Așa cum se vede și pe blog am început să călătoresc foarte mult. Sper că această categorie să vă motiveze și să vizitați cât mai multe.
Prima călătorie serioasă a fost în Franța, Paris. Engleza nu era cea mai bună, franceza nici atât așa că ne-am descurcat ca turcii. Nu era roaming pe acea vreme, nu aveai atât de multă informație disponibilă sau poate că nu știam eu să o caut.
Cert este că am ajuns în Paris și cazarea n-a fost să fie! Am rezervat prin airbnb, dar ne-am luat țeapă. Așa că am sunat la ei și-am recuperat banii.
De atunci am ajuns să rezerv de câteva ori fără probleme în multe orașe ale lumii. Am rezervat în Ungaria, în Austria, în Spania, în Germania, în Cehia, în Croația. Oriunde am avut ocazia, am făcut-o cu airbnb.
Bine, nu îi ridic în slăvi, dar jonglez între ei și Booking.
Ce trebuie să știți despre airbnb?
Experiența de căutare mi se pare ciudată din punctul de vedere al locației. Nu știi exact unde vei fi cazat și trebuie să aproximezi în funcție de cartier. Din moment ce nu știi foarte bine orașul e o întreagă loterie. Din punctul ăsta de vedere, Booking mi se pare mai ok. Sigur, poți deschide harta și naviga, dar experiența tot mai ok mi se pare că este la ceilalți.
Ca prețuri, de multe ori, pe airbnb am găsit mai ok.
Dacă experiența de căutare înainte mi se părea ciudată din punct de vedere al locației pentru că nu știai exact unde vei fi cazat și trebuia să aproximezi în funcție de cartier, acum este mult mai exactă în ceea ce privește localizarea pe hartă (cam în proporție de 90%). Din punctul ăsta de vedere, pentru cei care vor să știe adresa de la început, Booking mi se pare mai ok.
Desigur, pe Booking sunt hoteluri, hosteluri și pensiuni care nu au nicio problemă în a-și afișa adresa, în timp ce pe Airbnb sunt oameni ca mine și ca tine care poate nu vor să le bată orice nebun care a văzut adresa pe site, la ușă. Tocmai de aceea adresa exactă îți este afișată și confirmată imediat după efectuarea plății.
În plus, ca să afli cât de aproape ești de punctele de interes ale orașului, ori cât de ușor se ajunge până în centru cu mijloace de transport în comun sau chiar și pe jos, ai la îndemână comentariile celor care au stat deja în locația respectivă de pe Airbnb. Comentariile sunt un ghid foarte util din acest punct de vedere. Puteți folosi traducerea automată dacă nu vă descurcați cu limba locală.
Ca prețuri, de multe ori, pe airbnb am găsit mai ok, dar asta și pentru faptul că ei se mai joacă cu taxele 🙂
Apropo de taxe, să fiți atenți că în descriere, de multe ori, apare și taxa de oraș. În orașe mari precum Barcelona sau Roma găsiți această taxă. E posibil să o ceară cash anumite persoane.
Cazare pe Airbnb
Am ceva amici cărora le-am recomandat Airbnb pentru a se caza. Au ales cea mai ieftină cazare.
Eh, nu s-au uitat la detalii și-au ajuns într-o cameră shared, deși nu și-au dorit lucrul ăsta.
Așadar, hai să sintetizăm un pic ce este pe platformă.
Avem mai multe tipuri de cazări, printre care:
- Entire Home
- Private Room
- Hotel Room
- Shared Room
În mare, pe cele de mai sus le găsiți și pe Booking. Mai nou am văzut că sunt și apartamente. Probabil că e concurența mare.
Cred că este destul de evident ce înseamnă fiecare dintre opțiunile de mai sus.
Practic, la Entire Home ai toată casa la dispoziție, la private ai doar o cameră, iar la shared înseamnă că împarți camera cu altcineva. Un fel de hostel.
Ar trebui să fii atent și la baie. De multe ori, când vorbim de camere într-un apartament vorbim de toaletă shared. Așadar, ai grijă ce bifezi, dacă vrei să împarți baia sau nu cu altcineva.
Cum procedez eu?
Depinde foarte mult cu cine merg. Au fost momente în care am dormit și în hostel, așa că am împărțit și camera cu alte persoane nu numai toaleta. Fac treaba asta atunci când călătoresc singur și vreau să socializez mai mult.
Dar când vreau să am confort și să merg la sigur aleg Super Hosts. Aceste persoane, de fapt, sunt business-uri, au mai multe apartamente, sunt oameni care se ocupă, în general, numai de asta.
Cum anulez o rezervare pe airBnB?
Așa cum am zis mai sus am avut o problemă mai mare cu AirBnb pe care am manageriat-o greu, în Franța, dar am avut și ceva experiențe în Spania cu anumite gazde care aveau tot felul de ciudățenii. În fine, am făcut refund foarte ușor, poate chiar mai ușor decât la Booking.
Eu am obiceiul de a plăti integral cazările și de la început. E un risc pe care mi-l asum, dar încerc să o fac pe platforme sigure ca să nu fie probleme.
Așa că am rezervat o cazare în Tarragona, iar gazda nu a vrut să le găzduiască și i-am spus să anuleze comanda. Am citit pe site TOS-ul și pentru a evita orice situație neplăcută am zis pe chat acelei persoane să anuleze comanda.
Când se anulează comanda?
Am așteptat 24 de ore și am văzut că am primit mai multe mailuri, printre care și factura storno. Probabil că banii stau în pending, apoi ajung la mine sau la proprietar.
În ultimul mail se spune că voi primi banii înapoi în 15 zile lucrătoare.
Da, e destul de aiurea că banii sunt blocați, dar sunt genul care încearcă să pună deoparte ceva bănuți pentru zile negre, așa că nu sunt probleme, din punctul ăsta de vedere.
Sora mea a avut o situație în care avionul s-a anulat pentru că a fost o chiciură și s-au hotărât să plece la o lună. Au discutat cu cei de la cazare și au reușit să negocieze și au acceptat mutarea pentru luna următoare.
Totuși, ține foarte mult și de tipul cazării și politica de anulare.
Ce trebuie să mai știi despre Airbnb?
Eu, de multe ori, am început să discut înainte cu oamenii, să îi întreb de sănătate pentru a nu mă trezi că nu rămân fără cazare. Așa că încerc să aflu cât mai multe informații.
Câteodată discutăm chiar și despre o posibilă negociere, când e vorba de mai multe zile. De multe ori, nu s-a întâmplat asta pentru că prefer să merg pe orașe multe și cazări diferite. Asta înseamnă că mai mult de 2-3 nopți nu stau într-un loc. Ce să negociezi acolo?
Ideal ar fi ca voi să comunicați cu ei, dar nu în ideea în care faceți plăți prin mesageria privată. Nu ajungeți să negociați în felul ăsta că s-ar putea să luați teapă.
Folosiți platforma ca modalitate de a plăti pentru că ei sunt ca un intermediar ce rezolvă problemele.
Completați cu datele reale
Am pățit să nu pot rezerva doar pentru că nu îmi pusesem o poză de profil sau nu scanasem actul de identitate. E ok să îl ai completat corect pentru că, până la urmă, nici ei nu vor un străin cu probleme, în casă.
Așadar, fiți corecți cu treaba asta.
Condtantin a zis
Am 3 cabane la Sinaia,nu prea mă pricep cu această aplicație și nici cu viking,putem colabora?să mă consiliati?
Marius Cucu a zis
Cu ce să vă consiliez? Nu am folosit viking, din păcate. 🙂
Mircea a zis
Salut. Am nevoie de un sfat. Vreau sa rezerv pentru perioada revelionului in Dubai, dar mi-e teama ca ajung acolo si raman pe strada ca nu mai vrea gazda sa raspunda, sau imi anuleaza rezervarea cu foarte putin timp inainte de a ajunge iar eu nu mai gasesc cazare decat la pret dublu… Cum este cu treaba asta, cum se rezolva?? La booking e mai scump, dar nu se intampla treaba asta
Marius Cucu a zis
Și la Booking e aceeași poveste. Ba chiar cred că poți găsi aceleași proprietăți și pe Booking, dacă e vorba de apartamente. Mai ai și Agoda.
E un risc pe care vi-l asumați amândoi, pe ambele platforme. Din experiența mea, doar o pandemie, un război a dus la anulări masive, în rest, odată ce ați bătut palma e în interesul tuturor să fie rezervarea făcută și efectuată.
John a zis
Inca un exemplu de site sa nu spun dezastru.AIRBNB.Give me a break!De ce i-mi ceri date personale daca i-mi inscriu camere pe site?AIRBNB sau VRBO,no Thanks!Dupa ce te promovezi acolo pe AIRBNB si VRBO,in fiecare zi ,dupa ce ca te streseaza la inscriere cu poza dupa CI,poza cu camera,etc.,adica nu respecta nici o norma GDPR,mai i-ti si pun niste intrebari sa nu spun ciudate!Nu am rezistat mai mult de 5 zile la intrebarile lor stupide si setarile de nimic,zero barat adica!In concluzie sau i-mi promovezi intreaga proprietate ,ca comision vad ca stiu sa ceara,sau give me a break!