand up au acum podcast, mai toți influencerii fac treaba asta pe internet.
Nu e ca și cum e ceva nou, nemaivăzut, dar e amuzant că vechile talk show-uri de seară, de pe televiziunea analogică au ajuns să fie numite podcast.
Practic, au luat o pauză emisiunile de pe TV și au ajuns ușor, ușor pe internet, pe Youtube.
Ba chiar unii copiază formatele de pe TV ce se făceau cu puține resurse.
Nu aș zice că e ceva rău în asta, dar e frumos cum se ambalează lucrurile. E clar că treaba asta cu TV-ul tradițional va scădea odată cu trecerea timpului. Poate că vom avea show-uri mari acolo sau poate mai toți se vor muta pe online.
Și TV-ul nu o să moară, ci o să se schimbe forma de distribuire a conținutului. Nu mai aștepți după el decât dacă ești fan înfocat, dar poți să-l vezi, mai târziu la orice oră. Ah, iar diferențele majore vor fi că vom avea conținut tot mai ușor de făcut și va fi tot mai greu să găsești lucruri noi, de calitate, care să meargă, să fie ok. Nu vor mai fi bariere tehnologice, ci burnout-uri și „virale” tot mai greu de făcut.
Ah, da, aștept momentul în care se vor lăuda că vor trage podcasturile în mai mult de-o cameră, cu unghiuri profi, cu chestii ca la TV. E ceva la Bufnici, dar nu când sunt mai mulți invitați.
Dacă e ceva care îmi lipsește din televiziunea veche este discernământul. Acum prea puțini au, nu există oameni care să filtreze informația, nu există oameni tehnici care să te tragă de urechi că aia n-ar trebui să o faci.
Pe de-o altă parte, momentan, mă uit la cum a bubuit vlogul omului ăsta ce are aproape 4000 de abonați. Sigur, pentru Youtube este nimic să ai atâția abonați, dar că i-ai făcut cu un pic de spam pe grupuri și într-o perioadă scurtă… înseamnă că zici o poveste bine.
BD a zis
Eu nu ma pot concentra mai mult de cateva minute la un audio… Ma fura gandurile… 🙂
Marius Cucu a zis
Deci n-am doar eu problema asta. 🙂
Paraschiv Sorin a zis
Niciodată nu am rezistat mai mult de 10-15 min la un audio.. nu m-a captivat niciun subiect atat de tare..
Gorby a zis
La mine sta AIMP-ul vesnic deschis, pentru ca ma simt mai comod cu ceva melodii pe fundal, dar podcast-uri? It’s not me.
Claudiu a zis
Intr-o perioada imi puneam carti audio pe fundal cand lucram.. dar dupa vreo ora imi dadeam seama ca n-am ramas cu nimic in minte :))
Podcast-urile…. nu stiu ce cerere exista in Ro.. de cand cu vloggerii, podcasturile au scazut in popularitate si in afara…
Marius Cucu a zis
Nici cu vlogării nu mi-e rușine… 🙂
R2 a zis
Eu il mai ascult pe baiatul asta:
http://www.billburr.com/podcast/monday-morning-podcast-10-26-15
Catalin a zis
Ma, sincer, m-as ocupa si eu de o treaba deasta, pare misto.. chiar si daca o faci asa, de aiurea. Totusi, ma tradeaza fizicul si aspectul meu comercial, si drept sa zic, as face prea multi bani daca m-as apuca de asa ceva, mai bine sarac :))
dam167 a zis
Podacastul e o chestie mișto, și chiar am auzit de chestia asta – că unii vor de fapt să ambaleze un talk show sub formă de podcast. Probabil că depinde ce public îți cauți, eu unul nu vă de ce m-aș uita pe YT la un podcast. Pentru mine un podcast e pentru momentele când merg pe jos, călătoresc în general sau fac ceva prin casă, așa că vreau să folosească cât mai puțin trafic de net și implicit mai puțină baterie de pe telefon sau mp3 player (cei cu muzica mai folosesc mp3 playere dacă se întreabă cineva).
Eu ascult (caut) podcasturi pe subiectele care mă interesează și n-aș putea asculta discuții despre nimic și eterne interviuri cu oameni de succes (de astea ultimele te saturi repede), așa că n-am de gând să urmăresc prea mult mișcarea din România pentru că, exact ca și cu blogurile, e aceeași isterie cu hai să „monetizăm” și nimeni nu vrea să facă ceva cu adevărat util. E fain totuși să ai un podcast ca un ceva complementar la ceea ce faci, sau poate chiar ca să-ți exporezi anumite pasiuni, dar trebuie totusi, după părerea mea, să zici ceva. Am căutat la un moment dat podcasturi cu și despre fotografie și n-am găsit nimic ca lumea. Mi se pare că fotografii sunt în general scârbiți de lucrurile uzuale și își pierd din entuziasm când vine vorba de a dezbate echipament și tehnici noi în cadrul unui podcast. YouTuberii sunt mai energici în schimb și mai deschiși la echipament nou și mi se par mai ușor de urmărit.
Marius Cucu a zis
Meh, pe foto nu am văzut mare mișcare. Sunt ceva chestii pe Youtube, dar nu foarte ok. Ca podcast cred că nu e cineva pe România. Pe afară chiar nu m-am interesat.
În România e piața mică de gadgeturi, iar bani din ele, direct, se fac prea puțini încât să conteze. Cel mult, brand ambasadorii să mai încaseze câte ceva și să aibă ceva beneficii indirecte.
La cât de mult se pierde pe editare cu siguranță mulți sunt focusați în anumite direcții.
Eu în articol încercam să zic că podcastul nu e o revoluție, ci că au reinventat niște chestii vechi.
dam167 a zis
Mie mi se pare că, cel puțin cei pe care-i ascult eu, merg pe un format lejer, laid back și dezvoltă pur și simplu discuții pe care nu le-ar produce în video sau nu le-ar transforma în postări pe bloguri – așa că nu știu dacă au reinventat ceva, mai degrabă au completat. Chiar și Waveform, podcastul lui Marques Brownlee care a făcut senzație, se vrea a fi un fel de behind the scenes care să discute despre lucruri pe care nu le-ar include în video.
Da, la noi e piața mică de gadget-uri, dar ar putea ieși în evidență pasionații, pentru că ăia își cumpără oricum chestii; de asta are de altfel succes nwradu, pentru că se vede pasiunea lui pentru multe chestii. Ai putea avea fotografi amatori, pasionați de muzică sau chiar oameni din it care vor să ofere informații (Ionuț Staicu îmi vine acum în minte), dar nu e destul să ai interviuri, trebuie ceva mai consistent și e greu să faci asta singur. Chiar și eu aș putea oferi resurse pentru fotografie sau tot felul de discuții, doar că e un efort destul de mare și nu, nu e vorba de bani. M-aș implica în schimb într-o comunitate, doar că nimeni nu vrea să facă primul pas. Când îți formezi o comunitate e mult mai ușor chiar și echipamentul, pentru că se fac donații și se împrumută echipament pentru review-uri. Ori dacă n-ai asta, e situația blogurilor unde mulți s-au mulțumit să dea din coate să scoată și ei niște sute de euro în plus pe lângă salariu, iar asta s-a văzut tot timpul de la o poștă.
rivi a zis
Podcast-ul e popular in State de vreo 3-4 ani. Ca de obicei, la noi mai tarziu dar imi place trendul. M-am gandit si eu la podcast, dar nu stiu…
Adrian a zis
Poate doar în mașină, dar la cât de rar conduc acum… meh. În casă, de exemplu, nu aș fi atent și nu aș înțelege mai nimic. Prefer cu video, poate altfel îmi atrage atenția…