M-am uitat un pic peste oferta de energie electrică și mi-au rămas în minte cei de la Nova. Își zic Nova Gaz și Nova Energie Electrică sau Nova Power and Gas.
Dacă ar fi să apreciez ceva la ei este felul în care au realizat site-ul, felul în care și-au structurat informația sau chiar felul în care semnezi contractul.
Este cam ceea ce trebuie, având în vedere că avem o birocrație de nevăzut. Uite că se poate să nu mai stăm la cozi sau chiar să facem proceduri peste proceduri. În plus, era nevoie ca măcar 1-2 furnizori să aibă un site ordonat.
Momentan, nu am servicii la ei, dar îmi par interesanți și aș vrea să aflu cât mai multe păreri, să îmi ziceți dacă au fost probleme cu ei.
Un minus ar fi că au datele firmei destul de ascunse, dar la prima căutare pe Google observ că au peste 40 de angajați și cifră de afaceri măricică.
Toate detaliile sunt aici.
Au și aplicație online, dar nu te poți folosi de ea dacă n-ai cont la ei.
Conform site-ului lor:
Conform ultimelor statistici disponibile pe site-ul ANRE, Nova are unul dintre cele mai mari procente (48,05%) de energie regenerabilă din totalul energiei furnizate în 2019, cu aproape jumătate din cantitate reprezentată de energia verde!
Am făcut o simulare de ofertă, la 140kWh cât am avut eu consumul pe ultima lună și e diferență de vreo 20 de lei pe estimarea lor. Oferta e disponibilă pe site-ul lor aici.
Oricum, dacă toți ar avea lucrurile atât de simple cred că o să ne mutăm din 6 în 6 luni, de la un furnizor la altul.
Cipri a zis
A primit cineva de la Nova preaviz de deconectare pentru facturile de regularizare uriase, intocmite nejustificat din punctul meu de vedere? NU stie cineva daca au voie sa te deconecteze daca ai facut petitie la ANRE si ANPC pana la solutionarea acestora? Multumesc anticipat!
Sucoverschi Dorel a zis
Cu privire la deconectare; se efectueaza de catre distribuitor la solicitarea furnizorului cf legii, nu de catre furnizorul de energie.
Mirel a zis
Au ajuns sa fie cei mai scumpi. Sper sa plece toti de la ei chiar daca e subventie.
Tony Dumitrescu a zis
Pentru energie electrica, Hidroelectrica este best-off.
La pretul de 0.25 lei/kwh , la care daca adaugi transport, distributie , etc – atentie, nu platesti acciza, este energie verde !!! – iesi sub pretul plafonat indiferent de consum, platesti cit consumi.
Deci mie mi-a iesit ultima factura de 250kwh – 173 lei total (tva, tl, tg, distributie, cogenerare, servicii sistem, certif. verzi).
Cei 250kwh costa 62.5lei fara tva, restul pina la 173 lei sint taxe si tva.
Deci, daca imparti 173lei la 250kwh = 0.692 lei/kwh – cost TOTAL , cu toate taxele si tva incluse.
Calculati pretul la oricare alt re-vinzator… si vedeti ce si cum.
Nu le fac reclama, dar au pretul cel mai mic.
Migrarea se face online, va duceti pe Furnizare energie, client casnic, Oferta Energie Verde si trebuie sa incarcati o factura de energie electrica recenta, c.i., act proprietate, si sa semnati contractul.
Oferta mai este valabila din ce am vazut pina pe 31.dec.2022, cu pretul garantat de 0.250 lei/kwh pe 12 luni, fara taxe si tva.
Cel mai simplu, intrati pe Anre.ro, comparator oferte gaz sau electricitate si trebuie sa stiti de pe ultima factura pretul per kwh sau mwh , judetul unde locuiti, data de incepere – data zilei in care sinteti, si daca platiti taxa pe zi sau nu, comparati si vedeti ce si cum.
Actualmente, vad ca cei de la Engie au oferta la gaz pt. Buc. cea mai buna, e-Celsius parca.
Hidroelectrica inca nu are aplicatie online, dar lucreaza sa-si faca una ok.
Indexul de autocitire se face tot pe pagina lor, trebuie sa fii client cu contract semnat ca sa poti baga cnp-ul si sa primesti un link unde sa bagi indexul.
La fel si ca sa vezi facturile.
Deci mai intii comparati si apoi alegeti.
Eu am uitat de Cez si Nova, ambele din Cluj, fac aranjamente tip cartel, desi ai oferta si pretul e subventionat – in special la gaz – ei iti trimit modificarea de pret, chiar daca nu o pot practica, cu noi oferte naucitoare… actualmente pretul la gaz la ei era de 1300 si 1570 lei / Mwh , fata de Engie cu e-Celsius cu 670 lei/Mwh. Deci mare grija si cititi tot, inainte sa alegeti.
Bafta.
Marian Hagiu a zis
Salut,
stiti ceva de firma GazEst?
Aici e oferta lor pentru consumatori casnici: https://gazest.ro/preturi-si-tarife.html
– oferta pentru furnizarea gazelor naturale.
Pare ca ar avea cea mai buna oferta de pe piata.
Tony Dumitrescu a zis
Salut.
Daca esti in aria lor de acoperire, adica Vaslui si imprejurimi, atunci poti sa treci la ei, altfel nu.
Cel mai simplu, intri pe anre.ro, sectiunea gaz, alegi localitatea/judetul de unde esti, data cind completezi, si vezi daca iti apare ca oferta.
Daca nu, atunci nu ai noroc.
Am incercat eu din Buc cu mai multi, din TM, VS, etc… nimic. Nu livreaza decit local.
La curent e altfel… poti sa alegi ce furnizor vrei, ca tot prin Electrica se livreaza, ca transportator, pina la tine acasa, nu conteaza cine iti emite factura, ce furnizor.
Bafta.
Marian Hagiu a zis
Eu am la Nova, furnizarea gazului, insa am primit notificare ca imi maresc pretul, de la 0.48 lei/kwh la 1.2 lei/kwh fara TVA cu abonament lunar. Acum vreau sa caut alt furnizor.
Am gasit la Engie cu 0.84 lei/kwh, dar si pe cei de la GazEst Vaslui cu 0.475 lei/kwh. Eu sunt din Bacau, judet vecin cu Vaslui… o sa revin cu informatii noi.
Marian Hagiu a zis
GazEst furnizeaza gaze naturale doar pentru judetul Vaslui…
POPA CORNELIU a zis
Am fost client Nova si m-am lecuit. Pe langa faptul ca nu luau in consideratie indexul autocitit, iti dadeau niste raspunsuri ca nuca-n perete. Acum am primit in aprilie o factura cica de regularizare pe 2022 (energie electrica). Eu nu mai sunt la ei din februarie 2023. Pai mai oameni buni, am si eu firma. Daca fac o factura pentru o perioada de servicii unui client, sa zicem de 500RON si peste 4 luni ii trimit o factura de regularizare de 100RON (ca mi-am dat eu seama ca i-am luat prea putin sau din orice alt motiv) imi rade-n fata. Culmea e ca ma si ameninta cu decuplarea chiar daca nu mai sunt la ei. Poate o sa-mi mai vina si de la altii facturi de regularizare din 2019, 2020,2021. De ce nu? Daca se poate. Cum naiba nimeni nu greseste in minus, adica sa-ti mai returneze niste bani. Mi-e nu mi s-a intamplat.
Dupa ce ca se folosesc de banii nostrii cand iti iau mai mult ca cica asa a citit distribuitorul si nu platesc dobanda cum platesc eu la banca, s-au gandit ca parca ar mai ciupi ceva. Ca sa nu mai vorbim de cum arata facturile, pe care cica acest Virgil Popescu de la Energie le-a trasat sa fie clare si concise. As fi curios daca trimit factura la Ministerul Energiei, mi-o poate explica cineva? Si sunt totusi un om cu facultatea facuta pe timpul lui Ceausescu cand n-o faceai pe bani. Furaciune si incompetenta=Romania
Bușteagă Lămîița a zis
Ne-am confruntat cu o experiență foarte neplăcută cu Nova Power&Gas și nu putem recomanda această companie deloc deloc. Am avut probleme repetate cu facturarea și am fost nevoiți să plătim sume exorbitante pentru a ne reconecta la curent după ce am fost întrerupți din cauza unor facturi restante de sume infime. In practica îi considerăm niște țepari.
Mai mult decât atât, personalul companiei a fost foarte needucat, oferindu-ne un tratament nesimțit și neplăcut în timpul procesului de comunicare și înțelegere. Părerea noastră este că această companie nu merită deloc să existe într-un stat capitalist modern.
În concluzie, recomandăm să evitați Nova Power&Gas și să căutați alternative mai bune pentru consumul dvs. de energie, care să ofere servicii profesionale dar și respectuoase față de clienți.
Marius Cucu a zis
Dacă aveți nevoie de curent electric de ce nu vă mutați la Hidroelectrica?
Nicu a zis
Eu sunt la Hidroelectrica de un an și jumătate și am primit doar două facturi până acum .
Una de 28 de lei și una de 1003 lei
Și ăștia sunt neserioși
Marius Cucu a zis
Verificați să nu fie vreo problemă punctuală. Eu sunt în iunie 2023 cu facturarea. Dat fiind că suntem la 45 de zile… s-ar putea să aveți o problemă cu ei.
Nicu a zis
Cum adică să am o problemă cu ei .
Poate au ei probleme acolo la ei .
Eu vreau să plătesc dar nu pot din lipsa facturilor .
Sucoverschi Dorel a zis
Dupa experienta de 3 ani acusi 4 cu Nova Power and Gas, nu o recomand.
Motive:
– nu au deloc respect pentru clienti, suntem doar buni de muls, ca sa se poata lafai QXA-uri etc
– evidenta la ei este de toata jena, MEREU ESTI DATOR, indiferent cum o iei, la dansii Storno = Datorie si trebuie sa platesti; de exemplu caz concret si repetitiv daca emit o factura din gresala de 2 lei, ulterior o storneaza cu o alta factura de 1 leu, soldul tau la ei si care trebuie achitat in cateva zile este de 3 lei. Ce ziceti? Iar la fiecare cateva zile iti trimit pe e-mail sau sms, amenintari cu deconectarea in termen …… si care se intampla daca nu achiti. Asta sunt dansii, nu stiu cate prune au in straita! Nu es bine sa te incurci cu ei! Oricum inchid colaborarea cu ei in timpul cel mai scurt! Ma intorc la hotii vechi, ii stiu ce le poate capul! Nu mai vreu altii noi!
Sucoverschi Dorel a zis
Cu privire la deconectare; se efectueaza de catre distribuitor la solicitarea furnizorului cf legii, nu de catre furnizorul de energie.
Anonim a zis
Am fost incintat cind am inceput sa lucrez cu Nova pentru energie electrica.La inceput am avut contract pe doi ani. Totul a mers struna mai ales ca poti avea la ei pagina de account unde daca o controlezi stii ce ai de facut.Dupa 2 ani am reinoit contractul si uluitor au inceput sa apara erori cauzate de faptul ca de distributie se ocupa Enel (acum devenit PPC) distribuitorul fiind cel care citeste contorul si il da mai departe.Si uite asa m-am trezit anul asta ca factura pe luna mai avea perioada de facturare de doar 25 de zile (in rest facturile acopereau toata luna) .Cum perioada de citire e intre 19-26 ale fiecarei luni indexului dat i se adauga o medie a zilelor ramase care reprezinta consumul final lunar regularizarea fiind pe o eroare de+- 1-2 kw.Cum si eu monitorizez zilnic cosumul in majoritatea cazurilor indexul trimis de mine se suprapune cu al meu.Insa cum niciodata nu mi s-a facturat pe doar 25 de zile am sunat la Nova si le-am comunicat eroarea.O persoana nervoasa mi-a comunicat ca cele 7 zile vor fi adaugate la luna iunie.Un iunie care avea sa fie cu zile caniculare lucru ce ar fi dus la trecerea baremului de 80 bani/kw.Factura pe iunie avea sa-mi comfirme banuiala, depaseam 300 kw!Asa ca am sunat si am intrebat, decind luna iunie are 37 de zile? Si de ce distribuitorul care stie ca am contor inteligent nu il citeste in ultima zi din luna ca e platit pentru munca pe care o face.Plus ca nu l-am vazut de vreo 3 ani ! Practic eroarea era voita pentru a se incasa un tarif de 1,30/kw.Am reclamat acest lucru iar Nova a facut storno pe facturile din mai si iunie trecind cele 7 zile din mai pe o noua factura si sczindu-le din consumul pe iunie! Asa am ajuns la ideia ca sunt baieti buni dar cu lipsuri.Sunt curios daca se vor pune la punct dupa ce va dispare subventia in martie 2025. La preturile care vor fi pe piata de energie furnizorii nu vor mai face erori.