Dacă tot am vorbit despre televizoare, hai să vedem și cum stă situația pe telefoane mobile. E interesant de analizat și aici, mai ales că par a fi schimbări. Ar fi interesante și niște comunicări locale pentru că eu cred că sunt diferențe mai multe față de regiune.
Totodată, uite că mai trece un an în care Honor nu reușește să ajungă în top5. Când te gândești că e un brand care vine din urma Huawei-ului ai pretenții mai mari la vânzări. Însă, iată, piețele diferă, brandurile cresc mai greu ca înainte pe piețe atât de concurențiale. Totuși, a prins locul 4 în Franța.
Tare curios sunt să văd ce va face OPPO, dacă va rezista pe locul 5 în viitor. Deocamdată, mi se pare wow Find X8 Pro, dar nu e suficient. Nu reziști pe piață doar cu flagship-uri.
Pare că Motorola a găsit o rețetă bună pentru a câștiga adepți în întreaga UE. Xiaomi la fel. Locul 3 cu atât de multe unități vândute. Not bad.
Statistica europeană este asta:
- Samsung – 46.4 milioane unități livrate, market share de 34% și creștere de 6% față de 2023;
- Apple – 34.9 milioane unități livrate, market share de 26% și creștere de 1% față de 2023;
- Xiaomi – 22.2 milioane unități livrate, market share de 16% (nicio schimbare);
- Motorola – 8 milioane unități livrate, market share de 6% și creștere de 26% față de 2023;
- OPPO – 4.1 milioane unități livrate, market share de 3% și creștere de 5% față de 2023;
La și alții avem – 20.5 milioane unități livrate, market share de 15% și creștere de 7%, adică un total de 136 milioane de dispozitive, cu o creștere de 5% față de anul anterior. Probabil că în statistica asta este și Google Pixel ce-a venit tare din urmă, iar în UK și Germania se învârte pe la 5% marketshare.
Apple chiar dacă nu este lider cred că face diferența prin prețul câștigat pe unitate. Ca idee, uitați-vă cât de mult contează să ai telefon lansat la final de an. Cât de mare este creșterea pe ultimele 3 luni.
- Apple – 12.7 milioane unități, market share de 33% și creștere de 2% față de aceeași perioadă din 2023;
- Samsung – 11.2 milioane unități, market share de 29% și creștere de 4% față de Q4 2023;
- Xiaomi – 5.9 milioane unități, market share de 15% și scădere de 2%;
- Motorola – 2.2 milioane unități, market share de 6% și creștere de 9%;
- OPPO – 1.2 milioane unități, market share de 3% și creștere de 28%.
Probabil că aproape la fel vom vedea statistica și pentru Samsung peste 2-3 luni de zile când se potolește hype-ul de după Samsung S25 Ultra.
Sunt multe modele bune în piață în momentul de față. E atât de multă diversitate încât sunt foarte multe opțiuni, doar să ai bani de consumat.
Adaugă un comentariu