Că tot e CES 2023 acum pe val, toate brandurile încearcă să prindă un pic din hype-ul începutului de an. Câteodată competiția e atât de mare încât divizii de la același brand concurează pentru aceeași oră. Au avut conferință în același timp atât pentru televizoare, cât și pentru aparate foto. Unii pe Youtube, alții pe o platformă diferită. De aici trag concluzia că nu există comunicare între divizii.
Pentru că întotdeauna am fost mai focusat pe televizoare, am ales să văd conferința pentru noul lor televizor.
Cumva, Panasonic, mereu și-a promovat vârful de gamă, iar dacă tot am auzit că nu vor mai fi sample-uri prin România, am zis că măcar la conferință să mă uit.
La articolul de ieri cineva făcea comparație între branduri, dar cumva avea câte o generație de televizoare, din ani diferiți, pe serii diferite. Evident, vorbeam tot de televizoare, dar nici vorbă de comparație 1 la 1. De altfel, ați văzut că până și OLED-urile de anul ăsta au putut fi diferențiate destul de bine, la aceeași categorie de preț.
Panasonic, cel puțin, pe partea de televizoare pentru noi, muritorii de rând, au avut o perioadă de glorie foarte bună la noi, dar cred că nu au avut piață și ușor, ușor, s-au îndreptat spre a tăia din calitate pentru televizoare de buget. Dar nu înțeleg strategia prin care îi dai la o parte pe cei care nu au actualizări mai vechi de 5-6 ani de zile: HBO Max, Disney+ nu prea mai funcționează dacă ai un Panasonic de prin 2017-2018. Cumva, îți pierzi clienții ăia, dacă nu le dai un software. Măcar la Sony m-aș aștepta să îl bușească prin actualizări de firmware, dacă știți ce zic. Sau să-l încetinească.
Dar sunt lideri incontestabili pe tot ceea ce ține de liderul de gamă. De asta cumva prezintă cel mai bun televizor al lor separat de gamă.
Iau cel mai bun panou de pe piață, la cele de la LG Display știu că aveau drepturi de modificare și ieșea treaba și mai bună.
În plus, orice conferință a lor este tehnică. Nu s-au ferit niciodată să arate un colormetru, să îți prezinte măsurători reale, cu echipamente la care până și jurnaliștii de afară le-ar dori. Mai mult, la orice conferință de-a lor, fizică, am avut de învățat, dar vreau să abordez un pic separat subiectul.
Vincent a fost în Japonia și a văzut noul televizor cu tehnologie MLA. Este vorba despre Panasonic MZ2000, probabil cel mai bun TV de anul ăsta.
La conferință au făcut focus pe input lag, că se poate juca lumea fără probleme, pe faptul că ajunge constant la un pic peste 1000 de nits și undeva la peste 1600 în peak ajungi să ai rezultate mult mai bune pe imagine, de la culoare, la detalii pe umbre.
Au povestit și despre noul sistem de operare, dar până nu îl văd la treabă pe termen lung… meh.
Deocamdată, nu știu la ce preț va veni, dacă va reuși să reziste competiției și la preț. Pentru că degeaba vor face ei opțiuni foarte mișto pentru pasionați, dacă Samsung activează butonul de marketing și vorbește mai des despre OLED-uri. Utilizatorul de rând nu va vedea diferențele pe care le vedem noi, să nu mai zic de calibrare și alte detalii fine.
Acum să vedem ce strategie vor aborda pentru Europa de Est, dacă va mai ajunge vreun sample prin România.
Adaugă un comentariu